Logg inn med Facebook eller Google!

Syros i November

Started by magnetroll, 07. Nov 08, 19:57:13

Previous topic - Next topic

magnetroll

Kini strand er MIN strand, lang, full av fine steiner -nysgjerrige smaa fisk som du gjerne spiser fritert paa tavernan om kvelden :bom:
Delfini er deilig om sommeren - strandbar med hyggelig betjening, solsenger og servering...
Idag er det litt kaldere, heller som en vanlig norsk sommer med genser, langbukser, skjerf og lue :blackeye:
Paa scooteren var det heller kjoelig, selv med langerma jakke, tette sandaler osv....
Venter meg noen deilige dager fremover, spes. naar jeg tenker paa \"norsk\" vinter.
Magnetroll

bengalow

Nej du , Magnetroll, du får allt dela med digt av den till oss också!!!
I vilket hotell bor du i november?? Det är väl bara Sunset som är öppet?
Varför planera - när det ändå inte blir som man tror

magnetroll

Jo, naar man leier for et aar, kan man f eks bo paa Captain\'s, med deilig utsikt over Kini og fjellsidene som blir opplyst av morgensolen. Tror Captain\'s har egen nettside, men den er vel litt \"utdatert\" - ganske stille her naa.. Men vi har det godt her, for en rimelig pris.
Hoesten paa Syros er annerledes enn i Norge. Her begynner tomatene aa roedme, akkurat som mandarinene og sitronene. I veikanten blomstrer ville alpefioler og noen lange, rare \"revebjeller\".
Ellers gaar ferjene til og fra Pireas som de pleier hele aaret. De maa, etter en hard sesong, overhales - det skjer paa Neorion shipyards her i Ermoupolis. Hvor man ofte kan sitte paa havnen med en liten \"bite\" og en forfriskning. Velkommen til Syros!!

Ole

Det ser ut som dere har det som plommen i egget, Magnetroll! Hva bruker dere dagene til ellers da? Jobber dere med noe, studerer eller...? Håper å høre mer fra deg i året som kommer!

(Tar sjansen på å flytte denne tråden til Syros-forumet jeg....)

Katta

Jeg unner deg oppholdet, men ble bittelitt misunnelig..... Kos deg!

Tjorven

Jøss, dette så deilig ut, å bade i november.... Fortsett å kose deg på Syros, kunne godt tenkt meg en Hellastur nå, ja.
There are no strangers, only friends we haven't met.

magnetroll

Kini,Syros er fremdeles deilig! Stille og godt egnet for et rolig liv.
Ruslende langs stranda alene - bare vind og vann holder deg med selskap!
Vinden kommer vanligvis fra nord - om hoesten betyr det kaldt vaer, naa blaaser det fra soer, dermed stiger tempen i lufta. T-skjorte paa scooteren i november er ganske uvant, men deilig er det lell!
Havna i Ermoupolis er nesten like travel som i sesongen, kelnerne har litt bedre tid, sola er god og varm og maten er -som alltid - topp!
Ellers gaar dagene svaert rolig, proever aa tilegne meg noe av det greske  alfabetet pr internett: http://www.xanthi.ilsp.gr/filog/
Snakker saa godt jeg kan med mitt lille greske ordforraad med de lokale - noen kan litt engelsk, men langt i fra alle, spesielt ikke slakteren og fiskehandleren... Bruker baade armer og bein noen ganger, men det gaar bra. De flirer litt av og til, saa flirer jeg tilbake og sier jassas :flower:
Og saa er det uvant at lamminga er godt igang! Betyr vel god grilling til paska :compress:
For ikke aa snakke om planter som i Norge er stuegriser om sommeren - her trives de best utendors og er i full vekst naa! - Azalea og Hibiscus samt Pelargonium er et syn!
Kafeen paa Hotell Sunset i Kini holder til tider aapent, George har enda ikke tatt ned bordene og parasollene, ellers er baren vis-a-vis revet, og hva som blir bygd opp igjen der paa hjornet spekuleres det heftig om. Noen mener musikkbar/hotell, andre hevder skraasikkert leiligheter med parkeringshus i kjelleren.. Vi faar se hva det blir til vaaren.
Varm novemberhilsen fra meg :cheers:

marjana

Fint å høre at Syros er godt sent på høsten også. Jeg har aldri vært der senere enn til 1. november, men likte den rolige høsten godt.

Jeg fikk et akutt behov for å bade i sjøen i går, litt lengt tilbake til sommeren, men bader du fortsatt? Det blir jo gjerne litt småkaldt etterhvert.
Mingler du noe særlig med de lokale, forresten? Marinos i Kini er jo et trivelig sted året rundt.

