Logg inn med Facebook eller Google!

Overnatting

Started by Anders, 16. Jul 08, 18:39:28

Previous topic - Next topic

Anders

Har tolket det sånn at det er \"best\" å bo inne i Ermopoulis? Vi får oss ett par overnattinger der(minst). Lett å finne seg rom der i overgangen august/september?

bengalow

Det tror jag inte, men var och en får stå för sin mening naturligtvis. Försök med Kini, 10 min med taxi...bara på andra sidan berget. Inklusive en jätteskön bystrand för bad....lugnt och stilla, med minst 2 tavernor. Den ena med MYCKET god mat (folk åker från Ermoupolis för att äta där - Sun Set)
Varför planera - när det ändå inte blir som man tror

Anders

OK. Men inget problem å finne overnatting når man ankommer sent på kveld? Min fru har vært på Syros før, og mente det var like godt å bo i byen. Selv liker jeg de små steder og den stille oppvåkning :-)

polyanna

Var på Syros i august for noen år siden.  Drar aldri dit igjen på den tiden uten å forhåndsbestille. Ekstremt vanskelig å få et sted å bo, det ble veldig stressende å måtte flytte på seg hver dag. Ikke minst det å finne et nytt sted hver dag.

Anders

Nå regner vi med å ankomme Syros den siste dagen i August- en søndag attpåtil- så den helt store angsten for ikke å finne overnatting har jeg ikke.
Det verste rushet må vel ha lagt seg da? Og enig i at det er stressende å finne nytt bosted hver dag... da tar vi heller fergen videre neste morgen.

Ole

Jeg bodde på Ethrion i Ermoupolis nå i juni. Rommene var nydelige og de fleste har flott utsikt over byen. Det henger et skilt utenfor hotellet \"Recommended by Lonely Planet\". Internettside: http://www.ethrion.gr/ Hvis du tar kontakt, så si gjerne at du har blitt anbefalt dette hotellet av Ole i Hellasforum i Norge. Jeg snakket en god del med innehaveren, Georgios, og han var en meget hyggelig kar. Han viste meg også opp på taket der det var en nydelig utsikt over hele byen og fantastiske forhold  for fotografering. God ouzo har han også..... :smile:

Anders

TX Ole!
Akkurat slike ting man leter etter... årets turne tegner til å bli en eneste stor \"opplevelses-happening\" for reisefølget (jeg har fått carte blanche til å legge opp reiseruten  :bounce:
Snakk om tillitserklæring...

polyanna

Quote from: \"Ole\"Jeg bodde på Ethrion i Ermoupolis nå i juni. Rommene var nydelige og de fleste har flott utsikt over byen. Det henger et skilt utenfor hotellet \"Recommended by Lonely Planet\". Internettside: http://www.ethrion.gr/ Hvis du tar kontakt, så si gjerne at du har blitt anbefalt dette hotellet av Ole i Hellasforum i Norge. Jeg snakket en god del med innehaveren, Georgios, og han var en meget hyggelig kar. Han viste meg også opp på taket der det var en nydelig utsikt over hele byen og fantastiske forhold  for fotografering. God ouzo har han også..... :smile:

Det synes jeg er en super ide, Anders. Hotellet ser utrolig vakkert ut (veeldig bra sammenlignet med et jeg fikk tak i en sen kveld!). Og midt i smørøyet, i hovedbyen, som er verd en tur i seg selv.

Torill

Quote from: \"Anders\"TX Ole!
Akkurat slike ting man leter etter... årets turne tegner til å bli en eneste stor \"opplevelses-happening\" for reisefølget (jeg har fått carte blanche til å legge opp reiseruten  :bounce:
Snakk om tillitserklæring...
Håper på en flott reiseskildring fra den turen :cheers: Ikke vent helt til neste år da :cheese:
Ingen kan alt - alle kan noe.

