Logg inn med Facebook eller Google!

Vandretur langs sørkysten

Started by Ninette, 30. May 09, 12:34:24

Previous topic - Next topic

Ninette

Jeg er klar til å reise, skal slå av pc\'en og sjekke at PPP (pass, piletter og penger) er trygt forvart i handbagasjen. Ryggsekken er pakket, fortsatt bare syv kilo, men jeg må altså dra med meg pc og et par pensumbøker som jeg trenger for å få avsluttet eksamen som jeg ikke klarte å fullføre før avreise. Men pytt, det er innlevering først om halvannen uke.

Jeg håper at jeg får anledning til å skrive litt i denne tråden underveis på turen, og kanskje dele noen bilder med dere, fra områder som Kretaelskerne i forumet kanskje ikke har vært i, nemlig langs den veiløse sørkysten der vi skal vandre fra mandag til torsdag.

Jeg lander i Chania i kveld, og skal mutters alene kjøre leiebil fra flyplassen til et hotell vest for Hania, i et område jeg ikke er særlig kjent. Ikke så farlig å kjøre bil på Kreta, det har jeg gjort utallige ganger før, men i motsetning til i Norge har bilene dårlig lys og det er bekksvart om natten. Men det går nå helst bra, dette. Jeg har i alle fall noen som venter på meg på hotellet, det hadde jeg ikke den gangen jeg kom til Hania om natten, og hotellet jeg hadde booket for natten, var stengt, til tross for at jeg hadde avtalt sen ankomst.

Men nå er på tide å pakke ned åc\'en og komme seg av sted.

Og dere som er hjemme, får ha en strålende pinse :-)

vh Ninette
Rundtomkring - Ekte turglede
www.rundtomkring.no

bengalow

Då får jag önska dig lycka till, med både flyg- och bilresa!! Hoppas att du inte går och bryter benen av dig i det väglösa området!!
Och du, god tur även med ditt examensarbete!!
Varför planera - när det ändå inte blir som man tror

Anita

Hei Ninette  :flower:

Ha en riktig fin tur til Kreta  :cheese:  :cheese:

Ta mange bilder fra Paleochora. Håper jeg kommer meg ned dit neste år.

Kjør forsiktig ... for det gjør ikke kreterne  :compress:

Hilsen Anita
med sunn galskap og dårlig hukommelse blir livet en fantastisk reise

kaka

Du er tøff! Høres ut som du skal få en flott tur der nede. Spent på bilder!

- lykke til med bilturen :thumbright:
KariK

Thera

God tur! Håper det går bra å finne frem til hotellet..
Quote from: \"Ninette\"Jeg håper at jeg får anledning til å skrive litt i denne tråden underveis på turen, og kanskje dele noen bilder med dere, fra områder som Kretaelskerne i forumet kanskje ikke har vært i, nemlig langs den veiløse sørkysten der vi skal vandre fra mandag til torsdag.
Det blir spennende å se!
..Don`t dream your life, live your dreams..

Ninette

Da er jeg paa plass paa Kreta. Bilturen gikk fint, jeg kjorte bare feil to ganger. Men jeg tok meg fint inn igjen.

I natt har vi vaert paa et hyggelig hotell et par kilometer vest for sentrum av Hania. Vi har tatt morgenbad og kost oss paa stranden. Naa gaar turen videre til  fjellandsbyen Argirouolis, og i morgen strter vandingen fra Hora Sfakion til Loutro. Skal legge ut bilder til dere da.

Det er deilig aa vaere her, fin sommerstemning, gode lukter og lyder, og deilig gresk musikk fra hoytalerne.

Haaper alt er fint i Norge! God pinse!
Rundtomkring - Ekte turglede
www.rundtomkring.no

Anita

Quote from: \"Ninette\"Da er jeg paa plass paa Kreta. Bilturen gikk fint, jeg kjorte bare feil to ganger. Men jeg tok meg fint inn igjen.

I natt har vi vaert paa et hyggelig hotell et par kilometer vest for sentrum av Hania. Vi har tatt morgenbad og kost oss paa stranden. Naa gaar turen videre til  fjellandsbyen Argirouolis, og i morgen strter vandingen fra Hora Sfakion til Loutro. Skal legge ut bilder til dere da.

Det er deilig aa vaere her, fin sommerstemning, gode lukter og lyder, og deilig gresk musikk fra hoytalerne.

Haaper alt er fint i Norge! God pinse!

Så godt å høre at allt gikk bra med deg  :flower:

Hva heter det hotellet utenfor Chania? Har de nettside?


Gleder meg til å høre mer fra turen din Ninette. Kos deg og nyt tiden du har der nede  :flower:

Hilsen Anita
med sunn galskap og dårlig hukommelse blir livet en fantastisk reise

Thera

Tenker det er deilig å være der ja, Ninette :) Fint å starte dagen med et morgenbad.
Har sett noen bilder fra Loutro, det ser skikkelig koselig ut der! Gleder meg til å se dine bilder fra vandringen.. Kos dere videre!
God pinse!
..Don`t dream your life, live your dreams..

Sjøløve

Gleder meg til å se bilder fra vandringen.
Jeg har reist med båt langs sørkysten av Kreta, og ble ganske fasinert av landskapet vi så fra sjøsiden
- til dels ganske utilgjengelig for andre framkomstmidler enn apostlenes hester  :flower:

Kos deg videre på Kreta, Ninette  :cheers:  :cheers:
Livet må leves forfra, men kan kun forståes bagfra.

