Logg inn med Facebook eller Google!

Kini/Vari/Megas Gialos

Started by euaan, 18. Jun 09, 15:25:12

Previous topic - Next topic

euaan

Vi er to voksne og 1 guttunge som har bestemt oss for å starte årets øytur på Syros 21.juli (ankommer Athen dagen før, men overnatter der).
Tenkte å ta Blue Star ut til Syros om morgenen.
Det ser ut som om både Kini, Vari og Megas Gialos er flotte steder.

Bør vi bestille overnatting før vi kommer, og er det noen som evt har noen anbefalinger?
Eller er Syros et sted som er greit å finne noe \'on-the-fly\'?

Vi blir ihvertfall 3-4 netter, om ikke lengre.

marjana

Dere kan godt bestille på forhånd for å være sikker på å få bo der dere helst vil, og da blir dere gjerne hentet i havna også.

Det står alltid ganske mange ved ankomst av båtene som tilbyr rom, de har også gjerne minibusser og kjører dere.

Det er lite turister i år, og 21.juli er fortsatt før grekerne ferierer, så det bør ikke være vanskelig å finne rom.

Vi er flere her i forumet som liker Amfitrion i Vari. De har store famileleiligheter og svømmebasseng. www.amfitrion.com

Se ellers anbefalinger om Kini i andre tråder under Syros, og under Rom/studios/hotell - Kykladene.

Velkommen til forumet, forresten!
Glika i zoi

euaan

Jeg fant dette flotte forumet nåe jeg fikk overtalt fruen til å prøve øyhopping - har allerede tilbragt mange timer med å forsøke å sluke mest mulig informasjon på kortest mulig tid.

Vi har bestemt oss for Syros, men utover det er vi ganske åpne. Regner med at det blir Antiparos, Naxos og muligens Santorini (men det blir kun en kort stopp for å ha sett).

Er kommunikasjonene på Syros så bra som det virker? Det ser ut som om det nesten ikke betyr noe særlig hvor vi bor?

Takk for velkomsten!

marjana

Quote from: \"euaan\"Jeg fant dette flotte forumet nåe jeg fikk overtalt fruen til å prøve øyhopping - har allerede tilbragt mange timer med å forsøke å sluke mest mulig informasjon på kortest mulig tid.

Vi har bestemt oss for Syros, men utover det er vi ganske åpne. Regner med at det blir Antiparos, Naxos og muligens Santorini (men det blir kun en kort stopp for å ha sett).

Er kommunikasjonene på Syros så bra som det virker? Det ser ut som om det nesten ikke betyr noe særlig hvor vi bor?

Takk for velkomsten!

Bare hyggelig! Og her er det bare å spørre i vei, og du får like mange svar!

Syros er en liten øy med gode bussforbindelser. Du får både en flott by og rolige landsbyer med fine strender der.

Kini er litt livligere, særlig på kvelden, enn Vari og Megas Gialos. Sistnevnte er ganske kjedelig, spør du meg.
Kini har ikke like gode bussforbindelser som de andre landsbyene, men det koster ca 10 euro med taxi fra Ermoupolis.

Galissas anbefaler jeg, særlig fordi det er en bred, langgrunn og svært barnevennlig strand. Der er det også litt liv om kvelden siden det er en del turister der.

Det er gode båtforbindelser daglig videre til de andre øyene også, så Syros er et godt valg som første eller siste øy på øyhopping.
Glika i zoi

Siste innlegg i forumet

Artikkel om buegangene i Ano Syros
by marjana | 24. Apr 24, 16:02:28
Her er en grundig artikkel om historien rundt alle...
Re: Hvor er dette? 1032
by Diddi | 22. Apr 24, 21:46:13
Ja, minner om de mektige fjella deromkring. ...
Re: Vårtur - 2018 - Kardamili
by Kabi | 22. Apr 24, 19:01:52
Så koselig å se deg her igjen, Katherina :) Da b...
Amorgos blir neste
by Diddi | 14. Apr 24, 11:44:17
Ja, neste reise for oss blir på juvelen Amorgos i...
Re: Bildeserie fra Kithnos
by Diddi | 14. Apr 24, 11:22:45
☀️...
Re: Foto fra Kea
by Diddi | 14. Apr 24, 11:01:11
:) ...
Re: Kea og Kythnos
by marjana | 11. Apr 24, 00:34:01
Fergene fra Lavrio har en rute tur/retur bare Lavr...
Re: Nye branner
by Kabi | 09. Apr 24, 09:52:33
Kreta er også rammet av branner,mennesker alvorli...
GRATULERER med dagen !
by Kabi | 25. Mar 24, 12:58:44
Gratulerer med dagen, Hellas !https://www.ekathime...
Re: Artikkel om alle trappene og buegangene i Ano Syros
by marjana | 17. Mar 24, 16:11:38
Ja, jeg har lagt ut mange bilder av hus og buegang...
Re: Hvor skal vi dra i sommer?! Kan dere hjelpe oss?
by Kabi | 14. Mar 24, 11:46:42
Anbefaler varmt den romantiske byen Nafplio på Pe...
Flyttelass til Hellas
by Phillip Lian | 10. Mar 24, 11:52:28
Jeg prøver å bli klok på tollregler, men blir i...
Re: Kalo mina!
by Kabi | 01. Mar 24, 11:06:42
Kalo mina, mars 2024 !167.JPGUtsikt til Poros....
Re: Testing testing ena-thio-tria HER KAN DU TESTE DET DU VIL!
by kaka | 29. Feb 24, 12:43:55
Da prøver jeg igjenFant ikke utav av hva "Us...
Re: Kreta chania by hotel nær strand
by hakon57 | 17. Feb 24, 13:52:10
Hei, noen anbefalinger Hotel nær strand chania by...