Logg inn med Facebook eller Google!

"Vår" i Trondheim med barnebarna

Started by Tjorven, 07. Apr 13, 16:48:15

Previous topic - Next topic

Tjorven

På fredag hadde jeg besøk av datter og barnebarn som var på gjennomreise. Utrolig godt å se dem igjen  :-*  Jeg ønska å ta dem med til Ila en tur, og hadde bestilt finvær, og slik ble det  ;D Våren her i byen lar vente på seg, det snør, det regner og det snør igjen. Men innimellom titter sola fram, og fredagen ble en slik deilig soldag. Ikke mye krokus eller andre vårblomster å se ennå, snøen har fortsatt sitt hvite grep på naturen, men vi kosa oss på tur likevel.

Vi starta dagen med frokost hjemme hos meg. (Ikke pent å ta bilde mens dattera har mat i munnen, men men)


Vi utforska Ila-området, og fant et klatrestativ. Det var mye mer interessant enn gamle hus, for guttene  ;)


Hjelp, jeg sitter fast  ;)


Dattera mi tester ut balansen


Oppover langs elva. Ingen ender å se her nå.


men fint å rusle her likevel.


Brua har visst blitt ei "kjærlighetsbru" siden sist jeg var her. Nå har det kommet opp noen hengelåser her også, med håp om evig kjærlighet...


Vi trenger ingen hengelås  :-*


Nedenfor brua får vi sannelig øye på ei enslig stokkand som svømmer omkring. Den må vi ta en nærmere titt på.


Vi fortsetter mot Ilaparken, og på veien kommer jeg over drømmehuset mitt. Her kunne jeg godt tenkt meg å bo, og det er til salgs! Men så var de de penga da... Får nøye meg med å prøvesitte benken utafor.


I parken får gutta utløp for lekelysten igjen, vi voksne nyter varmen fra sola og vi avslutter med utelunsj. Humøret er på topp hos alle  ;D
En blid minstemann midt i tannfellingsprosessen


Og en fornøyd storebror med tennene på plass


Ivrig samtale på huska


There are no strangers, only friends we haven't met.

kaka

Herlige bilder !
Jeg synes det ser ut som minstemann ligner på deg, jeg, Tjorven  ;)

- det hjemmet så jo kjempekoselig ut!!
KariK

Riitta

Så stora dom har blivit, pojkarna :) Tror den minsta skulle fylla 3 år när du köpte presenter här på Torp ::) :) Fina pojkar!
Det där lilla huset skulle passa dig precis :D Jag älskar också små söta hus :) Hoppas du vinner på lotto och kan flytta in där ;) :D

Riitta

Magnolia

Dette ble en dag du kan leve lenge på, tenker jeg. Så herlig familie du har. Tannløse smil og glitrende øyne smelter et bestemorshjerte.
Dagen i dag er morgendagen du drømte om i går.

karri

Rett og slett KOSELIG, alle bildene oser av glede og kjærlighet...
Takk for at du delte denne stunden og din familie med oss, Tjorven  :-*
KARRI

Tjorven

Takk for hyggelige kommentarer, damer  ;D 
Det er visst litt av meg i begge guttene, selv om de er ganske forskjellige, både i væremåte og utseende  ;) Tida raser avgårde, de er blitt 6 og 8 år nå, og jeg nyter hver stund jeg får dele med dem  :-* Jeg hadde ikke sett dem siden jul, så dette ble en minnerik dag, ja. Koselig at dere ville dele den med meg (selv om denne tråden ikke er av særlig allmen interesse  ;) ) Men litt egenterapi skal man vel ha i hverdagen, og forumet kan jo brukes til så mangt  ;D Og det mormorhjertet renner over av,.... sånn er det bare.
Jeg ble nesten salig av å se det huset, men man får nok nøye seg med å drømme.....
There are no strangers, only friends we haven't met.

kaka

Jeg måtte bare inn og sjekke det huset litt mer. Det var mye større enn det virket på bildet, - og utrooolig koselig!!! Både inne og ute.
Tror du må satse på en gevinst her, Tjorven  :)
KariK

Solgry

Det så helt herlig ut, Tjorven, og jeg kjenter ørlite granne misunnelse, siden barnebarna mine bor på Ila, og de to eldste går på Ila skole!
Har ikke sett de siden jul, og jeg kjenner at jeg savner de VELDIG!  :hjerte34: (Vi bor 70 mil unna!)

