Logg inn med Facebook eller Google!

Hva med Korfu ?

Started by 5ifamilien, 18. Feb 09, 17:42:39

Previous topic - Next topic

5ifamilien

Noen som er kjent på Korfu ? Ser reisebyråene anbefaller stedene Dassia og Gouvia.
Hvilket av stedene har liker dere, og hvilken har de beste strendene, og mest \"liv\" ?

Svein~B

Quote from: \"5ifamilien\"Noen som er kjent på Korfu ? Ser reisebyråene anbefaller stedene Dassia og Gouvia.
Hvilket av stedene har liker dere, og hvilken har de beste strendene, og mest \"liv\" ?

Jeg har undret meg over at Ving har markedsført Dassia som familiested og Gouvia som partysted. For meg virket Dassia mer livlig enn Gouvia, men det kan kanskje variere fra uke til uke hvilket sted som er mest livlig. Uansett ligger de to stedene i gangavstand fra hverandre. Strendene på nord- og vestkysten er mye finere enn strendene på østkysten, men det blåser selvsagt mye mer der. Gouvia og Dassia har den fordelen at det er kortere vei til alle severdigheter og utflukter.

Jeg likte meg veldig godt i Agios Gordis på vestkysten. Derfra er det 40 minutter med buss til byen. Stranda er helt nydelig. Det er muligheter for vannsport og det er bra utvalg av serveringssteder. Hvis du vil utforske øya er det nærmest obligatorisk å leie bil.
Jeg er i Hellas flere ganger om dagen, i hodet mitt

Tzasiki

Corfu er en meget vakker grønn øy. Jeg bodde i Gouvia for ca. 14 år siden (så det er lenge siden, og sikker veldig forandret mange steder).  Gouvia var et  litt \"turistpreget\" sted. Stranden der var ok, men sandbunnen var litt gjørmete),MEN dette kan jo være rettet opp nå!. Ellers et lite hyggelig sted. Var mest på turer rundt på øya, synes det var spesielt fint på Vestkysten. Corfu by er bare flott!. Er nok en av de flotteste byene i hele Hellas..   :flower: Spesielt fint om kvelden å gå i de fine gatene. Mye Italienskpreget der... , fantaktisk vakker by!!!.Mye italienske turister var det der da jeg var der, sikkert nå og...
Dassia hvet jeg ikke så mye om,selv om jeg var innom der, men det ligger i nærheten til Gouvia.  På vestkysten var det et sted som heter Glyfada, der var det utrolig flott!. Var der flere ganger (stille og rolig sted). Et annet sted som var fint var \"Paleokastritsa! på Vestkysten.
Er du ungdom så passer nok Gouvia og Dassia for deg.Kort vei inn til Corfu by.  Vestkysten slik jeg husker det \"stille og rolig\". Jeg kunne selv tenke meg tilbake en gang... Nydelig øy!. Flott å kjøre rundt omkring på øya, mye flott natur!.  Corfu anbefales på det varmeste!.

 (Jeg har vært på Corfu, Keffalonia og Zakynthos;  de Ioniske øyene er bare flotte)... :flower:

Bestemor

Var på Korfu for tre år siden, bodde i Korfu by og den var flott! Det er et par strender der, vi pleide dra til Mon Repos-stranda, den var ikke så stor men veldig sentralt og ingen turister, merkelig nok! Finner ikke Korfu by i årets noske kataloger, og det synes jeg er rart. Drar gjerne tilbake!  :flower:

Tzasiki

:flower:

Helt enig med \"bestemor\"!!. Corfu by er en av de flotteste greske byer jeg har vært i (også Rhodos by/gamleby!!).  Kunne godt tenke meg å reise tilbake til Corfu... :flower:

De Ioniske øyer er verdt et besøk de også!!  :flower:

Ellinor

Hei
Jeg er ny på dette forum og håper jeg kan bidra litt med opplysninger om Korfu. Jeg og min mann har en leilighet sydøst på øya - Messongi. Den kjøpte vi i januar 2003 og storkoser oss der. Vi har utsikt over sjøen (sundet) og ser over til fastlandet og byen Igomenitsa. Messongi ligger 2 mil syd for Korfu by og er en tidligere fiskelandsby. De fleste restaurantene ligger langs stranden. Vannet her er som regel rolig og klart. Det er sjelden bølger som på vestkysten. Det kan bli litt varmt midt på sommeren, men da drar vi bare over på vestkysten - der er vannet litt kjøligere og det blåser som regel. Strendene på vestkysten er flotte og jeg foretrekke strendene på sydvest Korfu fordi det er god plass der. Det er mange flere mennesker lenger nord på øya.
Ellinor

