Logg inn med Facebook eller Google!

Kini, Syros

Started by Athina, 30. Nov 09, 22:10:19

Previous topic - Next topic

bengalow

Herrejesses, Marjana, har du så mycket emot Kini, att du måste kasta lort på stället? Vi har visserligen inte varit i Kini på 2 år, men det du skriver kunde du lika gärna ha hållit inne med, ingen är betjänad av det! Vi älskar platsen och har aldrig upplevt det som du tycks ha gjort! Och vi reser dit igen - trots dina \"erfarenheter\"
Varför planera - när det ändå inte blir som man tror

Athina

Quote from: \"bengalow\"Vi har bott hos Giannis o Stavroula alla gånger vi varit i Kini, och det är minst 5....jag känner igen rummet, där har vi bott 2 gånger!!

Ikke verst, bengalow :cheers:
Yiannis lurte på hvordan jeg hadde funnet fram til hotellet hans. Jeg sa at du hadde anbefalt det varmt på Hellasforum, og da ble han i fyr og flamme: \"Har du email-adressen hans, det er så lenge siden jeg har sett han og Anita!\" Så dere var tydeligvis savnet på Argo :icon_smile:
 
Kjempefint bilde fra Delfini! Litt synd at tavernaen ikke var åpen da vi var der. Har hørt mye bra om den.

Tydelig at det er himmelvid forskjell på sommer-Kini og høst-Kini, marjana :iconbiggrin:
Jeg foretrekker nok den mer rolige varianten...
Takk til deg også for en rørende kommentar :flower:
Den som kan se skjønnheten i de små detaljer, vil alltid finne noe å glede seg over.

marjana

Quote from: \"bengalow\"Herrejesses, Marjana, har du så mycket emot Kini, att du måste kasta lort på stället? Vi har visserligen inte varit i Kini på 2 år, men det du skriver kunde du lika gärna ha hållit inne med, ingen är betjänad av det! Vi älskar platsen och har aldrig upplevt det som du tycks ha gjort! Och vi reser dit igen - trots dina \"erfarenheter\"

Det var da hissig fra deg Bengalow!
Jeg har da ingenting imot Kini, eller folk som liker å ha ferie der,
eller folk på Hellasforumet som liker å bo der.
Jeg sier at Kini er veldig travel i høysesongen, juli/august.
Du har vel vært der stort sett i september?
Glika i zoi

Tjorven

Takk for titten, Athina. Herlige lengtebilder fra en skjønn idyll på Syros :)
There are no strangers, only friends we haven't met.

Turid

Jeg vil også takke for et herlig gjensyn med Kini. Jeg og min familie bodde der for noen år siden, og jeg mener bestemt at vi også bodde i \"nabohuset\". Det var veldig koselig å bo der. Sengene var murt opp (som noen har beskrevet her) og det var rent og ordentlig på alle vis.

Vi likte oss veldig godt i Kini den gangen, det var lite turister, veldig rolig og barnevennlig. Det var tendenser til støy fra en musikkbar på stranda på dagtid. Sånn har det jo blitt flere steder etterhvert, jeg tenker da spesielt på Agia Anna på Naxos, og det er synd for det er vel akkurat fraværet av slik støy som ofte tiltrekker oss i utgangspunktet.
Det er etter regn at fuglene synger!

Hellasfrelst

Takk for flere nydelige bilder. Nå var jeg tilbake i området med hele meg. Solnedgangen var helt nydelig. Og stien til Delfini og stranda er en av mine beste minner.

Ja, Athina, vår balkong var faktisk bak den Bougonvilleaen på hjørnet i 2. etg. Men jeg tror den må ha vokst seg enda større siden vi bodde der.
For vi hadde da litt utsikt rundt oss, nå ser det ut som den den dekker hele balkongen. Hver ettermiddag når vi kom hjem var det min jobb å finne kost og støvbrett og feie opp alle blomstene som hadde blåst ned/falt av i løpet av dagen.

