Logg inn med Facebook eller Google!

Hva er ett "must" å se på Korfu?

Started by LeneG, 08. May 13, 14:23:02

Previous topic - Next topic

LeneG

Hei :)

Vi er en familie på fem som skal til Korfu den 16 mai.
Vi har bestilt hotell i Barbati http://www.oceanis-rooms.gr/
Har også leid bil. Elsker å dra rundt og titte. Var på Kefalonia i fjor sommer og det var helt ypperlig å ha bil.

Da vi bare har en fattigslig uke ferie så vil jeg gjerne ha innspill på hva vi MÅ se når vi er der.

Veldig koselig forum forresten :)

fila

Vi bodde i Aghios Ghordis, artig lite sted med fin strand. Korfu by må sees, festningen der var stengt når vi besøkte byen, men er sikkert verdt et besøk. Sidari; flott. Paleokastritsa med kloster og strand er flott. Kassiopi: Artig by. Kavos: Bør unngås.

bengalow

Slottet, Achileion, som byggdes av kejsarinnan Elisabet (Sissi) av Österrike-Ungern 1890. Det köptes senare av kejsar Vilhelm II, och användes som sommarpalats. Idag tillhör det grekiska staten, och man anordnar internationelle sammankomster där. Ligger söder om Korfu stad, med en otrolig utsikt. Det är ett måste på Korfu, som egentligen heter Kerkyra (Corfu är ett italienskt namn på ön). Slottet och dess inredning är som det stod när det blev grekiskt...
Varför planera - när det ändå inte blir som man tror

JohnS

Nesten enig med fila..   ;)  For meg var ikke Agios Gordis noe særlig artig, men stranda var flott, og solnedgangene fenomenale.

Korfu by var fascinerende, særlig den utrolige blandingen av stiler på grunn av ulike påvirkninger utenfra.  Fra en "Gamleby" med de vanlige kronglete gatene, kommer man plutselig ut på et svært åpent område med - av alle ting - en cricketbane, fra den tiden britene dominerte!  Og på den andre siden av banen finner man et kongelig slott.

Paleokastritsa er så absolutt en tur verdt, og gå da ikke glipp av en liten "super-turistisk" båttur.  Grottene det reklameres mest for, er sant å si ikke så fryktelig imponerende, men artige likevel, og hele området har de mest utrolige fjellformasjoner.  Til og med mitt kamera gikk litt varmt på den turen!
At appellere til fornuften er verdens største slag i luften (Kumbel)

Tzasiki

Korfu er en fin øy, og jeg er enig med Bengalow og JohnS angående hva en bør se. Det jeg liker best med øya er Kerkyra by, en av de flotteste byene jeg har opplevd i Hellas!!!. Å rusle rundt i de smale gatene der er en opplevelse! (les hva JohnS har skrevet!). Kunne godt tenke meg å reise tilbake dit, og bo i denne vakre byen!!  :) Øya er flott å oppdage med bil!

LeneG

Tusen takk for gode ideer :)

Da er det Slottet Achileion , Paleokastritsa, Corfu by og Kassiopi. 

Er det lett og kjøre i Corfy by?  Lønner det seg å parkere i utkanten og ta drosje inn kanskje?

Vet du JohnS hvor ofte det går båtturer i Paleokastritsa?  Må man være der tidlig om morgenen?

Er det mye mas å ta en dagsutflukt til Paxos?

Noen gode restaurantanbefalinger?  :)


bengalow

Det går också dagsturer till Albanien - till en lite stad som heter Saranda (Saranda Agoi=40 helgonen). Det kan vara en upplevelse. Tommy har skrivit om det i en annan tråd. Det rekommendera. Turen över tar nog 1½ timme, men är värd det...vi var där för ca 4-5 år sedan.
Varför planera - när det ändå inte blir som man tror

JohnS

Selv da vi var i Paleokstritsa langt ute i september, lå båtene på rekke og rad ved brygga, og jeg vil tippe det gikk ut en båt hver 5 - 10 minutter for en tur på en knapp time.





At appellere til fornuften er verdens største slag i luften (Kumbel)

bengalow

Jösses, det har jag glömt att vi var med på! Ja, det är en härlig tur!!!! Den bör ni få med er! Utsikten från bussen ned mot viken är helt fantastisk - vi kom från Achilleion ner hit...
Varför planera - när det ändå inte blir som man tror

LeneG

Da må vi prøve å få til en båttur ihvertfall.  Albania må vi kanskje vente med. Spørs hva vi får plass til på en uke.
Jeg har ikke ro til å ligge å sole meg så vi må finne på noe ihvertfall :).


bengalow

Utflykten till Achilleion och båtturen var på samma tur, så ni har många dagar kvar att se hela Kerkyra. Som sagt, Albanien är en extra stämpel i passet, och intressant att se närmare på...
Varför planera - när det ändå inte blir som man tror

LeneG

Men er det fint i Albania med en gang du kommer av båten eller må man dra langt?

Siste innlegg i forumet

Re: Vårtur - 2018 - Kardamili
by vandrer | Today at 13:50:36
Nå bruker jeg denne tråden din som oppvarming fo...
Re: Kea og Kythnos
by marjana | 26. Mar 24, 21:43:02
Artemis går til/fra Lavrio, Kea, Kythnos, Syros, ...
GRATULERER med dagen !
by Kabi | 25. Mar 24, 12:58:44
Gratulerer med dagen, Hellas !https://www.ekathime...
Re: Artikkel om alle trappene og buegangene i Ano Syros
by marjana | 17. Mar 24, 16:11:38
Ja, jeg har lagt ut mange bilder av hus og buegang...
Re: Hvor skal vi dra i sommer?! Kan dere hjelpe oss?
by Kabi | 14. Mar 24, 11:46:42
Anbefaler varmt den romantiske byen Nafplio på Pe...
Flyttelass til Hellas
by Phillip Lian | 10. Mar 24, 11:52:28
Jeg prøver å bli klok på tollregler, men blir i...
Re: Kalo mina!
by Kabi | 01. Mar 24, 11:06:42
Kalo mina, mars 2024 !167.JPGUtsikt til Poros....
Re: Testing testing ena-thio-tria HER KAN DU TESTE DET DU VIL!
by kaka | 29. Feb 24, 12:43:55
Da prøver jeg igjenFant ikke utav av hva "Us...
Re: Hvor er dette? 1032
by kaka | 27. Feb 24, 20:12:58
Så moro at jeg tok den :) Jeg har vært der i slu...
Re: Kreta chania by hotel nær strand
by hakon57 | 17. Feb 24, 13:52:10
Hei, noen anbefalinger Hotel nær strand chania by...
Re: Alonissos 2024
by Hellasfrelst | 16. Feb 24, 09:02:22
Jeg har heller ikke vært inne på Hellasforum på...
Re: Magiske øyeblikk i Hellas
by fila | 14. Feb 24, 23:29:31
Agios Prokopios ligger 5,7 kilometer fra Naxos by....
Re: Hotel nær Athen International Airport
by Lavendel | 11. Feb 24, 16:33:09
Beklager for utrolig sent svar. Den ferien ble fyl...
Akropolis i Athens historie
by Kabi | 05. Feb 24, 18:58:56
Det er nylig kommet ut en bok som tar for seg Akr...
Re: Nedtellinger og annet småprat om Hellas-ferien
by kaka | 24. Jan 24, 16:06:27
Takk igjen, Kabi! Spennende! I går var jeg innom ...