Logg inn med Facebook eller Google!

Paros Airport

Started by sverrhag, 07. May 16, 13:27:32

Previous topic - Next topic

Anders

Antar det der var en skrivefeil. Ole :-) Men kommer til å savne de der turene opp fra Santo.... :-)

Ole

Det var en trykkleif! Jeg mente selvsagt Antiparos. Der er det store arealer å ta av. En lang flystripe på østsida hadde gjort seg!   :) :)

Anders

Tror jeg må innpå FB og rydde litt i venne-listen min.....  :D

Kristian

Quote from: Ole on 18. May 16, 17:34:30
Det var en trykkleif! Jeg mente selvsagt Antiparos. Der er det store arealer å ta av. En lang flystripe på østsida hadde gjort seg!   :) :)

Noen som kan tenke seg en Boing 727 (?) land på Anti  (bortsett fra Ole)

Rullebanen på Paros blir omkring 14-1500 meter,  Et større nummer  av fly, som kan fylles opp.

Kanskje mulighet for "hop-on"

Kristian/Planer er til for å utsettes

Ole

Da er den nye flyplassen endelig åpnet! Bilder av Gary Broadhurst via FB.

Kristian

Så var den nye flyplassen på Paros åpnet http://www.thenationalherald.com/131866/

Foreløpig ikke de store forandringene i antall flygninger men stør fly så større kapasiet. Fra i praksis 18 seter (flyet 36) til 76 eller noe deromkring.

Har vært tilbud på billetter nå i sommer. Synes å ha sett at det gjaldt 5000 billetter.

Uansett skulle det bli enklere å få billetter i framtida
Kristian/Planer er til for å utsettes

Anders

Vel, det blir nå antageligvis lettere å komme seg ut i øyverden. Men likte ikke helt den "trussselen" fra Tsipras om videre utbygging for å kunne ta imot internasjonale flygninger.....

anemos

Quote from: Anders on 31. Jul 16, 11:58:40
Vel, det blir nå antageligvis lettere å komme seg ut i øyverden. Men likte ikke helt den "trussselen" fra Tsipras om videre utbygging for å kunne ta imot internasjonale flygninger.....


Måtte det aldri skje. De vet ikke sitt eget beste om det blir gjennomført. Dessverre trumfer litt ekstra penger i banken det tradisjonelle og bærekraftige (økoturisme).

Lous

Jeg har mange ganger sittet i havna på Santorini. Der har jeg tenkt på hvorfor hele havna er så full av folk. Jeg har tenk der (på lørdager med 7-8 fly fra Norge/Sverige/Danmark, at det var mulig å spre avganger litt.
Jeg har landet med charterfly (SAS) fra Oslo på Mykonos for å ferge over til Parikia. Det er slutt.
Er det noen her som kan forklare og forsvare hvorfor vi fra Norden må land på Santorini ,når flertallet av de som lander på Santorini  skal videre med ferger til andre øyer (i kykladen)?
For oss blir det å fly litt lenger for å ferge tilbake et stykke. Når vi skal hjem må vi lenger bort for å fly lenger for å komme hjem. Er det bra for miljøet?
Kanskje vil en utvidelser av flyplass på Paros øke antall turister på Paros/Naxos. Men hva så?

anemos

Quote from: Lous on 31. Jul 16, 20:08:36
Jeg har mange ganger sittet i havna på Santorini. Der har jeg tenkt på hvorfor hele havna er så full av folk. Jeg har tenk der (på lørdager med 7-8 fly fra Norge/Sverige/Danmark, at det var mulig å spre avganger litt.
Jeg har landet med charterfly (SAS) fra Oslo på Mykonos for å ferge over til Parikia. Det er slutt.
Er det noen her som kan forklare og forsvare hvorfor vi fra Norden må land på Santorini ,når flertallet av de som lander på Santorini  skal videre med ferger til andre øyer (i kykladen)?
For oss blir det å fly litt lenger for å ferge tilbake et stykke. Når vi skal hjem må vi lenger bort for å fly lenger for å komme hjem. Er det bra for miljøet?
Kanskje vil en utvidelser av flyplass på Paros øke antall turister på Paros/Naxos. Men hva så?


Om det er bra for miljøet på jorda aner jeg ikke. Mest sannsynlig har det ikke noen som helst påvirkning i det store bildet. Det jeg snakker om er at man bør verne om det noenlunde tradisjonelle på øyene. Da hjelper det ikke å åpne opp enda mer for masseturisme. I sommermånedene er det strengt tatt allerede sprengfullt på endel  av øyene. Deriblant, og kanskje spesielt Paros og Naxos. Det er vel en subjektiv vurdering, men personlig er jeg ingen fan av å gå i kø langs gatene, vente på ledige bord osv. Opplevelsen på/av øya blir også langt mindre personlig/ekte.

Heidrun

Quote from: anemos on 31. Jul 16, 20:37:49
Quote from: Lous on 31. Jul 16, 20:08:36
Jeg har mange ganger sittet i havna på Santorini. Der har jeg tenkt på hvorfor hele havna er så full av folk. Jeg har tenk der (på lørdager med 7-8 fly fra Norge/Sverige/Danmark, at det var mulig å spre avganger litt.
Jeg har landet med charterfly (SAS) fra Oslo på Mykonos for å ferge over til Parikia. Det er slutt.
Er det noen her som kan forklare og forsvare hvorfor vi fra Norden må land på Santorini ,når flertallet av de som lander på Santorini  skal videre med ferger til andre øyer (i kykladen)?
For oss blir det å fly litt lenger for å ferge tilbake et stykke. Når vi skal hjem må vi lenger bort for å fly lenger for å komme hjem. Er det bra for miljøet?
Kanskje vil en utvidelser av flyplass på Paros øke antall turister på Paros/Naxos. Men hva så?


