Logg inn med Facebook eller Google!

Galissas, Vari eller Kini

Started by 5ifamilien, 05. Jun 09, 05:53:28

Previous topic - Next topic

5ifamilien

Vi er 2 voksne og 2 barn, 6 og 12 år som skal \"innom\" Syros 2 netter på vei hjem etter Antiparos og Naxos. Hvilket sted anbefaler dere - eller hvilket av disse 3 stedene er det mest \"liv og røre\" ? Litt butikker, strandaktiviteter osv...
Evt et sted å anbefalle på stedet - med svømmebasseng...  :flower:

Turid

Kini blir nok definitivt for rolig for dere i forhold til de ønskene dere har. Vari har jeg ikke noe kjennskap til, men jeg tenker nok Galissas passer bra for dere.
Det er etter regn at fuglene synger!

ahaldor

Vari er et enda stillere sted. egentlig et perfekt sted for familie med små barn
som vil ha fred og ro. Nydelig langgrunn sandbukt skjermet for vind og bølger.
Barn fra 12 og oppvover vil antagelig kjede seg til døde.
Var der for et par år siden og hadde et utrolig bra bosted og vertskap.

Tzasiki

Anbefaler \"vårt\" sted på Syros,VARI!!!
Nydelig sted!! :flower:
Vi har barn på 12 år og vi stortrives i Vari! 12 åringen vår vil kun bo på  Vari når vi er på Syros!!. Det er stille og rolig der ja,men det er bare å ta taxi eller buss inn til Ermoupoli om en ønsker det! Vi synes det  er godt å nyte stillheten på  Vari på kvelden og vi da...Leiligheter Amfitrion har basseng, og er plassen vi bodde på når vi var der sist,anbefales. :cheers: Vi skal i alle fall tilbake til Vari og bo på  Amfitrion, og flere med oss har funnet Vari som sitt drømmested faktisk!! Øya anbefales på det varmeste, en av våre yndlingsøyer når det gjelder kykladene...

Vi har vært \"overalt\" på Syros, og synes Variområdet og denne delen av øya var best for oss ,og nedover mot et sted som heter Agathopes, vakkert...... (Men smaken er jo forskjellig da,og godt er det.. ):flower:

Svein~B

Det er nok mest liv og røre i Galissas og bussen går like ofte til Ermoupoli derfra som fra Vari, det vil si hver time. Bussen går en ringrute. Turen tar ti minutter hvis du tar den korteste veien og 40 minutter hvis du tar den lengste. Jeg anbefaler deg å ta den lengste veien en gang, for da får du sett mye av den sørlige delen av øya.

Dolphin Bay Hotel har stort svømmebasseng.

http://www.dolphin-bay.gr/dynamic/more.php?par_cat_id=4
Jeg er i Hellas flere ganger om dagen, i hodet mitt

ztig

Har kun vært i Galissas og det anbefaler jeg.

Stranden er flott, finkornet sand og langgrunn. Passer godt for barn.
Mulighet for å leie sykkelbåt når vi var der.

Fint utvalg av restauranter og barer.

5ifamilien

Mange fine tips :-)

Fint og bide du la med Ztis :-)

Noe som vet hvilket hotel som ligger til venstre på bilde - rett bak trærne?

marjana

Hotellene i Gallissas ligger til høyre på bildet. Det er Galissas Beach med tavernaer, room to let, barer, butikker osv. De har også en campingplass, The Two Hearts camping.
Til venstre på bildet ser du bolighus, et område som kalles Melangouri.

Det er ypperlig å bo i Galissas både for store og små, og de har hoteller og rom i alle prisklasser. Vil dere bo med svømmebasseng så er det Dolphin Bay Hotel og Hotel Benoit (www. benois.gr) som har det.
Stranden er 800 meter lang og langgrunn langt utover, så svømmebasseng er bare tull her, men unger elsker jo det da.

Jeg bor selv i Galissas hver sommer, og det er bare å ta bussen til byen (20 min.), eller til andre landsbyer på øya, og i juli/august går bussene hele natten. Bussene går hver halvtime, så man tar enten den rett til byen, eller rundt hele sydsiden av øya (45 min).
Men alt som trengs finnes faktisk i Galissas, men ikke minibank! Da må man til neste landsby, Finikas (ca 3-4 km), eller til Ermoupolis (8 km).
Glika i zoi

Heidrun

Hvis man ikke har minibank på et sted. Hvordan er da utelivet på dette stedet. Elsker Hellas, men er faktisk avhengig av at det er et visst antall utesteder/Barer og tavernaer der. Og min erfaring med Hellas tilsier at det er minibanker der det er mennesker og uteliv
Yamas til livet og til

5ifamilien

Takk for info Marjana  :flower:
Blir nok Galissas - hvis det blir Syros.

