Logg inn med Facebook eller Google!

Hvor stor er Kalives?

Started by LongForSun, 30. Apr 18, 11:15:24

Previous topic - Next topic

LongForSun

Lurer på hvor stor landsbyen Kalives er. Hvor mange restauranter er det der f.eks. Leste et sted at det bare var 8-9. Det hørtes veldig lite ut.

mouche

Kan jeg regne med at det er landsbyen Kalyves på Kreta en halv time utenfor Chania i østlig retning?

Vet ikke helt hvor mange tavernaer det er, men fire slaktere, fem jernvarehandler,, et par hagesentere, sykkelbutikk, skomaker, to bensinstasjoner osv en landsby som "lever" hele året og hvor man får tak i stort sett "alt".

Bare på stranden i sesongen er det vel mer enn ti tavernaer og tar man med smått og stort så vil jeg tippe du kan få mat og drikke på femti steder eller noe sånt?

Er det noe speiselt du tenker på med tanke på besøk, ferie, kjøp eller hva?


LongForSun

Tusen takk for god info :D

Jeg og mannen skal til Kalyves en uke i slutten av august og har bestilt en leilighet rett ved stranden. Områdene vest for Chania er jo de mest kjente, og det sies at strendene der er de beste. Men jeg tolker det som at bra strender defineres som langgrunne barnevennlige sandstrender. Men jeg og mannen drar på ferie uten barn for første gang, og tenker det er en fordel at det ikke er så langgrunt og at ikke det er så mye skrik og skrål ;D

Vi flyr til Chania, og tenkte at vi kunne klare oss uten leiebil en hel uke denne gangen, siden jeg skjønner at bussforbindelsene er veldig gode. Derfor ble det Chaniakysten, men altså østsiden.

Heidrun

Her er bussrutene til Kalives off season. Som du ser så korresponderer bussen til Vamos med Kalives, da den går gjennom Kalives. Ellers så vil det i sommersesongen være betraktelig flere avganger
Yamas til livet og til

LongForSun

Takk for det. Ja, regner med at siste uka i august regnes som høysesong.
Gleder oss skikkelig. Etter tre dårlige somre på rad blir man ganske solhungrig, så i år vil vi sikre oss en ukes sol og varme på slutten av sommeren ;D Tror vi har funnet det perfekte sted å bo ved stranden, og tror vi vil like oss i en by på denne størrelsen.

Diddi

Kalives er et veldig trivelig sted, nyt litt kald drikke på torvet under det store treet en varm kveld  :) Tror ikke dere skal mangle spisesteder heller, selv har vi stort sett har havnet på samme tradisjonelle gresk restaurant hver gang.
Bare å glede seg  8)
Å undre seg er begynnelsen til større innsikt:)

mouche

Hvilken av dem er det Diddi?

Heidrun

Quote from: Diddi on 01. May 18, 18:24:48
Kalives er et veldig trivelig sted, nyt litt kald drikke på torvet under det store treet en varm kveld  :) Tror ikke dere skal mangle spisesteder heller, selv har vi stort sett har havnet på samme tradisjonelle gresk restaurant hver gang.
Bare å glede seg  8)




Synes det er veldig koselig på denne lille tavernen rett ved elva. Den på venstre side i bildet, som jeg har tjuvlånt av Google Earth. Husker dessverre ikke navnet på den
Yamas til livet og til

Diddi

Å,husker ikke hva den heter,er bare gresk skilt over døra.  Ligger ved hovedgata,mot sjøsiden. Alt er i gammel stil, og man kan gå inn fra begge sider, og mener den består av tre forskjellige rom.
Å undre seg er begynnelsen til større innsikt:)

Siste innlegg i forumet

Re: Kea og Kythnos
by marjana | 26. Mar 24, 21:43:02
Artemis går til/fra Lavrio, Kea, Kythnos, Syros, ...
GRATULERER med dagen !
by Kabi | 25. Mar 24, 12:58:44
Gratulerer med dagen, Hellas !https://www.ekathime...
Re: Artikkel om alle trappene og buegangene i Ano Syros
by marjana | 17. Mar 24, 16:11:38
Ja, jeg har lagt ut mange bilder av hus og buegang...
Re: Hvor skal vi dra i sommer?! Kan dere hjelpe oss?
by Kabi | 14. Mar 24, 11:46:42
Anbefaler varmt den romantiske byen Nafplio på Pe...
Flyttelass til Hellas
by Phillip Lian | 10. Mar 24, 11:52:28
Jeg prøver å bli klok på tollregler, men blir i...
Re: Kalo mina!
by Kabi | 01. Mar 24, 11:06:42
Kalo mina, mars 2024 !167.JPGUtsikt til Poros....
Re: Testing testing ena-thio-tria HER KAN DU TESTE DET DU VIL!
by kaka | 29. Feb 24, 12:43:55
Da prøver jeg igjenFant ikke utav av hva "Us...
Re: Hvor er dette? 1032
by kaka | 27. Feb 24, 20:12:58
Så moro at jeg tok den :) Jeg har vært der i slu...
Re: Kreta chania by hotel nær strand
by hakon57 | 17. Feb 24, 13:52:10
Hei, noen anbefalinger Hotel nær strand chania by...
Re: Alonissos 2024
by Hellasfrelst | 16. Feb 24, 09:02:22
Jeg har heller ikke vært inne på Hellasforum på...
Re: Magiske øyeblikk i Hellas
by fila | 14. Feb 24, 23:29:31
Agios Prokopios ligger 5,7 kilometer fra Naxos by....
Re: Hotel nær Athen International Airport
by Lavendel | 11. Feb 24, 16:33:09
Beklager for utrolig sent svar. Den ferien ble fyl...
Akropolis i Athens historie
by Kabi | 05. Feb 24, 18:58:56
Det er nylig kommet ut en bok som tar for seg Akr...
Re: Nedtellinger og annet småprat om Hellas-ferien
by kaka | 24. Jan 24, 16:06:27
Takk igjen, Kabi! Spennende! I går var jeg innom ...
Re: Godt Nytt År 2024 !
by Katta | 21. Jan 24, 21:34:43
Litt i seineste laget, men Godt Nytt År 2024 ...