Logg inn med Facebook eller Google!

Galissas Studios/ Galissas

Started by filhellener, 28. Jun 10, 23:37:53

Previous topic - Next topic

filhellener

Så er vi hjemme etter en kjempekoselig og vellykket ferie med barnebarna :D
Vi startet jo ferien i Galissas og vil gi en liten tilbakemelding og takke for tips, spesielt til Marjana :-)
Vi var veldig godt fornøyde med å bo på Galissas studios  :flower:
- at stedet var en oase med blomster visste vi fra maibildene dine!
Vi fikk en praktisk leilighet, med stor balkong :-) - hadde utgang til balkongen både fra soverommet og det kombinerte kjøkken/soverommet.
Alexandra var spesielt koselig :-)

Vi fikk veldig god mat og hyggelig service på de stedene vi rakk å besøke til lunsj/middag :-)  Det var  Gyros-Giannis, Savvas, Iliovasliemi og Psarapoula. på sistnevnte sted synes vi nok kelneren var litt \"glatt\" - litt for mange \"malista\".

Hva jeg syntes om selve Galissas? - vi likte oss, det var et \"rotete\" sted, men på en sjarmerende måte :-)
Stranda var bra, men s å mange selgere av cd/dvd og div \"krimskrams\" opplevde vi ikke på noen andre strender vi besøkte i løpet av ferien, ikke engang i Kamari på Santorini!
- det var litt overraskende, trodde ikke Syros skulle være en \"versting\"!
Kari

marjana

Så hyggelig at dere trivdes i Galissas og på Galissas Studios!
Det er ganske nytt dette med alle selgerne på stranden. Jeg la merke til mange selgere langs stranden i Kini i fjor, og nå har de tydeligvis etablert seg i Galissas også. Nå er jeg riktignok sjelden på den store stranden så jeg vet ikke helt hva som foregår der.
Glika i zoi

marjana

Var dere inne hos Yiannis på kontoret? Det er nesten 1000 bøker der  etterhvert. En lest og bytte ut med en annen bok eller to. Fire nå som jeg  har lagt inn, og ikke har lest, på norsk.
Glika i zoi

Tjorven

Vet ikke om jeg skriver i feil tråd nå, Filhellener, men ville bare ønske dere velkommen hjem. Og takk for et kort, men hyggelig møte med dere på Santorini flyplass midt på natta ;) Synd vi ikke hadde mer tid....

Regner med at du kommer med bilder og mer utfyllende reiseskildring senere? Gleder meg allerede :)
There are no strangers, only friends we haven't met.

marjana

Alexsandra hilser tilbake. Hun bare gjør jobben sin, sier hun. Så sier jeg at den jobben gjør hun veldig godt!
Glika i zoi

marjana

Man får vel egentlig ikke full oversikt før man er en hel kveld på Barok, og da snakker vi om nyheter og sladder og alt.

Et glass vin 2 euros. Hvis du er lokal 1 euro- og jeg har blitt halvlokal nå.
Øl 2,50
Gin /Tonic/4 euros.
Glika i zoi

filhellener

Quote from: \"marjana\"Var dere inne hos Yiannis på kontoret? Det er nesten 1000 bøker der  etterhvert. En lest og bytte ut med en annen bok eller to. Fire nå som jeg  har lagt inn, og ikke har lest, på norsk.

Jeg var innom , men jeg tenkte ikke over bøkene
 - det jeg tenkte over var mange norske julekort på veggen :-)
Kari

filhellener

Quote from: \"Tjorven\"Vet ikke om jeg skriver i feil tråd nå, Filhellener, men ville bare ønske dere velkommen hjem. Og takk for et kort, men hyggelig møte med dere på Santorini flyplass midt på natta ;) Synd vi ikke hadde mer tid....

Regner med at du kommer med bilder og mer utfyllende reiseskildring senere? Gleder meg allerede :)

Hyggelige hilsener tar jeg imot hvor som helst, Tjorven  :flower:
Takk skal du ha :-)
Det var veldig koselig å hilse på og snakke med deg :-)
- men som du sier, det ble altfor kort!
Når det gjelder reiseskildring og bilder... så er det vel fare for at jeg skuffer deg :colors:  :colors:  :colors: - men vi får se :-)
Kari

marjana

Quote from: \"filhellener\"
Quote from: \"Tjorven\"Vet ikke om jeg skriver i feil tråd nå, Filhellener, men ville bare ønske dere velkommen hjem. Og takk for et kort, men hyggelig møte med dere på Santorini flyplass midt på natta ;) Synd vi ikke hadde mer tid....