Om det er bra for miljøet på jorda aner jeg ikke. Mest sannsynlig har det ikke noen som helst påvirkning i det store bildet. Det jeg snakker om er at man bør verne om det noenlunde tradisjonelle på øyene. Da hjelper det ikke å åpne opp enda mer for masseturisme. I sommermånedene er det strengt tatt allerede sprengfullt på endel  av øyene. Deriblant, og kanskje spesielt Paros og Naxos. Det er vel en subjektiv vurdering, men personlig er jeg ingen fan av å gå i kø langs gatene, vente på ledige bord osv. Opplevelsen på/av øya blir også langt mindre personlig/ekte.


Personlig mener jeg at flyplass på de fleste øyene handler om at øyene må overleve. Hva hjelper det med den søte greske postkortidyll, når man ser steder stenge som hagl i en storm.
Yamas til livet og til

anemos

Quote from: Heidrun on 31. Jul 16, 20:45:38
Quote from: anemos on 31. Jul 16, 20:37:49
Quote from: Lous on 31. Jul 16, 20:08:36
Jeg har mange ganger sittet i havna på Santorini. Der har jeg tenkt på hvorfor hele havna er så full av folk. Jeg har tenk der (på lørdager med 7-8 fly fra Norge/Sverige/Danmark, at det var mulig å spre avganger litt.
Jeg har landet med charterfly (SAS) fra Oslo på Mykonos for å ferge over til Parikia. Det er slutt.
Er det noen her som kan forklare og forsvare hvorfor vi fra Norden må land på Santorini ,når flertallet av de som lander på Santorini  skal videre med ferger til andre øyer (i kykladen)?
For oss blir det å fly litt lenger for å ferge tilbake et stykke. Når vi skal hjem må vi lenger bort for å fly lenger for å komme hjem. Er det bra for miljøet?
Kanskje vil en utvidelser av flyplass på Paros øke antall turister på Paros/Naxos. Men hva så?


Om det er bra for miljøet på jorda aner jeg ikke. Mest sannsynlig har det ikke noen som helst påvirkning i det store bildet. Det jeg snakker om er at man bør verne om det noenlunde tradisjonelle på øyene. Da hjelper det ikke å åpne opp enda mer for masseturisme. I sommermånedene er det strengt tatt allerede sprengfullt på endel  av øyene. Deriblant, og kanskje spesielt Paros og Naxos. Det er vel en subjektiv vurdering, men personlig er jeg ingen fan av å gå i kø langs gatene, vente på ledige bord osv. Opplevelsen på/av øya blir også langt mindre personlig/ekte.


Personlig mener jeg at flyplass på de fleste øyene handler om at øyene må overleve. Hva hjelper det med den søte greske postkortidyll, når man ser steder stenge som hagl i en storm.


Nå er jeg ikke imot flyplasser på øyene. Det er snakk om internasjonale flyplasser her. Paros overlever uten en internasjonal flyplass.

Siste innlegg i forumet

Re: Kea og Kythnos
by marjana | 26. Mar 24, 21:43:02
Artemis går til/fra Lavrio, Kea, Kythnos, Syros, ...
GRATULERER med dagen !
by Kabi | 25. Mar 24, 12:58:44
Gratulerer med dagen, Hellas !https://www.ekathime...
Re: Artikkel om alle trappene og buegangene i Ano Syros
by marjana | 17. Mar 24, 16:11:38
Ja, jeg har lagt ut mange bilder av hus og buegang...
Re: Hvor skal vi dra i sommer?! Kan dere hjelpe oss?
by Kabi | 14. Mar 24, 11:46:42
Anbefaler varmt den romantiske byen Nafplio på Pe...
Flyttelass til Hellas
by Phillip Lian | 10. Mar 24, 11:52:28
Jeg prøver å bli klok på tollregler, men blir i...
Re: Kalo mina!
by Kabi | 01. Mar 24, 11:06:42
Kalo mina, mars 2024 !167.JPGUtsikt til Poros....
Re: Testing testing ena-thio-tria HER KAN DU TESTE DET DU VIL!
by kaka | 29. Feb 24, 12:43:55
Da prøver jeg igjenFant ikke utav av hva "Us...
Re: Hvor er dette? 1032
by kaka | 27. Feb 24, 20:12:58
Så moro at jeg tok den :) Jeg har vært der i slu...
Re: Kreta chania by hotel nær strand
by hakon57 | 17. Feb 24, 13:52:10
Hei, noen anbefalinger Hotel nær strand chania by...
Re: Alonissos 2024
by Hellasfrelst | 16. Feb 24, 09:02:22
Jeg har heller ikke vært inne på Hellasforum på...
Re: Magiske øyeblikk i Hellas
by fila | 14. Feb 24, 23:29:31
Agios Prokopios ligger 5,7 kilometer fra Naxos by....
Re: Hotel nær Athen International Airport
by Lavendel | 11. Feb 24, 16:33:09
Beklager for utrolig sent svar. Den ferien ble fyl...
Akropolis i Athens historie
by Kabi | 05. Feb 24, 18:58:56
Det er nylig kommet ut en bok som tar for seg Akr...
Re: Nedtellinger og annet småprat om Hellas-ferien
by kaka | 24. Jan 24, 16:06:27
Takk igjen, Kabi! Spennende! I går var jeg innom ...
Re: Godt Nytt År 2024 !
by Katta | 21. Jan 24, 21:34:43
Litt i seineste laget, men Godt Nytt År 2024 ...