Søren Kierkegaard

kaka

Hei Ninette
Jeg blir så glad av å lese slike meldinger, og synes nesten jeg kjenner luktene, og en liten bris fra sjøen

Fortsatt god tur! :sunny:
KariK

Heidrun

Ja hva passe ikke bedre enn å få en fyldig reportasje fra Nenette på tur på min øy. Så i mitt 1000´de inlegg. Så ønsker jeg deg all hell og lykke på din tur på denne paradisøya :cheers:  :cheers:  :cheers:  :cheers:  :drunken:
Yamas til livet og til

Ninette

Hei igjen!

Jeg har akkurat toemt kamereat mitt og tenkte [ finne noen fine bilder til dere, men datamaskinen pa dette lille pensjonatet har ikke usb-inngang, og dermed er vi like langt. Men torsdag eller fredag er jeg tilbake i Hania, og haaper aa finne en pc som er mer moderne. Lover bilder da :-)

Turen fra Hora Sfakion til Loutro gikk bare fint. Det er en kort tur paa bare to timer. Underveis stoppet vi paa Sweetwater beach og badet - leenge! I Loutro var det like fredelig og idyllisk som alltid, vi overnattete paa et sted som heter Pavlos, rent, pent og godt vedlikeholdt, med deilig mat og en blid og sjarmerende innehaver.

I dag har vi hat en noe lengre tur. Vi har gaatt fra Loutro til Agia Roumli, en tur med effektiv gaatid paa i overkant av fem timer. Ogsaa i dag har vi badet og slappet av underveid paa turen.

Vi tok saa baaten videre til Sougia, en annen liten perle i vanskorpen. Her har vi installert oss paa et lite et lite pensjonat paa stranden. Naa skal vi ut og spise litt for vi tar tidlig kveld.

I morgen starter vi tidlig. Satser paa aa vaere i fjellskoene kl kvart paa syv. Tidlig, javel, men det gjoer at vi faar mye ut av dagen. Maalet for morgendagen er Omalosplataet, cirka tusen meter over havet. Paa fjellet, altsa.

Dette er en deilig ferieform, synes vi. Vi har med fire venner som ikke har mye erfaring med denen type ferie. Alle er glad og lykkelig og koser seg stort.

Det er som er spesielt med soerkysten er at det er saa stille. Litt prat og latter fra gjester, som er ute i samme aerend som oss. Ellers er det lydene fra havet som dominerer. Dette er ren meditasjon - og jeg har enna ikke aapnet fagboekene mine.

Ha det riktig bra!
Rundtomkring - Ekte turglede
www.rundtomkring.no

Siste innlegg i forumet

Re: Vårtur - 2018 - Kardamili
by vandrer | 28. Mar 24, 13:50:36
Nå bruker jeg denne tråden din som oppvarming fo...
Re: Kea og Kythnos
by marjana | 26. Mar 24, 21:43:02
Artemis går til/fra Lavrio, Kea, Kythnos, Syros, ...
GRATULERER med dagen !
by Kabi | 25. Mar 24, 12:58:44
Gratulerer med dagen, Hellas !https://www.ekathime...
Re: Artikkel om alle trappene og buegangene i Ano Syros
by marjana | 17. Mar 24, 16:11:38
Ja, jeg har lagt ut mange bilder av hus og buegang...
Re: Hvor skal vi dra i sommer?! Kan dere hjelpe oss?
by Kabi | 14. Mar 24, 11:46:42
Anbefaler varmt den romantiske byen Nafplio på Pe...
Flyttelass til Hellas
by Phillip Lian | 10. Mar 24, 11:52:28
Jeg prøver å bli klok på tollregler, men blir i...
Re: Kalo mina!
by Kabi | 01. Mar 24, 11:06:42
Kalo mina, mars 2024 !167.JPGUtsikt til Poros....
Re: Testing testing ena-thio-tria HER KAN DU TESTE DET DU VIL!
by kaka | 29. Feb 24, 12:43:55
Da prøver jeg igjenFant ikke utav av hva "Us...
Re: Hvor er dette? 1032
by kaka | 27. Feb 24, 20:12:58
Så moro at jeg tok den :) Jeg har vært der i slu...
Re: Kreta chania by hotel nær strand
by hakon57 | 17. Feb 24, 13:52:10
Hei, noen anbefalinger Hotel nær strand chania by...
Re: Alonissos 2024
by Hellasfrelst | 16. Feb 24, 09:02:22
Jeg har heller ikke vært inne på Hellasforum på...
Re: Magiske øyeblikk i Hellas
by fila | 14. Feb 24, 23:29:31
Agios Prokopios ligger 5,7 kilometer fra Naxos by....
Re: Hotel nær Athen International Airport
by Lavendel | 11. Feb 24, 16:33:09
Beklager for utrolig sent svar. Den ferien ble fyl...
Akropolis i Athens historie
by Kabi | 05. Feb 24, 18:58:56
Det er nylig kommet ut en bok som tar for seg Akr...
Re: Nedtellinger og annet småprat om Hellas-ferien
by kaka | 24. Jan 24, 16:06:27
Takk igjen, Kabi! Spennende! I går var jeg innom ...