Logg inn med Facebook eller Google!

Rettigheter ved forsinkelser

Started by Ole, 27. Jun 14, 07:35:51

Previous topic - Next topic

Ole

Hei! Sitter på Milos og prøver å finne ut hvordan vi skal komme oss til Paros på mandag. Tidligere lå det ute en perfekt rute med båtbytte på Ios, men den ruten er nå forduftet. Dermed ser det ut til at vi må ta SeaJet til Santorini og Highspeed videre til Paros. Ikke noe galt i det, men når det bare er 25 min. mellom ankomst og avgang på Santorini, så blir jeg litt skeptisk. SeaJet er ofte forsinket..... Vi må nødvendigvis kjøpe billetter til Highspeeden her på Milos, for å unngå å bruke tid på det på Santorini. Hva om vi ikke rekker Highspeeden? Er det da noen muligheter for å få refundert billettene? Finnes det noen "reisegarantier" i Hellas? Kjedelig å komme for seint til båten, for så å måtte kjøpe nye billetter til sju personer.

filhellener

Quote from: Ole on 27. Jun 14, 07:35:51
Hei! Sitter på Milos og prøver å finne ut hvordan vi skal komme oss til Paros på mandag. Tidligere lå det ute en perfekt rute med båtbytte på Ios, men den ruten er nå forduftet. Dermed ser det ut til at vi må ta SeaJet til Santorini og Highspeed videre til Paros. Ikke noe galt i det, men når det bare er 25 min. mellom ankomst og avgang på Santorini, så blir jeg litt skeptisk. SeaJet er ofte forsinket..... Vi må nødvendigvis kjøpe billetter til Highspeeden her på Milos, for å unngå å bruke tid på det på Santorini. Hva om vi ikke rekker Highspeeden? Er det da noen muligheter for å få refundert billettene? Finnes det noen "reisegarantier" i Hellas? Kjedelig å komme for seint til båten, for så å måtte kjøpe nye billetter til sju personer.


Du har sikkert sett på alternativer og vet at det e r ferje Milos -  Paros på søndag  :) 
Høres ut til å være billigere selv om dere mister en natt dere har betalt for! Både SeaJet og Highspeed er jo fhv dyre båter, spesielt ergerlig hvis dere ikke rekker dem  :-[

For,  jeg  er ganske sikker på at du ikke får refundert ferjebilletter når du ikke rekker en båt, selv når du gjør det på forhånd får du ikke igjen hele beløpet, men det er ikke like regler i de f.skj.  ferjeselskapene.
Det må i tilfelle være på reiseforsikringen din du kan få igjen,  om d e sjekker / synes tidsmarginen din er litt snau, vet jeg ikke!

Jeg håper du får svar fra noen som VET / kjenner reglene bedre enn meg!

Fortsatt God Ferie  :sol:
Kari

Kristian

Tror det gjelder gresk "may be". Enig med filhellener: Take the A-train.Den saaakte båten, som vi mange ganger har fått anbefalt.
Kristian/Planer er til for å utsettes

Kristian

Mente selvsagt the A-boat, men du har vel en vag forståelse for det??

;D
Kristian/Planer er til for å utsettes

Ole

Takk for innspill, Filhellener og Kristian! Jeg tror nok ikke det er noen sjanse for refusjon jeg heller, men tenkte jeg ville spørre. Og hvis det er været (vind) som er grunnen, så er nok sjansene lik null.

Aqua Jewel på søndag KAN være en mulighet. Frister ikke med seks timer da, men.....   Reisefølget får ta et øyråd og prøve å finne ut av det. Kanskje fly Milos-Athen-Paros kan være noe? Skal sjekke det, men det er vel ikke plass til sju personer på disse miniflyene så tett inntil avgang. :)

Kristian

27. Jun 14, 15:58:16 #5 Last Edit: 27. Jun 14, 16:00:19 by Kristian
Quote from: Ole on 27. Jun 14, 15:53:16
Takk for innspill, Filhellener og Kristian! Jeg tror nok ikke det er noen sjanse for refusjon jeg heller, men tenkte jeg ville spørre. Og hvis det er været (vind) som er grunnen, så er nok sjansene lik null.

Aqua Jewel på søndag KAN være en mulighet. Frister ikke med seks timer da, men.....   Reisefølget får ta et øyråd og prøve å finne ut av det. Kanskje fly Milos-Athen-Paros kan være noe? Skal sjekke det, men det er vel ikke plass til sju personer på disse miniflyene så tett inntil avgang. :)


Hehe. Det er nok knapt det HeHe

Apropos: Milos er et mål for meg som andre. Ser ut til at ruten blir Ned til Aten - Milos og så et eller annet over til Kykladene
Kristian/Planer er til for å utsettes

Ole

Milos er knall, men man er avhengig av å komme seg rundt på øya, enten langs landeveien eller med båt. Her i Adamas er øya som en hvilken som helst gresk øy. Severdighetene ligger godt spredt rundt omking på øya.

PS: Er det noen som vet om det er internett-muligheter på Aqua Jewel? :)

Ole

Da har familien talt: Vi går for Filhelleners forslag, og reiser søndag kveld med Aqua Jewel. Takk for tipset, Filhellener! :) Med den vinden som er her nå er det ikke fristende å tilbringe flere timer i en SeaJet.....hvis den går i det hele tatt da! :)

Siste innlegg i forumet

Sifnos
by Runar Solvik | Today at 13:32:45
Er det noen som har anbefalinger på bosted på Si...
Syros mai 2024
by marjana | 19. May 24, 17:21:27
Hei fra Ermoupolis! Tok direktefly til Athen i mor...
Re: Transport fra Athen lufthavn til Rafina
by Frynse | 03. May 24, 09:16:44
Det tar fort 30-45 minutter før du får bagasjen,...
Steingjerdene i Kykladene
by marjana | 29. Apr 24, 17:05:52
Her er en artikkel om de gamle steingjerdene i Kyk...
Re: Artikkel om buegangene i Ano Syros
by Kabi | 29. Apr 24, 10:27:08
Nok en gang har jeg ruslet gjennom Ano Syros buega...
Re: Hvor er dette? 1032
by Diddi | 22. Apr 24, 21:46:13
Ja, minner om de mektige fjella deromkring. ...
Re: Vårtur - 2018 - Kardamili
by Kabi | 22. Apr 24, 19:01:52
Så koselig å se deg her igjen, Katherina :) Da b...
Amorgos blir neste
by Diddi | 14. Apr 24, 11:44:17
Ja, neste reise for oss blir på juvelen Amorgos i...
Re: Bildeserie fra Kithnos
by Diddi | 14. Apr 24, 11:22:45
☀️...
Re: Foto fra Kea
by Diddi | 14. Apr 24, 11:01:11
:) ...
Re: Kea og Kythnos
by marjana | 11. Apr 24, 00:34:01
Fergene fra Lavrio har en rute tur/retur bare Lavr...
Re: Nye branner
by Kabi | 09. Apr 24, 09:52:33
Kreta er også rammet av branner,mennesker alvorli...
GRATULERER med dagen !
by Kabi | 25. Mar 24, 12:58:44
Gratulerer med dagen, Hellas !https://www.ekathime...
Re: Artikkel om alle trappene og buegangene i Ano Syros
by marjana | 17. Mar 24, 16:11:38
Ja, jeg har lagt ut mange bilder av hus og buegang...
Re: Hvor skal vi dra i sommer?! Kan dere hjelpe oss?
by Kabi | 14. Mar 24, 11:46:42
Anbefaler varmt den romantiske byen Nafplio på Pe...