Logg inn med Facebook eller Google!

Hjelp! Skal til Hellas på fredag

Started by spinningaway, 28. Aug 07, 09:01:35

Previous topic - Next topic

gallerytouri

Quote from: \"KyriaT\"Ja, det er unntakstilstand og landesorg i Hellas. Men ikke glem at det er tusenvis av mennesker og hele samfunn som nå er mer avhengig enn noen gang av turisme. Jeg er overbevist om at alle grekere som jobber på hoteller, tavernaer osv. vil gjøre sitt aller ytterste i denne situasjonen for at alle får en hyggelig ferie.

Jeg forstår at det for enkelte kan oppleves som en psykisk påkjenning å komme til et land som mentalt og økologisk er i den tilstanden Hellas er i nå, men jeg tror likevel det vil oppleves godt for de som kommer. Grekerne trenger dere, de VIL at dere skal komme, og den direkte, medmenneskelige støtten dere kan gi ved rett og slett være til stede, er jeg overbevist om at grekerne vil sette pris på.

Reis, kos dere, og gled dere over at Poros, Kardamili og mange andre områder i Hellas IKKE er direkte berørt av brannene.

Godt sagt! Jeg er HELT enig. REIS, for all del, reis! Til alle dere som er så glade i Hellas - dere må ikke svikte nå. Hellas trenger dere mer enn noengang.
Όπου ακούς πολλά κεράσια, πάρε μικρό καλάθι!
www.gallery-touri.com

Epicuristen

Er også enig i dem som sier man skal reise. Minker antallet reisende, minker antallet fly, minker antallet hotelldøgn, minker antallet middager det betales for, osv... Så i tillegg til den ubetydelige sum man har betalt inn til Bank of Greece, så hadde jeg helst sett at det ble en tur til før året er omme. En nedgang i besøk fra utlandet vil neppe bli betraktet som positivt i denne situasjonen.

Likevel vil jeg si jeg forstår Tommy, og syns det er beundringsverdig det han gjør. Og nå trenger dem hjelp på alle mulige måter!
Μόνο ο μέτριος αντρόπος είναι πάντα στα υψη!

Barbro

Det Tommy gjør,er både sterkt og unikt.
Jeg vil likevel ønske alle som drar en fin tur..vis det greske folket at vi bryr oss om dem.
Med sunn galskap og dårlig hukommelse blir livet en fantastisk reise..

Tommy

Quote from: \"winther\"Det Tommy gjør,er både sterkt og unikt.
Jeg vil likevel ønske alle som drar en fin tur..vis det greske folket at vi bryr oss om dem.

Tack för goda ord, Epi och Winther  zxzaxxxxxxxxxx  , oppoffringen känns inte så stor, jag skulle ju ha brukt pengarna i Grekland ändå. Och eftersom jag inte tycker det känns skoj att resa just nu kan jag lika gärna skänka pengarna till brandoffer-fonden o hoppas de gör lite nytta där nere.

Tillbaka till Grekland kommer jag en annan gång  :smile:

Go tur o go ferie till alla som reser önskar jag osså  zxzaaaaaaaaaa
\"Det är aldrig försent att ge upp :-)\"

JohnS

Jeg har meget stor respekt for det Tommy gjør, men det viser også hvor ulike vi mennesker er når det gjelder reaksjoner.

Jeg har mer lyst enn noen gang til å reise nedover, og synes egentlig det er synd at det var i fjor høst vi reiste til Peloponnes, og ikke i år.  Jeg skulle så gjerne sett selv hva som har skjedd, det er så vanskelig å forholde seg til det bare ut fra det man får i media.  Jeg har tenkt mye på hvorfor jeg føler det sånn, har vært litt redd for at det er en form for morbid nysgjerrighet, men tror det ligger noe mer bak dette behovet jeg føler.   Kanskje har man sett så mange katastrofer  på TV, både virkelige og fiktive på film, at man ikke helt aksepterer det som virkelighet, og må se ting ved selvsyn for å ta det inn over seg fullt ut.

Jeg tror nok det blir en ganske spesiell tur i høst, selv om jeg skal være langt fra de rammede områdene, men gleder meg likevel, og har ingen dårlig samvittighet for det heller.
At appellere til fornuften er verdens største slag i luften (Kumbel)

Athina

Om vel 3 uker skal vi reise med buss fra Athen til Kalamata. Vil tro at vi kommer til å kjøre gjennom noen av de brannherjede områdene på denne turen. Og er forberedt på meget sterke inntrykk.
 Vet du, Toya, hvordan det er på denne strekningen?
Ses i Kardamili zxzaxxxxxxxxxx
Den som kan se skjønnheten i de små detaljer, vil alltid finne noe å glede seg over.