Anders

Quote from: \"Torill\"
Quote from: \"Anders\"TX Ole!
Akkurat slike ting man leter etter... årets turne tegner til å bli en eneste stor \"opplevelses-happening\" for reisefølget (jeg har fått carte blanche til å legge opp reiseruten  :bounce:
Snakk om tillitserklæring...
Håper på en flott reiseskildring fra den turen :cheers: Ikke vent helt til neste år da :cheese:

Hehe...vel...brukte litt tid på å overbevise meg selv om at den fra forrige turne hadde noe her inne å gjøre  :cheese:
Den ble egentlig skrevet for et helt \"annet\" publikum... mennesker som kanskje ikke reiser så mye, og helst ikke uten at opplegget er trygt og klart på forhånd. Og det var jo noen litt lange kapitler... og mine litt personlige opplevelser... og det ergret meg at jeg ikke fikk til det der med bildene! Men nå er det iallfall gjort, \"og kan ei omgjøres\".
Vi får se hva årets tur kan avstedbringe. Blir det noen vettuge skriblerier så lover jeg å levere tidligere  :drunken:

Et lite spørsmål til Ole angående Hotel Ethrion. Det så jo riktig \"snadder\" ut... har du noen formening om hvilke priser man kan forvente i overgangen august/september?

Ole

Jeg vet ikke hva slags priser man kan forvente i august/september. Send en mail til innehaveren, så får du svar.

Anders

Quote from: \"Ole\"Jeg vet ikke hva slags priser man kan forvente i august/september. Send en mail til innehaveren, så får du svar.

Mail avsendt for fire-fem dager siden, intet hørt. Men det går seg vel til...

Siste innlegg i forumet

Artikkel om buegangene i Ano Syros
by marjana | 24. Apr 24, 16:02:28
Her er en grundig artikkel om historien rundt alle...
Re: Hvor er dette? 1032
by Diddi | 22. Apr 24, 21:46:13
Ja, minner om de mektige fjella deromkring. ...
Re: Vårtur - 2018 - Kardamili
by Kabi | 22. Apr 24, 19:01:52
Så koselig å se deg her igjen, Katherina :) Da b...
Amorgos blir neste
by Diddi | 14. Apr 24, 11:44:17
Ja, neste reise for oss blir på juvelen Amorgos i...
Re: Bildeserie fra Kithnos
by Diddi | 14. Apr 24, 11:22:45
☀️...
Re: Foto fra Kea
by Diddi | 14. Apr 24, 11:01:11
:) ...
Re: Kea og Kythnos
by marjana | 11. Apr 24, 00:34:01
Fergene fra Lavrio har en rute tur/retur bare Lavr...
Re: Nye branner
by Kabi | 09. Apr 24, 09:52:33
Kreta er også rammet av branner,mennesker alvorli...
GRATULERER med dagen !
by Kabi | 25. Mar 24, 12:58:44
Gratulerer med dagen, Hellas !https://www.ekathime...
Re: Artikkel om alle trappene og buegangene i Ano Syros
by marjana | 17. Mar 24, 16:11:38
Ja, jeg har lagt ut mange bilder av hus og buegang...
Re: Hvor skal vi dra i sommer?! Kan dere hjelpe oss?
by Kabi | 14. Mar 24, 11:46:42
Anbefaler varmt den romantiske byen Nafplio på Pe...
Flyttelass til Hellas
by Phillip Lian | 10. Mar 24, 11:52:28
Jeg prøver å bli klok på tollregler, men blir i...
Re: Kalo mina!
by Kabi | 01. Mar 24, 11:06:42
Kalo mina, mars 2024 !167.JPGUtsikt til Poros....
Re: Testing testing ena-thio-tria HER KAN DU TESTE DET DU VIL!
by kaka | 29. Feb 24, 12:43:55
Da prøver jeg igjenFant ikke utav av hva "Us...
Re: Kreta chania by hotel nær strand
by hakon57 | 17. Feb 24, 13:52:10
Hei, noen anbefalinger Hotel nær strand chania by...