Regner med at du kommer med bilder og mer utfyllende reiseskildring senere? Gleder meg allerede :)

Hyggelige hilsener tar jeg imot hvor som helst, Tjorven  :flower:
Takk skal du ha :-)
Det var veldig koselig å hilse på og snakke med deg :-)
- men som du sier, det ble altfor kort!
Når det gjelder reiseskildring og bilder... så er det vel fare for at jeg skuffer deg :colors:  :colors:  :colors: - men vi får se :-)

Hva med å opprette en tråd der man kan hilse folk velkommen hjem, men ikke under tråder som er om spesifikke øyer?
Det blir litt innviklet å ha oversikt etterhvert.
Glika i zoi

Tjorven

Quote from: \"marjana\"Hva med å opprette en tråd der man kan hilse folk velkommen hjem, men ikke under tråder som er om spesifikke øyer?
Det blir litt innviklet å ha oversikt etterhvert.

God ide, Marjana (tenkte jo på at dette kanskje var litt feil tråd til slik hilsen, men....)
There are no strangers, only friends we haven't met.

filhellener

Quote from: \"marjana\"Alexsandra hilser tilbake. Hun bare gjør jobben sin, sier hun. Så sier jeg at den jobben gjør hun veldig godt!

Jeg er virkelig enig i at Alexandra gjør jobben sin m e r  enn godt  :flower:
- men hvem hilser hun til ? :-) - meg kanskje - siden ingen andre har skrevet i denne tråden?
Kari

filhellener

Quote from: \"marjana\"Man får vel egentlig ikke full oversikt før man er en hel kveld på Barok, og da snakker vi om nyheter og sladder og alt.

Et glass vin 2 euros. Hvis du er lokal 1 euro- og jeg har blitt halvlokal nå.
Øl 2,50
Gin /Tonic/4 euros.

- er dette et innlegg / svar til meg og, Marjana? :-)
Kari

Siste innlegg i forumet

Artikkel om buegangene i Ano Syros
by marjana | 24. Apr 24, 16:02:28
Her er en grundig artikkel om historien rundt alle...
Re: Hvor er dette? 1032
by Diddi | 22. Apr 24, 21:46:13
Ja, minner om de mektige fjella deromkring. ...
Re: Vårtur - 2018 - Kardamili
by Kabi | 22. Apr 24, 19:01:52
Så koselig å se deg her igjen, Katherina :) Da b...
Amorgos blir neste
by Diddi | 14. Apr 24, 11:44:17
Ja, neste reise for oss blir på juvelen Amorgos i...
Re: Bildeserie fra Kithnos
by Diddi | 14. Apr 24, 11:22:45
☀️...
Re: Foto fra Kea
by Diddi | 14. Apr 24, 11:01:11
:) ...
Re: Kea og Kythnos
by marjana | 11. Apr 24, 00:34:01
Fergene fra Lavrio har en rute tur/retur bare Lavr...
Re: Nye branner
by Kabi | 09. Apr 24, 09:52:33
Kreta er også rammet av branner,mennesker alvorli...
GRATULERER med dagen !
by Kabi | 25. Mar 24, 12:58:44
Gratulerer med dagen, Hellas !https://www.ekathime...
Re: Artikkel om alle trappene og buegangene i Ano Syros
by marjana | 17. Mar 24, 16:11:38
Ja, jeg har lagt ut mange bilder av hus og buegang...
Re: Hvor skal vi dra i sommer?! Kan dere hjelpe oss?
by Kabi | 14. Mar 24, 11:46:42
Anbefaler varmt den romantiske byen Nafplio på Pe...
Flyttelass til Hellas
by Phillip Lian | 10. Mar 24, 11:52:28
Jeg prøver å bli klok på tollregler, men blir i...
Re: Kalo mina!
by Kabi | 01. Mar 24, 11:06:42
Kalo mina, mars 2024 !167.JPGUtsikt til Poros....
Re: Testing testing ena-thio-tria HER KAN DU TESTE DET DU VIL!
by kaka | 29. Feb 24, 12:43:55
Da prøver jeg igjenFant ikke utav av hva "Us...
Re: Kreta chania by hotel nær strand
by hakon57 | 17. Feb 24, 13:52:10
Hei, noen anbefalinger Hotel nær strand chania by...