Logg inn med Facebook eller Google!

Alinda, Leros

Started by Svein~B, 03. Jan 08, 17:42:29

Previous topic - Next topic

Svein~B

Denne tråden er en fortsettelse på en samtale mellom meg og Tjorven i en annen tråd. Den skal handle om Alinda på Leros. Det er fritt fram for andre som har synspunkter eller er nysgjerrige på Alinda og Leros til å blande seg inn.

Jeg tror jeg var innom og kikket på Angelika. Jeg tror det ligger rett over veien for Chrissoula der jeg egentlig hadde tenkt å bo. Kan noen si meg om det stemmer? Jeg er nesten sikker, men ikke helt.

Hvis det er der jeg tror det er, så er det et godt stykke opp fra den roligste delen av stranda, så det er veldig rolig beliggenhet. Jeg snakket med noen som bodde der og de virket veldig fornøyde.

Jeg vil ikke si at Alinda er verken en by eller et turiststed. Det er et ganske stort spredtbygd område som ligger langs en lang strand. Det er noen bosteder og tavernaer der, men ikke tett i tett sånn som jeg vil si at det gjør på typiske turiststeder og det er mange andre hus innimellom. Det bor absolutt mest grekere der vil jeg påstå.

Bildet nedenfor er fra den delen av stranda som ligger rett foran de to supermarkedene. Selv om dette må sies å være sentrum, i den grad Alinda har et sentrum, så er det veldig rolig der. Jeg sov middagslur der to dager på rad.
Jeg er i Hellas flere ganger om dagen, i hodet mitt

Riitta

Kan bidra ett par bilder till Alindatråden. Vi har varit där från en eftermiddag till nästa morgon, så det är inte så mycket.
Vi bodde på Irini Studios som var kanske 200 meter från stranden.
Detta var i juni och det var väldigt stillsamt då.



Här är våran balkong



Det fanns gott om katter och hundvalpar på hotellet :cat:



Den här grinden fick jag syn på när vi skulle till stranden.

PO du får också bidra till tråden :bom:  Vi har nämligen bott på samma ställe,fast inte samma år :bom:

Riitta

bengalow

Vi bodde i Kamara på hotel Marilen, med pool och poolbar. Mitt i Alinda-uppför backen-ca 500 m... Det var 1999, så vi börjar faktiskt längta tillbaka . Vi promenerade gärna norrut, förbi Alinda och hittade små badvikar där det inte var så mycket folk och framför allt inga moppar, nåja, en och annan for ju förbi. Vi trivdes väldeliga på ön, och for runt en hel del, men mest bar det av till fots, vilket går utmärkt på denna lilla mysiga ö.
Varför planera - när det ändå inte blir som man tror

Svein~B

Quote from: \"bengalow\"Vi bodde i Kamara på hotel Marilen, med pool och poolbar. Mitt i Alinda-uppför backen-ca 500 m... Det var 1999, så vi börjar faktiskt längta tillbaka . Vi promenerade gärna norrut, förbi Alinda och hittade små badvikar där det inte var så mycket folk och framför allt inga moppar, nåja, en och annan for ju förbi. Vi trivdes väldeliga på ön, och for runt en hel del, men mest bar det av till fots, vilket går utmärkt på denna lilla mysiga ö.

Jeg var og kikket på Marilen også. Det så veldig fint ut der. Jeg er ganske bestemt på at jeg skal bo der hvis jeg skal til Leros igjen. Hvor langt vil du si at det var fra Marilen til Gourna-stranda?
Jeg er i Hellas flere ganger om dagen, i hodet mitt

bengalow

Se, det vet jag inte, kanske 1-1,5 km. Ner till Alindastranden var det 4-500 meter, och upp till Partheni, med det lilla kapellet, som \"krigsfångarna\" målat var det ca 3 km, tror jag. Man gick förbi en militärförläggning där uppe, och passerar också flygplatsen. Det ser för töntigt ut, när dom står i stram givakt i full mundering i 40º värme
Varför planera - när det ändå inte blir som man tror

-POE-

Vi bodde på hotell Irene i Alinda, mkt trevligt, rekommenderas!
Här är en massa bilder från Leros, tagna 2001

//PO
//PO

Tjorven

Takk alle sammen for fine bilder og opplysninger. Har nettopp kosa meg med PO\'s flotte Leros-album,her var det mange fine bilder  :happy3: så nå har jeg fått et mer utfyllende inntrykk av Alinda og Leros. Gjett om jeg gleder meg til juni  :cheers: Blir der 14 dager i siste del av juni. Hvordan er badetemperaturen da? Lurer også på om det er blomstring på den tida, og temperatur dag/natt. Har aldri vært i Hellas så tidlig før,så det blir spennende.
There are no strangers, only friends we haven't met.

Svein~B

Slik ser det ut rett nedenfor der som du skal bo, Tjorven, hvis det er der jeg tror det er. Som du ser er det ikke badestrand akkurat her. Hvis du går til venstre når du kommer ned til vannet, så finner du en liten steinstrand. Hvis du går til høyre, finner du grusstranda og så er sandstranda litt lenger bort.

Den beste tavernaen finner du også til venstre, altså nesten rett nedenfor der du skal bo. Den er den beste ifølge en jeg snakket med som hadde feriert der mange ganger og prøvd alle. Jeg spiste der bare en gang, maten der var ikke helt etter min smak og så lå den ganske langt unna. Men det var mye folk der da jeg var der og de virket veldig fornøyde.

