Logg inn med Facebook eller Google!

Sommer -direkte flights til Skyros

Started by Stigra, 10. Mar 07, 10:40:08

Previous topic - Next topic

Stigra

10. Mar 07, 10:40:08 Last Edit: 01. Apr 15, 11:11:43 by Stigra
:grin: / :cry: 2007   Dette er et gammelt innlegg
Var på nettet i dag å fant frem til en ny opperatør.
Og dette er første seson med direkte flights til Skyros !!!
http://www.hellaswings.no/

Nå går nok turen nedover på en kort ukestest.
StiGra

Mixelite

Kanskje vi havner på samme fly da Stirgra. Jeg skal til Chios i juni. Flyet til Skyros slipper av folk på Chios på nedveien. Jeg må si jeg gleder meg til å ta en titt på Skyros når vi skal hjem igjen! Håper man får se noe fra flyvinduene!

Stigra

Dette er n gammel link som ikke -desverre - er relevant - du kan fjærne denne Ole.!
StiGra

Ole

Eller kanskje fortsette litt og finne ut hva som er enkleste vei til Skyros? Er det via Skiathos??

Svein~B

Quote from: Ole on 23. Mar 15, 18:35:04
Eller kanskje fortsette litt og finne ut hva som er enkleste vei til Skyros? Er det via Skiathos??


Det går an å reise via Skiathos, men det går, så vidt jeg kan se, ikke ferjer direkte derfra i sommer. Jeg tror ikke det har gjort det på noen år heller. Det var to ferjer pr. uke for noen år siden. Det var ei bilferje som tilhørete SAOS Ferries som hadde en del odde ruter i det nordlige Egeerhavet, fram til det fikk økonomiske problemer og måtte legge alle ferjene unntatt ei i opplag. Den ferja går mellom hjemmehavna på Samothraki og Alexondropolis. Den andre var en hydrofoil som jeg tror gikk ei trekantrute via Evia.

Skyros har best forbindelser med den forholdsvis ukjente øya Evia. Dit er det forbindelse hver dag. Evia er ei stor øy. Den har bruforbindelse med fastlandet ved byen Chalki, men også flere ferjeforbindelser med fastlandet, blant annet med Rafina.

Til sommeren går det ei ferje fra Skyros til Alonissos og Skopelos, men ikke til Skiathos. Men Skiathos har gode forbindelser med Alonissos og Skopelos. Det ser heller ikke ut som det skal gå ferje fra Skiathos til Evia i sommer, men de skal gå mellom Evia, Skopelos og Alonissos. For meg virket det litt merkelig, men sånn er det. Du bør også være oppmerksom på at alle rutene som er planlagt per i dag, skal utføres av det samme rederiet som har bare ei ferje. Så du er sårbar for tekniske og økonomiske problemer som kan føre til at det ikke går ferjer i det hele tatt. Det har skjedd før.

Ikke at det ikke fortsatt kan bli lagt ut ruter. Det kan det. Men pr. i dag vil jeg si at det er bedre å fly til Athen hvis du skal til Skyros. Det går an å reise via Skiathos, men uansett bør du begynne returen i god tid og være forberedt på å ta den via Athen om nødvendig.
Jeg er i Hellas flere ganger om dagen, i hodet mitt

Stigra

Sommer 2015
Den enkleste måten er å komme seg ut dit er med AgeanAirlines fra Aten.  48/58 Euro t/r  . Går på litt forskjellige dager.
Sjekk      https://en.aegeanair.com/e-services/e-ticket/. Og med ferge i fra Evia som Svein sier.  Jeg har også sett en ferge i fra Alonissos, men vet ikke om den kommer til å gå i år.

StiGra

hakon57

Jeg var på Skyros i september 2014. Fløy KLM fra Torp kl 06.15 via Amsterdam til Athen. Gikk ut av terminalen i Athen og tok buss etter kort tid til en bussholdeplass i Athen. Derfra tok jeg ny buss som gikk direkte til Paralia Kymis på Evia. Bussen stoppet rett ved ferja som går til Skyros. Det er mao. mulig å ta morgenfly fra Norge og være framme på Skyros samme kveld - pr buss og ferje. Jeg vil tro at dette er buss- og ferjeruter som går hele året da det ikke er turistbaserte ruter men for lokalbefolkningen. Skyros likte jeg veldig godt. Bo på/nær stranden i Magasia og det er gangavstand til byen (litt bratt siden byen ligger i fjellskråningen).

Siste innlegg i forumet

Re: Vårtur - 2018 - Kardamili
by Kabi | Today at 09:48:51
Håper vi kan følge deg i Kardamili! Det er minst...
Re: Kea og Kythnos
by marjana | 26. Mar 24, 21:43:02
Artemis går til/fra Lavrio, Kea, Kythnos, Syros, ...
GRATULERER med dagen !
by Kabi | 25. Mar 24, 12:58:44
Gratulerer med dagen, Hellas !https://www.ekathime...
Re: Artikkel om alle trappene og buegangene i Ano Syros
by marjana | 17. Mar 24, 16:11:38
Ja, jeg har lagt ut mange bilder av hus og buegang...
Re: Hvor skal vi dra i sommer?! Kan dere hjelpe oss?
by Kabi | 14. Mar 24, 11:46:42
Anbefaler varmt den romantiske byen Nafplio på Pe...
Flyttelass til Hellas
by Phillip Lian | 10. Mar 24, 11:52:28
Jeg prøver å bli klok på tollregler, men blir i...
Re: Kalo mina!
by Kabi | 01. Mar 24, 11:06:42
Kalo mina, mars 2024 !167.JPGUtsikt til Poros....
Re: Testing testing ena-thio-tria HER KAN DU TESTE DET DU VIL!
by kaka | 29. Feb 24, 12:43:55
Da prøver jeg igjenFant ikke utav av hva "Us...
Re: Hvor er dette? 1032
by kaka | 27. Feb 24, 20:12:58
Så moro at jeg tok den :) Jeg har vært der i slu...
Re: Kreta chania by hotel nær strand
by hakon57 | 17. Feb 24, 13:52:10
Hei, noen anbefalinger Hotel nær strand chania by...
Re: Alonissos 2024
by Hellasfrelst | 16. Feb 24, 09:02:22
Jeg har heller ikke vært inne på Hellasforum på...
Re: Magiske øyeblikk i Hellas
by fila | 14. Feb 24, 23:29:31
Agios Prokopios ligger 5,7 kilometer fra Naxos by....
Re: Hotel nær Athen International Airport
by Lavendel | 11. Feb 24, 16:33:09
Beklager for utrolig sent svar. Den ferien ble fyl...
Akropolis i Athens historie
by Kabi | 05. Feb 24, 18:58:56
Det er nylig kommet ut en bok som tar for seg Akr...
Re: Nedtellinger og annet småprat om Hellas-ferien
by kaka | 24. Jan 24, 16:06:27
Takk igjen, Kabi! Spennende! I går var jeg innom ...