Tzasiki

Hei Ellinor. Jeg har vært på tre av de Ioniske øyene (Corfu, Keffalonia og Zakynthos). Corfu var en helt nydelig øy! Vi likte oss svært godt der.
Selve Corfu by var flott, må være en av de flotteste byene i Hellas .!!Husker vi gikk omkring ved Listonkvartalet om kveldene. Gleder meg til å kanskje se bilder du legger ut?, og beskrivelse av øya som dere har bosted på. Messongi skal være kjempefint sies det, jeg har sett bilder derfra. Desverre var vi ikke i Messongi, tror jeg. Det var en av de få stedene vi ikke fikk sett i løpet av to uker. (mange år siden nå, ca 14 år siden). Vil gjerne tilbake til vakre Corfu.  :flower:

msw

Hei!
Jeg har vært mye på de ioniske øyene, og Korfu er min favoritt. Jeg syns ikke Gouvia og Dassia er like sjarmerende som for eksempel Agios Gordis (min favoritt), Messongi eller Agios Georgios. Korfu by er en perle, syns jeg, og selv på en ukestur er det verdt å legge inn en dagstur.
Lykke til!







Tzasiki

Hei msw.  Så hyggelig at noen andre her på forumet også har vært en del på de Ioniske øyene!. Vi har vært mye i Hellas og bl.a. besøkt disse øyene. Jeg likte spesielt godt Korfu og Keffalonia. Vestsiden på Korfu, spesielt Glyfada og Agios Gordis bl.a. Og Korfu by!! :cheers:.. :cheers:

Velkommen som ny i dette fine Hellasforum. :flower:  Jeg liker meg meget godt,
det kommer sikkert du til å gjøre også!.

msw

Jeg må si jeg elsker dette forumet, så mye hyggelige folk, med enorme mengder kunnskap! En ting er tilgangen på denne kunnskapen, men det er så hyggelig å glede seg i forkant av en reise, og dette er virkelig det rette stedet, med masse fine bilder og kloke ord.

Jeg har vært mye på Korfu, to ganger på Kefalonia og en gang på Zakynthos, men også på endel andre greske øyer. Korfu har vært favoritten til nå, men har store forventninger til Peleponnes og Kardamili.







Ellinor

Hei igjen!
Nå har jeg lagt inn noen bilder. Jeg har veldig mange, men de er for store å legge inn her. Jeg må få gjort dem mindre først - så kommer det flere. Lover å skrive litt om landsbyen Messongi senere.
Ellinor

Tzasiki

Gleder meg til å se flere bilder fra vakre Corfu.... :flower:

Siste innlegg i forumet

Artikkel om buegangene i Ano Syros
by marjana | 24. Apr 24, 16:02:28
Her er en grundig artikkel om historien rundt alle...
Re: Hvor er dette? 1032
by Diddi | 22. Apr 24, 21:46:13
Ja, minner om de mektige fjella deromkring. ...
Re: Vårtur - 2018 - Kardamili
by Kabi | 22. Apr 24, 19:01:52
Så koselig å se deg her igjen, Katherina :) Da b...
Amorgos blir neste
by Diddi | 14. Apr 24, 11:44:17
Ja, neste reise for oss blir på juvelen Amorgos i...
Re: Bildeserie fra Kithnos
by Diddi | 14. Apr 24, 11:22:45
☀️...
Re: Foto fra Kea
by Diddi | 14. Apr 24, 11:01:11
:) ...
Re: Kea og Kythnos
by marjana | 11. Apr 24, 00:34:01
Fergene fra Lavrio har en rute tur/retur bare Lavr...
Re: Nye branner
by Kabi | 09. Apr 24, 09:52:33
Kreta er også rammet av branner,mennesker alvorli...
GRATULERER med dagen !
by Kabi | 25. Mar 24, 12:58:44
Gratulerer med dagen, Hellas !https://www.ekathime...
Re: Artikkel om alle trappene og buegangene i Ano Syros
by marjana | 17. Mar 24, 16:11:38
Ja, jeg har lagt ut mange bilder av hus og buegang...
Re: Hvor skal vi dra i sommer?! Kan dere hjelpe oss?
by Kabi | 14. Mar 24, 11:46:42
Anbefaler varmt den romantiske byen Nafplio på Pe...
Flyttelass til Hellas
by Phillip Lian | 10. Mar 24, 11:52:28
Jeg prøver å bli klok på tollregler, men blir i...
Re: Kalo mina!
by Kabi | 01. Mar 24, 11:06:42
Kalo mina, mars 2024 !167.JPGUtsikt til Poros....
Re: Testing testing ena-thio-tria HER KAN DU TESTE DET DU VIL!
by kaka | 29. Feb 24, 12:43:55
Da prøver jeg igjenFant ikke utav av hva "Us...
Re: Kreta chania by hotel nær strand
by hakon57 | 17. Feb 24, 13:52:10
Hei, noen anbefalinger Hotel nær strand chania by...