27. Apr 24, 08:23:57


Logg inn med Facebook eller Google!

Syros

Started by ahaldor, 17. Jun 07, 21:21:45

Previous topic - Next topic

ahaldor

Hei
Neste søndag reiser vi til Kini på Syros. Noen som kan gi oss tips om plassen. Vi er glade i å vandre rundt omkring og ta livet med ro.
Favorittstedet mitt er egentlig Chios, men ingen plasser på så kort tid.
Katten på avataren er en gammel venn fra Chios

Mixelite

God tur til Syros ahaldor! Jeg er sikker på at marjana kommer til å ta godt vare på dere!

Selv reiser jeg til Chios på lørdag og skal hilse vennen din om jeg treffer haun :-D

ahaldor

Takk skal du ha.
Katten bodde borte ved Rema100 for 2 år siden.
Du er vel godt kjent på Mega tror jeg.

Mixelite

Nå var det ikke meningen å kuppe hele Syros-tråden din, men ja, jeg finner veien rundt i Megas Limnionas ganske greit ;-)

_Skulle_ jeg finne på å forville meg av øya, hadde jeg ikke hatt noe imot å havne på Syros! Det virker som en utrolig flott øy og etter å ha hørt mye fint om den på forumet har den blitt en klar kandidat som reisemål. Regner med at vi får et fyldig referat når du kommer hjem igjen! :-D

Barbro

For en nydelig pus! zwwhhhhaaaxx
Jeg tror Bengalow sitter inne med mye kunnskap om Syros,kanskje du kan gå til \"gammelforumet\" og lete,synes å huske at det er endel info der..
Er sikker på at det blir en flott opplevelse å komme dit retet !
Med sunn galskap og dårlig hukommelse blir livet en fantastisk reise..


ahaldor

Takk for svar.
Ser på et bilde fra Kini og det ligner utrolig på Megas Limnionas. Mega fant jeg tilfeldigvis på en busstur, bare måtte hoppe av bussen og sa til mine medreisende at at slikt sted vil jeg være neste gang. Neste sommer ble det ikke slik. Medreisende ville til Santorini. Året etter fikk jeg min vilje, traff bla.katten.
Ha en god sommer alle.

kari

Vi var på syros og kini for 3 år siden, og dette er derfinitivt en plass vi reiser tilbake til.

Kini er en liten rolig plass med noen tavernaer, overnattingsteder og en flott strand. Det er og mulig å gå over \"fjellet\" til høyre for kini (når du står med nesa mot vannet). Der er det flere strender med enda mindre folk. Vi bodde på en overnattingsplass som er anbefalt på de svenske sidene Kalimera. Jeg husker ikke navnet på plassen i farten, men det var en veldig trivelig plass. Den ligger ikke helt ned ved sjøen, men litt ovenfor.

Ellers tok vi bussen inn til hovedbyen ermopolis på kveldstid. Spennende by å gå og kikke i. Den er forholdsvis stor, og egentlig litt forskjellig fra flere av de andre havnebyene i kykladene.

Så syros og kini er en plass jeg helt sikkert vil besøke igjen- men ikke i år. I år blir det sporadene.

Kos dere masse. Jeg er sikker på at dere blir fornøyd. Skriv gjerne noe om opplevelsene deres i forumet etter dere kommer tilbake.
Snille jenter kommer til himmelen, slemme jenter får det som de vil.

ahaldor

Det nærmer seg avreise. ser på nettet i kveld på bilder fra Kini. Utrolig med solnedgangen i havet. Våre to første reiser for en del år siden gikk til Korfu. Ikke noe spesielt med Korfu, men utrolig å se soldnedgangen i havet der vi bodde, Agia Gordis, omtrent bare et veikryss med en strand.
Gleder meg som et barn. Vel ut av drømmene og til det helt verdslige: Er det minibank i Kini.
Takker for alle svar.

Turid

Quote from: \"ahaldor\"Det nærmer seg avreise. ser på nettet i kveld på bilder fra Kini. Utrolig med solnedgangen i havet. Våre to første reiser for en del år siden gikk til Korfu. Ikke noe spesielt med Korfu, men utrolig å se soldnedgangen i havet der vi bodde, Agia Gordis, omtrent bare et veikryss med en strand.
Gleder meg som et barn. Vel ut av drømmene og til det helt verdslige: Er det minibank i Kini.
Takker for alle svar.

Da vi var i kini for 4-5 år siden var det IKKE minibank der. Måtte inn til \"byen\"
Det er etter regn at fuglene synger!

magnetroll

Hei! Riktignok ei stund siden du søkte info om Kini, Syros, men jeg og min bedre halvdel har brukt to - tre uker i Kini de fem siste somrene + romjul/nyttår 07 - 08. Ta kontakt hvis du fremdeles er interessert i info. PS. Vi reiser t Kini 22.04... For oss er Kini hjemme!

Siste innlegg i forumet

Artikkel om buegangene i Ano Syros
by marjana | 24. Apr 24, 16:02:28
Her er en grundig artikkel om historien rundt alle...
Re: Hvor er dette? 1032
by Diddi | 22. Apr 24, 21:46:13
Ja, minner om de mektige fjella deromkring. ...
Re: Vårtur - 2018 - Kardamili
by Kabi | 22. Apr 24, 19:01:52
Så koselig å se deg her igjen, Katherina :) Da b...
Amorgos blir neste
by Diddi | 14. Apr 24, 11:44:17
Ja, neste reise for oss blir på juvelen Amorgos i...
Re: Bildeserie fra Kithnos
by Diddi | 14. Apr 24, 11:22:45
☀️...
Re: Foto fra Kea
by Diddi | 14. Apr 24, 11:01:11
:) ...
Re: Kea og Kythnos
by marjana | 11. Apr 24, 00:34:01
Fergene fra Lavrio har en rute tur/retur bare Lavr...
Re: Nye branner
by Kabi | 09. Apr 24, 09:52:33
Kreta er også rammet av branner,mennesker alvorli...
GRATULERER med dagen !
by Kabi | 25. Mar 24, 12:58:44
Gratulerer med dagen, Hellas !https://www.ekathime...
Re: Artikkel om alle trappene og buegangene i Ano Syros
by marjana | 17. Mar 24, 16:11:38
Ja, jeg har lagt ut mange bilder av hus og buegang...
Re: Hvor skal vi dra i sommer?! Kan dere hjelpe oss?
by Kabi | 14. Mar 24, 11:46:42
Anbefaler varmt den romantiske byen Nafplio på Pe...
Flyttelass til Hellas
by Phillip Lian | 10. Mar 24, 11:52:28
Jeg prøver å bli klok på tollregler, men blir i...
Re: Kalo mina!
by Kabi | 01. Mar 24, 11:06:42
Kalo mina, mars 2024 !167.JPGUtsikt til Poros....
Re: Testing testing ena-thio-tria HER KAN DU TESTE DET DU VIL!
by kaka | 29. Feb 24, 12:43:55
Da prøver jeg igjenFant ikke utav av hva "Us...
Re: Kreta chania by hotel nær strand
by hakon57 | 17. Feb 24, 13:52:10
Hei, noen anbefalinger Hotel nær strand chania by...