Ser det diskuteres hvor hektisk Kini er på sommeren i forhold til høsten. Vi bodde der i midten av juli (2007), og følte ikke at det var hektisk i det hele tatt. Turister og biler var det jo, men ikke verre enn andre steder, tvert i mot. For oss var Kini rett og slett en trivelig liten kystlandsby som vi gjerne reiser tilbake til.  :flower:
i zoi ine tora - livet er nå

Athina

Takk til dere, Tjorven, Turid og Hellasfrelst :flower:

Delfini ligger som sagt litt nord for Kini. Går vi i motsatt retning fra sentrum, kommer vi til en strand som heter Lotos. Her er noen bilder fra turen dit. Da vi var tilbake i Kini, kunne vi nyte en flott solnedgang.
Den som kan se skjønnheten i de små detaljer, vil alltid finne noe å glede seg over.

Tjorven

Og \"himmel og hav\" for noen bilder, Athina. Vakkert!!!!!
There are no strangers, only friends we haven't met.

Athina

Takk for det, Tjorven :flower: , det er noe eget med Hellas, vet du :cheers:
Den som kan se skjønnheten i de små detaljer, vil alltid finne noe å glede seg over.

Magnolia

Herlige bilder som vanlig, Athina.
Jeg koser meg med hvert eneste ett. :)
Dagen i dag er morgendagen du drømte om i går.

kaka

Deilige bilder i mørket! Her var det mye som \"fanget lengselen\".
Steinmuren gikk rett hjem, men kveldbildene ga stemningen!
KariK

MaFi

Flotte, stemningsfulle bilder, Athina! En blomst fra meg! :flower:

Siste innlegg i forumet

Artikkel om buegangene i Ano Syros
by marjana | 24. Apr 24, 16:02:28
Her er en grundig artikkel om historien rundt alle...
Re: Hvor er dette? 1032
by Diddi | 22. Apr 24, 21:46:13
Ja, minner om de mektige fjella deromkring. ...
Re: Vårtur - 2018 - Kardamili
by Kabi | 22. Apr 24, 19:01:52
Så koselig å se deg her igjen, Katherina :) Da b...
Amorgos blir neste
by Diddi | 14. Apr 24, 11:44:17
Ja, neste reise for oss blir på juvelen Amorgos i...
Re: Bildeserie fra Kithnos
by Diddi | 14. Apr 24, 11:22:45
☀️...
Re: Foto fra Kea
by Diddi | 14. Apr 24, 11:01:11
:) ...
Re: Kea og Kythnos
by marjana | 11. Apr 24, 00:34:01
Fergene fra Lavrio har en rute tur/retur bare Lavr...
Re: Nye branner
by Kabi | 09. Apr 24, 09:52:33
Kreta er også rammet av branner,mennesker alvorli...
GRATULERER med dagen !
by Kabi | 25. Mar 24, 12:58:44
Gratulerer med dagen, Hellas !https://www.ekathime...
Re: Artikkel om alle trappene og buegangene i Ano Syros
by marjana | 17. Mar 24, 16:11:38
Ja, jeg har lagt ut mange bilder av hus og buegang...
Re: Hvor skal vi dra i sommer?! Kan dere hjelpe oss?
by Kabi | 14. Mar 24, 11:46:42
Anbefaler varmt den romantiske byen Nafplio på Pe...
Flyttelass til Hellas
by Phillip Lian | 10. Mar 24, 11:52:28
Jeg prøver å bli klok på tollregler, men blir i...
Re: Kalo mina!
by Kabi | 01. Mar 24, 11:06:42
Kalo mina, mars 2024 !167.JPGUtsikt til Poros....
Re: Testing testing ena-thio-tria HER KAN DU TESTE DET DU VIL!
by kaka | 29. Feb 24, 12:43:55
Da prøver jeg igjenFant ikke utav av hva "Us...
Re: Kreta chania by hotel nær strand
by hakon57 | 17. Feb 24, 13:52:10
Hei, noen anbefalinger Hotel nær strand chania by...