Logg inn med Facebook eller Google!

Fina effekter utomhus med blixt

Started by Tommy, 24. Sep 09, 19:57:18

Previous topic - Next topic

Tommy

Av Robert Hammar, proffsfotograf ;





http://campaign.constantcontact.com/render?v=001OcR9ixG3CxSwFWbKQjZe2HeLT7SBm9GMFG5WqkFi3Fpp283_A2g3byxNsU1GX5bPeNgfnD025rS9wSJ6ooxQs4EVdVRxC640dzoXuos_4qYiti-EGvklrcUsSSIQTn3I6Kz5XTB3DIxMGu-L4rfmsOGXv3Y-2q_tMgd-Hz29BFWzF_YJffyZIA%3D%3D
\"Det är aldrig försent att ge upp :-)\"

Tjorven

Sorry, men disse bildene falt ikke i min smak, uansett proff-fotograf-tituleringen. Jeg syns bildene var oppstilte og kunstige, og det første bildet er i tillegg av typen masseproduserte bilder jeg slettes ikke har sansen for :(
Nei, Tommy. Vis oss heller bilder du har tatt selv, i dem er det ekte sjel :)
There are no strangers, only friends we haven't met.

Tommy

Sorry my dear Tjorven, syftet med detta var ikke att tillfredställa din eller någon annans smakriktning ifråga om bilder eller motiv utan bara att visa vad det går att göra med fotografering utomhus med blixt för dom som är fotointresserade, är man fotofreak så är man, är man inte så är man inte . Se rubrik ovan ; Data, foto, lyd, mobil etc.   :cyclopsani:  :cyclops:  :cyclopsani:
\"Det är aldrig försent att ge upp :-)\"

Tjorven

Jeg skjønner det, kjære Tommy, men uansett utgjør motivet også en stor del av bildet, om det er aldri så profft. Og man må vel kunne diskutere det også, selv om jeg uttrykte min egen smak på et av bildene.
Jeg er også interessert i fotokunst, bare for å ha det sagt, og har i min tid faktisk jobba som pressefotograf, (uten at det trenger å si noe om kvaliteten selv om jeg fikk gode tilbakemeldinger)
There are no strangers, only friends we haven't met.

Tommy

Det var då själva faan, läs o kika på länken ifall du är intresserad av fotokonst, i annat fall är kommentarer överflödiga och onödiga   :cyclopsani:  :

http://campaign.constantcontact.com/render?v=001OcR9ixG3CxSwFWbKQjZe2HeLT7SBm9GMFG5WqkFi3Fpp283_A2g3byxNsU1GX5bPeNgfnD025rS9wSJ6ooxQs4EVdVRxC640dzoXuos_4qYiti-EGvklrcUsSSIQTn3I6Kz5XTB3DIxMGu-L4rfmsOGXv3Y-2q_tMgd-Hz29BFWzF_YJffyZIA%3D%3D
\"Det är aldrig försent att ge upp :-)\"

Tjorven

Ok, jeg overså linken, og jeg skjønner hvor du vil Tommy. Og unnskyld meg, men det var andre bilder der som også var tatt uten blitz, men som jeg syns var mer spennende. Jeg mener, det kan bli så teknisk flinkt som faen, uten at det gir noe mer. Skjønner? Men det var vel bare den flinkheta du ville vise fram, og da får du også ta synspunktene.

Nedlatenheten din preller bare av på meg, Tommy, og du trenger da ikke være så krass. I så fall bør du kanskje vise/diskutere bildene dine på et \"høyere kulturelt nivå\" enn her, hvor hvem-som-helst kan komme til å si sin mening ;) Jeg skal ikke si mer.....
There are no strangers, only friends we haven't met.

Tommy

Quote from: \"Tjorven\"Ok, jeg overså linken, og jeg skjønner hvor du vil Tommy. Og unnskyld meg, men det var andre bilder der som også var tatt uten blitz, men som jeg syns var mer spennende. Jeg mener, det kan bli så teknisk flinkt som faen, uten at det gir noe mer. Skjønner? Men det var vel bare den flinkheta du ville vise fram, og da får du også ta synspunktene.

Nedlatenheten din preller bare av på meg, Tommy, og du trenger da ikke være så krass. I så fall bør du kanskje vise/diskutere bildene dine på et \"høyere kulturelt nivå\" enn her, hvor hvem-som-helst kan komme til å si sin mening ;) Jeg skal ikke si mer.....

VIKKEN NEDLÅTENHET ???? MOT VEM ???? O VAD ????

