Logg inn med Facebook eller Google!

Lesvos

Started by Torill, 23. Oct 07, 18:19:43

Previous topic - Next topic

Tjorven

Men siste innlegget ble ikke med ser jeg,angående bading i Molivos. Dårlig strand for noen (rullestener,husk badesko) ellers fins et gratis basseng med solstoler og parasoller rett oppafor stranda, med god plass og strandbar like ved.
There are no strangers, only friends we haven't met.

JohnS

Molyvos er en vakker by. med trange gater og smug, delvis med trapper.  Hele byen ligger i en forholdsvis bratt skråning opp mot borgen på toppen.   Vi bodde i nabobyen Petra, som ligger kanskje 5 km unna, og likte oss kjempegodt der.  Der er også stranda mye bedre.  

Det er gode bussforbindelser og ikke så mange € med drosje mellom byene, så man kan ha glede av begge stedene hvis man bor i en av dem.
At appellere til fornuften er verdens største slag i luften (Kumbel)

Torill

Høres flott ut :iconbiggrin: Tusen takk JohnS :thumbright:
Ingen kan alt - alle kan noe.

JohnS

Vi falt fullstendig for Lesvos da vi var der i fjor vår, og skal tilbake dit med tid og stunder.  Særlig likte vi oss i Petra, hvor solnedgangen kunne se slik ut fra balkongen på Hotel Michaelia, der vi bodde. Solen, en palme og en nattparkert bil under stopp-forbudt-skiltet, vakrere og mer gresk kan det vel ikke bli?



Det er en fin liten spasertur til nabobyen Anaxos. Man går langs stranden forbi hele sentrum av Petra og fortsetter hovedveien til den svinger bort fra sjøen. Der tar man til høyre, og følger en grusvei/sti langs stranden helt til nabobyen, ca 1,5 km. Ser man seg tilbake straks man har tatt av fra hvedveien, ser man byen, med den dominerende klippen med kirken som et konstant landemerke.

 

Veien er vakker og fredelig, med litt av hvert å se på underveis. Har du øynene med deg når du går forbi en litn vik med grunt vann, kan du like ved land se denne krabaten



Anaxos er en liten by med en nydelig strand, noen tavernaer, et par av dem virkelig gode, et lite og et enda mindre supermarked, og ikke stort mer.



Herfra har man også utsikt til Molivos langt borte, med borgen på toppen av byen. Peta ligger mellom byene, men er ikke synlig herfra.



Og til sist, man kan jo ikke være på ei gresk øy uten det obligatoriske bildet av fiskeren og hans båt, stadig med klippekirken i bakgrunnen.

At appellere til fornuften er verdens største slag i luften (Kumbel)

Torill

Du verden så flotte bilder :iconbiggrin: Vi skal bo på Sea Horse hotell,helt nede på havnen i Molivos. Så at bussen stoppet nesten 1 km fra hotellet zxcqqqaaaaaaaa Har du noe peiling på hvorfor? Men bagasjen fraktes,og det er jo en trøst  :iconbiggrin:
Ingen kan alt - alle kan noe.

Liv

Flotte bilder!  :iconbiggrin:

Magnolia

Kjempebilder!  :iconbiggrin:
Dagen i dag er morgendagen du drømte om i går.

Tjorven

Bussen stopper ved skolen,og starten av byen,fordi de vil ha minst mulig ferdsel (busstrafikk) i selve byen. Stranda begynner også nedenfor her, til venstre i en sidevei,med bassenget jeg nevnte. Dere får en flott spasertur langs hovedveien ned til havna og Sea Horse som ligger der,og langs den strekningen finner du masse smågater med spisesteder,butikker og idylliske stemninger.brolagte gater med skyggefulle vinranker over. Åh, det er bare vakkert.
There are no strangers, only friends we haven't met.

Barbro

Til alle som skal til Lesvos,vil jeg anbefale en tur til Skala Eressos :flower: ,vakkert sted,og herlig strand..fant en genial link da jeg googlet på Skala Eressos..