Hva er best av Dolphin Bay Hotel og Hotel Benoit ? Et dyrt - og et rimelig, stemmer det ?

marjana

Vi har også lurt på hvorfor ikke et så aktivt turiststed som Galissas ikke har en minibank. Nå hadde de riktignok en minibank et år eller to der, men plutselig så var den borte igjen! Det er veldig typisk Hellas dette da.

Vi som er stamgjester har gjerne en regning i stambaren, så en gang i blant gjør jeg opp regningen, særlig etter å ha vært en tur i byen og handlet og tatt ut penger.
Og det er en kort tur til Finikas, 5 min. med bussen, der de har minibank.
Ikke noe problem.
De har ikke samme vanen med å alltid trekke kortet hele tiden heller i Hellas. Det er heller å ha tykke bunker med eurosedler i lomma.
Glika i zoi

marjana

Quote from: \"5ifamilien\"Takk for info Marjana  :flower:
Blir nok Galissas - hvis det blir Syros.

Hva er best av Dolphin Bay Hotel og Hotel Benoit ? Et dyrt - og et rimelig, stemmer det ?

Nå spør du litt vanskelig, for jeg har aldri bodd på noen av dem, bare vært rundt på områdene.
Dophin Bay er et 4 stjerners hotell, Hotel Benoit er vel også det, tror jeg.

Jeg tror det er lurt å sende en prisforespørsel til begge hotellene, for jeg vet at de gjerne vil ha gjester.
Personlig synes jeg Hotel Benoit er triveligst, ikke så stort, og har et hyggelig uteområde, og det er ofte barneselskaper med masse ballonger og pynt og greier rundt bassenget.

Hvis dere ikke trenger så høy standard og basseng, så vet jeg at flere kjente med barn liker å bo hos Tony&Peter, det er rooms to let langs hovedgata. De er mye rimeligere enn hotellene. http://www.syrosrooms.com/index.htm
Glika i zoi

Siste innlegg i forumet

Artikkel om buegangene i Ano Syros
by marjana | 24. Apr 24, 16:02:28
Her er en grundig artikkel om historien rundt alle...
Re: Hvor er dette? 1032
by Diddi | 22. Apr 24, 21:46:13
Ja, minner om de mektige fjella deromkring. ...
Re: Vårtur - 2018 - Kardamili
by Kabi | 22. Apr 24, 19:01:52
Så koselig å se deg her igjen, Katherina :) Da b...
Amorgos blir neste
by Diddi | 14. Apr 24, 11:44:17
Ja, neste reise for oss blir på juvelen Amorgos i...
Re: Bildeserie fra Kithnos
by Diddi | 14. Apr 24, 11:22:45
☀️...
Re: Foto fra Kea
by Diddi | 14. Apr 24, 11:01:11
:) ...
Re: Kea og Kythnos
by marjana | 11. Apr 24, 00:34:01
Fergene fra Lavrio har en rute tur/retur bare Lavr...
Re: Nye branner
by Kabi | 09. Apr 24, 09:52:33
Kreta er også rammet av branner,mennesker alvorli...
GRATULERER med dagen !
by Kabi | 25. Mar 24, 12:58:44
Gratulerer med dagen, Hellas !https://www.ekathime...
Re: Artikkel om alle trappene og buegangene i Ano Syros
by marjana | 17. Mar 24, 16:11:38
Ja, jeg har lagt ut mange bilder av hus og buegang...
Re: Hvor skal vi dra i sommer?! Kan dere hjelpe oss?
by Kabi | 14. Mar 24, 11:46:42
Anbefaler varmt den romantiske byen Nafplio på Pe...
Flyttelass til Hellas
by Phillip Lian | 10. Mar 24, 11:52:28
Jeg prøver å bli klok på tollregler, men blir i...
Re: Kalo mina!
by Kabi | 01. Mar 24, 11:06:42
Kalo mina, mars 2024 !167.JPGUtsikt til Poros....
Re: Testing testing ena-thio-tria HER KAN DU TESTE DET DU VIL!
by kaka | 29. Feb 24, 12:43:55
Da prøver jeg igjenFant ikke utav av hva "Us...
Re: Kreta chania by hotel nær strand
by hakon57 | 17. Feb 24, 13:52:10
Hei, noen anbefalinger Hotel nær strand chania by...