Jag har bara lagt ut några bilder o en länk från en fotograf som håller kurser i fotografering, i detta fallet handlar det om utomhusfotografering med blixt. Jag har svårt att förstå hur det kan vara nedlåtande, oppfattar du det så, så låt bli att läsa o kommentera då. Det är ingen som tvingar dig till det, här eller någon annan stans. Vill du diskutera fototeknik så kan vi göra det, det är det tråden handlar om. Men vad du tycker om bilderna som sådana ovan är helt ointressant i sammanhanget.
\"Det är aldrig försent att ge upp :-)\"

Atle

Er litt enig med Tjorven at bildene ike var noe særligt, men informasjonen på sida var grei den Tommy.
Jeg har den unike evnen at jeg på under 15 minutter kan si om det er en rød eller hvit vin hvis det er bra lyst i lokalet.
Sitat: Torkjell Berulfsen

xristina

Jeg synes det hadde vært interessant og sett hvordan bildene ble uten blitz også. Jeg oppdaget faktisk ikke før i fjor hvor mye bedre bildene kunne bli ute på dagtid m blitz. Her er ett eksempel på hvor mye bedre fargene blir med blitz;

Heidrun

En ting man kan gjøre for å få meget fin blitsbelysning er å rette blitsen rett opp og holde et hvitt ark på skrått over blitsen hvis man har en speilrefleks. Med et kompaktkamera så må man stole på blitsen i kameraet. Uansett så er den linken Tommy henviser til meget bra
Yamas til livet og til

Tjorven

Flott Xristina  :cheers:  Her snakker vi fototeknisk bra, og samtidig har bildet et levende innhold :)
There are no strangers, only friends we haven't met.

Tjorven

Quote from: \"Heidrun\"En ting man kan gjøre for å få meget fin blitsbelysning er å rette blitsen rett opp og holde et hvitt ark på skrått over blitsen hvis man har en speilrefleks. Med et kompaktkamera så må man stole på blitsen i kameraet. Uansett så er den linken Tommy henviser til meget bra[/quote

Jepp, Heidrun, her påpeker du noe viktig, nemlig at blitzen ikke bør peke direkte mot motivet, men heller oppover, etter min erfaring. Men det forutsetter at man har riktig utstyr og et godt kamera.

Vet ikke hvordan dette arter seg med dagens digetale kamera, siden jeg ikke har kommet dithen selv ;)  (Kanskje får jeg kjeft for å uttale meg om dette også) men tar gjerne imot tips om hvordan dette gjøres med kamera der blitzen er innebygget.
There are no strangers, only friends we haven't met.

Siste innlegg i forumet

Re: Vårtur - 2018 - Kardamili
by vandrer | Today at 13:50:36
Nå bruker jeg denne tråden din som oppvarming fo...
Re: Kea og Kythnos
by marjana | 26. Mar 24, 21:43:02
Artemis går til/fra Lavrio, Kea, Kythnos, Syros, ...
GRATULERER med dagen !
by Kabi | 25. Mar 24, 12:58:44
Gratulerer med dagen, Hellas !https://www.ekathime...
Re: Artikkel om alle trappene og buegangene i Ano Syros
by marjana | 17. Mar 24, 16:11:38
Ja, jeg har lagt ut mange bilder av hus og buegang...
Re: Hvor skal vi dra i sommer?! Kan dere hjelpe oss?
by Kabi | 14. Mar 24, 11:46:42
Anbefaler varmt den romantiske byen Nafplio på Pe...
Flyttelass til Hellas
by Phillip Lian | 10. Mar 24, 11:52:28
Jeg prøver å bli klok på tollregler, men blir i...
Re: Kalo mina!
by Kabi | 01. Mar 24, 11:06:42
Kalo mina, mars 2024 !167.JPGUtsikt til Poros....
Re: Testing testing ena-thio-tria HER KAN DU TESTE DET DU VIL!
by kaka | 29. Feb 24, 12:43:55
Da prøver jeg igjenFant ikke utav av hva "Us...
Re: Hvor er dette? 1032
by kaka | 27. Feb 24, 20:12:58
Så moro at jeg tok den :) Jeg har vært der i slu...
Re: Kreta chania by hotel nær strand
by hakon57 | 17. Feb 24, 13:52:10
Hei, noen anbefalinger Hotel nær strand chania by...
Re: Alonissos 2024
by Hellasfrelst | 16. Feb 24, 09:02:22
Jeg har heller ikke vært inne på Hellasforum på...
Re: Magiske øyeblikk i Hellas
by fila | 14. Feb 24, 23:29:31
Agios Prokopios ligger 5,7 kilometer fra Naxos by....
Re: Hotel nær Athen International Airport
by Lavendel | 11. Feb 24, 16:33:09
Beklager for utrolig sent svar. Den ferien ble fyl...
Akropolis i Athens historie
by Kabi | 05. Feb 24, 18:58:56
Det er nylig kommet ut en bok som tar for seg Akr...
Re: Nedtellinger og annet småprat om Hellas-ferien
by kaka | 24. Jan 24, 16:06:27
Takk igjen, Kabi! Spennende! I går var jeg innom ...