Jeg bodde helt i den andre enden av den lange stranda. Jeg fant en annen taverna som var nærmere der som jeg bodde og som jeg likte. Jeg skal vise bilde av den senere. Jeg husker ikke navnet på den beste og jeg har ikke bilde av den, men den er ganske stor og den er i tre terrasser, én terrasse ute og to som er under tak. Noen andre som vet hvilken taverna jeg snakker om?
Jeg er i Hellas flere ganger om dagen, i hodet mitt

Tjorven

Takk igjen, Svein-B. Angelika Studio ligger litt høyt oppe etter hva jeg forstår på bildene derfra. Husker ikke i farta, men det er mellom 300-500 meter til strand og tavernaer og ligger i rolige omgivelser. Den lille steinstranda høres forlokkende ut, trenger ikke nødvendigvis lange sandstrender, men skal nok sjekke ut begge deler. Syns det er spennende å spise på forskjellige tavernaer om kvelden, og at det fins en liten strandbar el.l i nærheten av stranda. Å, som jeg gleder meg :cheers:
There are no strangers, only friends we haven't met.

Svein~B

Nei, det ligger ikke så høyt hvis det er der jeg tror det er. Det er forholdsvis flatt. Det er litt stigning, men altså ikke bratt. Men det er et stykke å gå. Jeg må si at det var nydelig der oppe. Det var nesten så jeg var litt sint på meg selv for at jeg ikke hadde bestilt på Chrissoula, sånn som jeg hadde tenkt å gjøre.
Jeg er i Hellas flere ganger om dagen, i hodet mitt

Tjorven

Ja det var bostedet som sørga for at jeg havna i Alinda. Fant det på greeka.com. og falt pladask for de nydelige omgivelsene der. Bugner av blomster i alle farger. Hvis du får det til, må du gjerne legge inn et bilde derfra. Jeg mener heller ikke at det er bratt, men ligger såpass høyt at man har fin havutsikt derfra.
There are no strangers, only friends we haven't met.

Svein~B

Quote from: \"Tjorven\"Ja det var bostedet som sørga for at jeg havna i Alinda. Fant det på greeka.com. og falt pladask for de nydelige omgivelsene der. Bugner av blomster i alle farger. Hvis du får det til, må du gjerne legge inn et bilde derfra. Jeg mener heller ikke at det er bratt, men ligger såpass høyt at man har fin havutsikt derfra.

Nei, det var kvelden da jeg var der, så jeg tok ikke noe bilde. Men jeg så at det var fint der selv om det var mørkt da jeg var der.
Jeg er i Hellas flere ganger om dagen, i hodet mitt

Siste innlegg i forumet

Re: Vårtur - 2018 - Kardamili
by vandrer | 28. Mar 24, 13:50:36
Nå bruker jeg denne tråden din som oppvarming fo...
Re: Kea og Kythnos
by marjana | 26. Mar 24, 21:43:02
Artemis går til/fra Lavrio, Kea, Kythnos, Syros, ...
GRATULERER med dagen !
by Kabi | 25. Mar 24, 12:58:44
Gratulerer med dagen, Hellas !https://www.ekathime...
Re: Artikkel om alle trappene og buegangene i Ano Syros
by marjana | 17. Mar 24, 16:11:38
Ja, jeg har lagt ut mange bilder av hus og buegang...
Re: Hvor skal vi dra i sommer?! Kan dere hjelpe oss?
by Kabi | 14. Mar 24, 11:46:42
Anbefaler varmt den romantiske byen Nafplio på Pe...
Flyttelass til Hellas
by Phillip Lian | 10. Mar 24, 11:52:28
Jeg prøver å bli klok på tollregler, men blir i...
Re: Kalo mina!
by Kabi | 01. Mar 24, 11:06:42
Kalo mina, mars 2024 !167.JPGUtsikt til Poros....
Re: Testing testing ena-thio-tria HER KAN DU TESTE DET DU VIL!
by kaka | 29. Feb 24, 12:43:55
Da prøver jeg igjenFant ikke utav av hva "Us...
Re: Hvor er dette? 1032
by kaka | 27. Feb 24, 20:12:58
Så moro at jeg tok den :) Jeg har vært der i slu...
Re: Kreta chania by hotel nær strand
by hakon57 | 17. Feb 24, 13:52:10
Hei, noen anbefalinger Hotel nær strand chania by...
Re: Alonissos 2024
by Hellasfrelst | 16. Feb 24, 09:02:22
Jeg har heller ikke vært inne på Hellasforum på...
Re: Magiske øyeblikk i Hellas
by fila | 14. Feb 24, 23:29:31
Agios Prokopios ligger 5,7 kilometer fra Naxos by....
Re: Hotel nær Athen International Airport
by Lavendel | 11. Feb 24, 16:33:09
Beklager for utrolig sent svar. Den ferien ble fyl...
Akropolis i Athens historie
by Kabi | 05. Feb 24, 18:58:56
Det er nylig kommet ut en bok som tar for seg Akr...
Re: Nedtellinger og annet småprat om Hellas-ferien
by kaka | 24. Jan 24, 16:06:27
Takk igjen, Kabi! Spennende! I går var jeg innom ...