KyriaT

Quote from: \"Athina\"Om vel 3 uker skal vi reise med buss fra Athen til Kalamata. Vil tro at vi kommer til å kjøre gjennom noen av de brannherjede områdene på denne turen. Og er forberedt på meget sterke inntrykk.
 Vet du, Toya, hvordan det er på denne strekningen?
Ses i Kardamili zxzaxxxxxxxxxx

Jeg har IKKE kjørt/vært der selv, men det har jo vært store branner ved Korint og rundt Megalopoli. Veien Tripoli-Kalamata var stengt for trafikk i flere dager, så ja, dere må nok være forberedt på et trist syn.  cxsdfafddd
Livet har ingen generalprøve, det er premiere hver dag!

Athina

Takk for svar, Toya. Dette blir nok en annerledes tur enn vi hadde trodd for bare en uke siden...
Den som kan se skjønnheten i de små detaljer, vil alltid finne noe å glede seg over.

ragnhild

Jeg reiser også nå på fredag.
Hadde lenge ingen lyst - det føles ikke riktig å skulle være turist mens brannene herjer og så mange er rammet.
Men forleden sa min mann at: reis og legg igjen mye mere penger enn du noensinne har gjort der nede!
Og sånn blir det!


xristina

Det er tanken min også, Ragnhild! Samt at jeg nok vil føre over noe til kontoen som er nevnt i en annen tråd.

En kollega er på Syros i øyeblikket og jeg fikk følgende sms fra ham:

Samling av mange mennesker foran rådhuset her kl. 19, alle kledd i svart. Det skjer over hele Hellas som en protest mot de som tenner på brannene og for lite innsats fra myndighetene. Aksjonen er satt i gang pr e-post. Brannene blir sammenlignet med 11. september. Det gjør inntrykk på en nordboer.

Jeg tenner lys og er der i tankene!

ragnhild

Quote from: \"Livsnyteren\"Din mann er en vis mann zqr2333222222

You bet!

Siste innlegg i forumet

Artikkel om buegangene i Ano Syros
by marjana | 24. Apr 24, 16:02:28
Her er en grundig artikkel om historien rundt alle...
Re: Hvor er dette? 1032
by Diddi | 22. Apr 24, 21:46:13
Ja, minner om de mektige fjella deromkring. ...
Re: Vårtur - 2018 - Kardamili
by Kabi | 22. Apr 24, 19:01:52
Så koselig å se deg her igjen, Katherina :) Da b...
Amorgos blir neste
by Diddi | 14. Apr 24, 11:44:17
Ja, neste reise for oss blir på juvelen Amorgos i...
Re: Bildeserie fra Kithnos
by Diddi | 14. Apr 24, 11:22:45
☀️...
Re: Foto fra Kea
by Diddi | 14. Apr 24, 11:01:11
:) ...
Re: Kea og Kythnos
by marjana | 11. Apr 24, 00:34:01
Fergene fra Lavrio har en rute tur/retur bare Lavr...
Re: Nye branner
by Kabi | 09. Apr 24, 09:52:33
Kreta er også rammet av branner,mennesker alvorli...
GRATULERER med dagen !
by Kabi | 25. Mar 24, 12:58:44
Gratulerer med dagen, Hellas !https://www.ekathime...
Re: Artikkel om alle trappene og buegangene i Ano Syros
by marjana | 17. Mar 24, 16:11:38
Ja, jeg har lagt ut mange bilder av hus og buegang...
Re: Hvor skal vi dra i sommer?! Kan dere hjelpe oss?
by Kabi | 14. Mar 24, 11:46:42
Anbefaler varmt den romantiske byen Nafplio på Pe...
Flyttelass til Hellas
by Phillip Lian | 10. Mar 24, 11:52:28
Jeg prøver å bli klok på tollregler, men blir i...
Re: Kalo mina!
by Kabi | 01. Mar 24, 11:06:42
Kalo mina, mars 2024 !167.JPGUtsikt til Poros....
Re: Testing testing ena-thio-tria HER KAN DU TESTE DET DU VIL!
by kaka | 29. Feb 24, 12:43:55
Da prøver jeg igjenFant ikke utav av hva "Us...
Re: Kreta chania by hotel nær strand
by hakon57 | 17. Feb 24, 13:52:10
Hei, noen anbefalinger Hotel nær strand chania by...