Du kunne vært jo vært litt "reserve-mormor" for gullgutta mine, for de har ingen besteforeldre i nærheten......
Vinn/vinn-ordning, ikke sant? Du kunne fått gullunge-klemmer, og de kunne fått masse Tjorven-klemmer!!!! :tilhest:

Men det er tydeligvis ikke helt "vår" i Trondheim ennå, ser jeg....
Lodotter er englenes tøfler.....

Hellasfrelst

Herlige bilder Tjorven. Vi gikk i samme område i dag, kanskje vi gikk forbi hverandre på turen?
Vi venter også på våren, er den avlyst eller?
i zoi ine tora - livet er nå

Tjorven

Så du har vært på nettet og "snoka" på huset, kaka  ;D  Jeg tenkte på det da jeg kom hjem, men har ikke turt ennå. Regner med at det blir fort blir solgt.
Skjønner at du også savner "englebarna" dine, Solgry. Jeg må et stykke ned i Sverige for å treffe mine vanligvis, så sånn sett er du mye nærmere, men det er vel en mager trøst  ;)
Jeg bor på andre siden av byen og har ikke bil, så det er ikke så ofte jeg er i Ila. Men det er et veldig koselig område de bor i, liker meg godt der.
There are no strangers, only friends we haven't met.

Tjorven

Bor dere i området, Hellasfrelst? Vi var der ikke i dag men på fredag, så da var det nok lite trolig at vi gikk forbi hverandre  ;)
Ja, man kan lure på om ikke våren er avlyst på disse kanter  :'(  I dag snødde det igjen  :(
There are no strangers, only friends we haven't met.

Hellasfrelst

Trodde det var i dag jeg :D.
Nei da, vi bor også på en annen kant av byen og bruker vanligvis marka til tur. Men innimellom er det trivelig
å være turist i egen by, som jeg sier :D.
Kunne tenkt meg det huset selv jeg...
i zoi ine tora - livet er nå

Siste innlegg i forumet

Artikkel om buegangene i Ano Syros
by marjana | 24. Apr 24, 16:02:28
Her er en grundig artikkel om historien rundt alle...
Re: Hvor er dette? 1032
by Diddi | 22. Apr 24, 21:46:13
Ja, minner om de mektige fjella deromkring. ...
Re: Vårtur - 2018 - Kardamili
by Kabi | 22. Apr 24, 19:01:52
Så koselig å se deg her igjen, Katherina :) Da b...
Amorgos blir neste
by Diddi | 14. Apr 24, 11:44:17
Ja, neste reise for oss blir på juvelen Amorgos i...
Re: Bildeserie fra Kithnos
by Diddi | 14. Apr 24, 11:22:45
☀️...
Re: Foto fra Kea
by Diddi | 14. Apr 24, 11:01:11
:) ...
Re: Kea og Kythnos
by marjana | 11. Apr 24, 00:34:01
Fergene fra Lavrio har en rute tur/retur bare Lavr...
Re: Nye branner
by Kabi | 09. Apr 24, 09:52:33
Kreta er også rammet av branner,mennesker alvorli...
GRATULERER med dagen !
by Kabi | 25. Mar 24, 12:58:44
Gratulerer med dagen, Hellas !https://www.ekathime...
Re: Artikkel om alle trappene og buegangene i Ano Syros
by marjana | 17. Mar 24, 16:11:38
Ja, jeg har lagt ut mange bilder av hus og buegang...
Re: Hvor skal vi dra i sommer?! Kan dere hjelpe oss?
by Kabi | 14. Mar 24, 11:46:42
Anbefaler varmt den romantiske byen Nafplio på Pe...
Flyttelass til Hellas
by Phillip Lian | 10. Mar 24, 11:52:28
Jeg prøver å bli klok på tollregler, men blir i...
Re: Kalo mina!
by Kabi | 01. Mar 24, 11:06:42
Kalo mina, mars 2024 !167.JPGUtsikt til Poros....
Re: Testing testing ena-thio-tria HER KAN DU TESTE DET DU VIL!
by kaka | 29. Feb 24, 12:43:55
Da prøver jeg igjenFant ikke utav av hva "Us...
Re: Kreta chania by hotel nær strand
by hakon57 | 17. Feb 24, 13:52:10
Hei, noen anbefalinger Hotel nær strand chania by...