Eressos Virtual tour, Lesvos , Lesbos , Aegean , Greece , Hellas...

Hadde en rundtur på øya da jeg var der,utgangspunkt Plomari,overnatting både i Molivos og Skala Eressos..ei herlig øy :flower: !
Om linken ikke fungerer,er den det første som dukker opp om en googler :flower:
Med sunn galskap og dårlig hukommelse blir livet en fantastisk reise..

Admirala

Quote from: \"Torill\"Vi skal bo på Sea Horse hotell,helt nede på havnen i Molivos.

Åh, nå ble jeg nesten misunnelig. Vi bodde også på Sea Horse, og det er et herlig hotell, med optimal plassering ved den vesle fiskehavnen. Fiskerne og båtene deres er i aktivitet nesten hele dagen, det var vanskelig å forflytte seg fra utsikten fra hotellbalkongen...
Og så er det Hellas-guru Matt Barretts yndlingshotell på Lesvos!
What is beautiful is good and who is good will soon be beautiful. (Sappho)

http://www.visitnafplio.net
http://godgreskmat.wordpress.com

operafantomet

Jeg skrev en liten greie i den andre Lesbos-tråden - legger til en direkte lenke her:
http://www.hellasforum.net/index.php?name=Forums&file=viewtopic&t=253&start=15

Νομιζω ειναι τα φαρμακα μου παιρνω...

gunn

Hei! Er det noe som har bodd v/Agios Isodoros (Plomari).Skal dit 2 voksne og ett barn på 8år, 29Mai.1 uke. Reiser med Lilleputt og skal bo på Aegean Sun(er det mye støy fra veien her...)
Noen med div. gode tips?!

Siste innlegg i forumet

Artikkel om buegangene i Ano Syros
by marjana | 24. Apr 24, 16:02:28
Her er en grundig artikkel om historien rundt alle...
Re: Hvor er dette? 1032
by Diddi | 22. Apr 24, 21:46:13
Ja, minner om de mektige fjella deromkring. ...
Re: Vårtur - 2018 - Kardamili
by Kabi | 22. Apr 24, 19:01:52
Så koselig å se deg her igjen, Katherina :) Da b...
Amorgos blir neste
by Diddi | 14. Apr 24, 11:44:17
Ja, neste reise for oss blir på juvelen Amorgos i...
Re: Bildeserie fra Kithnos
by Diddi | 14. Apr 24, 11:22:45
☀️...
Re: Foto fra Kea
by Diddi | 14. Apr 24, 11:01:11
:) ...
Re: Kea og Kythnos
by marjana | 11. Apr 24, 00:34:01
Fergene fra Lavrio har en rute tur/retur bare Lavr...
Re: Nye branner
by Kabi | 09. Apr 24, 09:52:33
Kreta er også rammet av branner,mennesker alvorli...
GRATULERER med dagen !
by Kabi | 25. Mar 24, 12:58:44
Gratulerer med dagen, Hellas !https://www.ekathime...
Re: Artikkel om alle trappene og buegangene i Ano Syros
by marjana | 17. Mar 24, 16:11:38
Ja, jeg har lagt ut mange bilder av hus og buegang...
Re: Hvor skal vi dra i sommer?! Kan dere hjelpe oss?
by Kabi | 14. Mar 24, 11:46:42
Anbefaler varmt den romantiske byen Nafplio på Pe...
Flyttelass til Hellas
by Phillip Lian | 10. Mar 24, 11:52:28
Jeg prøver å bli klok på tollregler, men blir i...
Re: Kalo mina!
by Kabi | 01. Mar 24, 11:06:42
Kalo mina, mars 2024 !167.JPGUtsikt til Poros....
Re: Testing testing ena-thio-tria HER KAN DU TESTE DET DU VIL!
by kaka | 29. Feb 24, 12:43:55
Da prøver jeg igjenFant ikke utav av hva "Us...
Re: Kreta chania by hotel nær strand
by hakon57 | 17. Feb 24, 13:52:10
Hei, noen anbefalinger Hotel nær strand chania by...