Logg inn med Facebook eller Google!

Lesvos

Started by Torill, 23. Oct 07, 18:19:43

Previous topic - Next topic

bengalow

Quote from: \"Torill\"Hei. Er veldig interessert i å høre fra dere som har vært på Lesvos,da jeg muligens drar dit i juni. Særlig interesse har Malyvas  :iconbiggrin:

Jag har för mig att det är ett mycket populärt ställe för engelsmän och tyskar. Nordiska medborgare brukar hålla till i söder.
Man kan lätt undersöka det genom att gå in på tyska resp engelska resebyråer, och räkna resor till resp ort. För flera år sedan var en bekant till oss i Molyvos, och rapporterade att tyskarna var i flertal, intet ont i det. Dom kan vara nog så trevliga.
 
Inget annat vet jag om Molyvos
Varför planera - när det ändå inte blir som man tror

Torill

Takk for svar Bengalow. Mener du sør på Lesvos da eller? Du får unnskylde min uvitenhet om de greske øyer zxcqqqaaaaaaaa
Ingen kan alt - alle kan noe.

bengalow

Precis, närmare bestämt sydöst, Plomario. Vi hade ingen lycka där, men många kommer dit år efter år. Vi led mycket av små, djä-a mygg, men det är ju plåga som är värre ibland, och ibland finns dom inte alls! Det skall sägas att detta var tider FÖRE A/C, så man fick ligga med öppet fönster.....
Varför planera - när det ändå inte blir som man tror

Torill

Takk igjen  :iconbiggrin: Kikker på turer så øynene blir røde og tørre :cyclopsani:
Ingen kan alt - alle kan noe.

Torill

He he. Er foreløpig åpen for alt  :iconbiggrin: Det som er mer sikkert er at en evt ferie blir i uke 25/26  :iconbiggrin:
Ingen kan alt - alle kan noe.

Tjorven

Håper pc\'n min er litt mer velvillig nå.Torill,hvis du går inn på tråden \"hvor har du vært i Hellas\" så ser du hvem som har vært hvor.Jeg har vært 2 ganger i Molivos,Lesvos og er et av de vakreste stedene (og med best mat) jeg har opplevd.Skal vise deg bilder når du kommer til Tr.heim. Tok også en biltur rundt omkring,men var ikke i Plomario. Molivos har status som verneverdig,så denne byen blir ikke \"tukla\" med. Anbefales på det sterkeste.Byen har en helst spesiell arkitektur.Fikk lyst å reise tilbake bare jeg tenker på den øya :)
There are no strangers, only friends we haven't met.

bengalow

Så bra att det finns upplevelser som går att lita på, Tjorven. Jag undrade just varför Molyvos ändå var så populärt som det är, det måste ju finnas en anledning till det. Vi nordmän brukar ju inte vara först med att upptäcka en pärla, snarare tvärtom. När alla andra varit där så kommer det som \"nyheter\" hos oss. Vi skall kanske tänka på att åka dit!! Det var längesedan vi besökte Lesvos, Sapphos ö.
Varför planera - när det ändå inte blir som man tror

Torill

Å gud Tjorven. Nå fikk jeg hvertfall lyst zxcqqqaaaaaaaa Skal høre med sjefen om jeg kan ta den uka fri  :iconbiggrin: Gleder meg til å se bildene dine  :iconbiggrin:
Ingen kan alt - alle kan noe.

Tjorven

Vet at mange nordmenn drar til Plomari-området,spesielt Agios Isodoros, men jeg falt pladask for Molivos,og bare måtte tilbake.Hele byen er en ren idyll,selv om stranda kanskje er et minus for noen (rullestener og litt vanskelig å komme seg uti sjøen,husk badesko) men rett oppafor ved Olive Press,et hotell,fins et offentlig svømmebasseng med solstoler og parasoller som alle kan bruke gratis! Bodde du også i Molivos, Bengalow? En anna ting,var der i august/september,uten at byen var overfylt av turister.
There are no strangers, only friends we haven't met.

Torill

Ser jeg har skrevet Malyvas. Trykkfeil  ztweeeeeeeee Mener selvf.Molivos  :iconbiggrin:
Ingen kan alt - alle kan noe.

Tjorven

Åja, nå skjønner jeg. Tråden ble flytta hit. Jeg ble så forfjamsa at jeg måtte i baren en tur og spørre hvorfor,men her skjer ting fort.
There are no strangers, only friends we haven't met.

Ole

Bilder fra Molivos: http://images.google.no/images?hl=no&q=Molivos&btnG=S%C3%B8k+etter+bilder&gbv=2

Det ser skikkelig vakkert ut der! Har ikke vært der selv, dessverre.

Siste innlegg i forumet

Artikkel om buegangene i Ano Syros
by marjana | 24. Apr 24, 16:02:28
Her er en grundig artikkel om historien rundt alle...
Re: Hvor er dette? 1032
by Diddi | 22. Apr 24, 21:46:13
Ja, minner om de mektige fjella deromkring. ...
Re: Vårtur - 2018 - Kardamili
by Kabi | 22. Apr 24, 19:01:52
Så koselig å se deg her igjen, Katherina :) Da b...
Amorgos blir neste
by Diddi | 14. Apr 24, 11:44:17
Ja, neste reise for oss blir på juvelen Amorgos i...
Re: Bildeserie fra Kithnos
by Diddi | 14. Apr 24, 11:22:45
☀️...
Re: Foto fra Kea
by Diddi | 14. Apr 24, 11:01:11
:) ...
Re: Kea og Kythnos
by marjana | 11. Apr 24, 00:34:01
Fergene fra Lavrio har en rute tur/retur bare Lavr...
Re: Nye branner
by Kabi | 09. Apr 24, 09:52:33
Kreta er også rammet av branner,mennesker alvorli...
GRATULERER med dagen !
by Kabi | 25. Mar 24, 12:58:44
Gratulerer med dagen, Hellas !https://www.ekathime...
Re: Artikkel om alle trappene og buegangene i Ano Syros
by marjana | 17. Mar 24, 16:11:38
Ja, jeg har lagt ut mange bilder av hus og buegang...
Re: Hvor skal vi dra i sommer?! Kan dere hjelpe oss?
by Kabi | 14. Mar 24, 11:46:42
Anbefaler varmt den romantiske byen Nafplio på Pe...
Flyttelass til Hellas
by Phillip Lian | 10. Mar 24, 11:52:28
Jeg prøver å bli klok på tollregler, men blir i...
Re: Kalo mina!
by Kabi | 01. Mar 24, 11:06:42
Kalo mina, mars 2024 !167.JPGUtsikt til Poros....
Re: Testing testing ena-thio-tria HER KAN DU TESTE DET DU VIL!
by kaka | 29. Feb 24, 12:43:55
Da prøver jeg igjenFant ikke utav av hva "Us...
Re: Kreta chania by hotel nær strand
by hakon57 | 17. Feb 24, 13:52:10
Hei, noen anbefalinger Hotel nær strand chania by...