Blomstringen om høsten er flott. Masse krokus blomstrer også på denne tiden.

Kos deg videre på Syros!
Glika i zoi

Tjorven

Godt å høre at det fortsatt er så fint i Hellas på denne årstida. Her i Trondheim storma og snødde det kraftig igår, men idag ligger snøen fin og hvit, så lenge det varer. Så får jeg heller håpe jeg kan gjøre som deg en gang :)
There are no strangers, only friends we haven't met.

Magnolia

Tenk å få tilbringe  vintermåneder i Hellas. Det må være en drøm. Å få ta del i dagliglivet når alt har roet seg etter sommersesongen, det høres fantastisk ut.
Skal ikke misunne deg, selv om det er fristende. :) Kos deg videre.
Dagen i dag er morgendagen du drømte om i går.

magnetroll

Quote from: \"Magnolia\"Tenk å få tilbringe  vintermåneder i Hellas. Det må være en drøm. Å få ta del i dagliglivet når alt har roet seg etter sommersesongen, det høres fantastisk ut.
Skal ikke misunne deg, selv om det er fristende. :) Kos deg videre.
Tusen takk Magnolia!
Jo det er faktisk en droem som er gaatt i oppfyllelse  :flower: Etter fem sommeropphold i Kini var det en enkel avgjorelse aa ta da sjansen boed seg til aa flytte ned. Og det er fullt forstaaelig om noen er aldri saa lite misunnelig :alien: Etter mitt syn er det absolutt gunn til det :bom:  
Grekerne er jo sykt gode til aa pynte, saa naa er det masse fine forberedelser til advent, bl a er \"julegrana\" reist paa Miaoliplassen, og dekorasjoner er hengt opp paa gatehjornene. Blir fint aa se naar jula narmer seg.
Men noe sarlig snoe tror jeg ikke det blir - heller appelsinplukking :bigsmurf:
mvh
Magne

Tjorven

Du får putte nellikspiker i appelsinene da, Magne, så dufter det litt norsk jul også :) ;)
There are no strangers, only friends we haven't met.

Siste innlegg i forumet

Artikkel om buegangene i Ano Syros
by marjana | 24. Apr 24, 16:02:28
Her er en grundig artikkel om historien rundt alle...
Re: Hvor er dette? 1032
by Diddi | 22. Apr 24, 21:46:13
Ja, minner om de mektige fjella deromkring. ...
Re: Vårtur - 2018 - Kardamili
by Kabi | 22. Apr 24, 19:01:52
Så koselig å se deg her igjen, Katherina :) Da b...
Amorgos blir neste
by Diddi | 14. Apr 24, 11:44:17
Ja, neste reise for oss blir på juvelen Amorgos i...
Re: Bildeserie fra Kithnos
by Diddi | 14. Apr 24, 11:22:45
☀️...
Re: Foto fra Kea
by Diddi | 14. Apr 24, 11:01:11
:) ...
Re: Kea og Kythnos
by marjana | 11. Apr 24, 00:34:01
Fergene fra Lavrio har en rute tur/retur bare Lavr...
Re: Nye branner
by Kabi | 09. Apr 24, 09:52:33
Kreta er også rammet av branner,mennesker alvorli...
GRATULERER med dagen !
by Kabi | 25. Mar 24, 12:58:44
Gratulerer med dagen, Hellas !https://www.ekathime...
Re: Artikkel om alle trappene og buegangene i Ano Syros
by marjana | 17. Mar 24, 16:11:38
Ja, jeg har lagt ut mange bilder av hus og buegang...
Re: Hvor skal vi dra i sommer?! Kan dere hjelpe oss?
by Kabi | 14. Mar 24, 11:46:42
Anbefaler varmt den romantiske byen Nafplio på Pe...
Flyttelass til Hellas
by Phillip Lian | 10. Mar 24, 11:52:28
Jeg prøver å bli klok på tollregler, men blir i...
Re: Kalo mina!
by Kabi | 01. Mar 24, 11:06:42
Kalo mina, mars 2024 !167.JPGUtsikt til Poros....
Re: Testing testing ena-thio-tria HER KAN DU TESTE DET DU VIL!
by kaka | 29. Feb 24, 12:43:55
Da prøver jeg igjenFant ikke utav av hva "Us...
Re: Kreta chania by hotel nær strand
by hakon57 | 17. Feb 24, 13:52:10
Hei, noen anbefalinger Hotel nær strand chania by...