Logg inn med Facebook eller Google!

Biltur på Peloponnes mai 2011

Started by Katherina, 18. Mar 12, 19:15:44

Previous topic - Next topic

Tjorven

Dere så da riktig så morgenfriske ut, og det morgenlyset er vakkert, ja  :)
There are no strangers, only friends we haven't met.

Katherina

Da fortsetter vi.
:) Vi hadde et raskt stopp i Geraki for ett par år siden og hadde lyst til å gå litt rundt der for å se litt mer av byen. Men først måtte vi få oss en matbit. Piknikere som vi er, var vi på utsikt etter et koselig sted i naturen og kjørte i retning av Dorkas. Vi har kjørt flere ganger i dette området og liker veldig godt naturen her. Vi lar oss imponere av den mektige granskogen og på denne tiden var det frodig og vakkert. Det skinte i alle slags grønne sjateringer og markblomstene prydet veikantene. De enorme grantrærne raget majestetisk og hadde pyntet seg med nyskudd. Rett i utkanten av Dorkas fant vi en fin rasteplass. Maten smakte deilig i den friske fjelluften. Når vi først var så nære Doraks kunne vi like gjerne ta en tur dit. Kanskje vi kunne få litt mer av den keramikken vi kjøpte her for noen år siden. Den er dekorert med fine grantrær og jeg skulle gjerne hatt et fat, men nei, det var for tidlig i sesongen. Vi lurte på hvordan det var med den gamle kona, som Sverre fikk så god kontakt med sist, og om butikken hennes. Joda, ingen ting var forrandret. Vi lot oss friste med både lokal vin og honning også denne gangen.

::) Så ble det altså Dorkas isteden for Geraki. Det blir nok flere turer til dette området.  :)

GERAKI


TAYGETOSFJELLENE I BAKGRUNN. VI KAN SÅ VIDR SKIMTE PR. ELIAS.
















GAMMELT BEKJENTSKAP. BILDET ER TATT I 2009

karri

Jøss, så jo nesten ut som vi brått var i den norske granskogen :D
KARRI

Katherina

 ;D "Jøss, så jo nesten ut som vi brått var i den norske granskogen!" Det var også vår reaksjon første gangen vi kjørte her.

Et fotostopp for å hilse på noen geiter og sauer hører med.










karri

Det var en fotogen geit, smiler gjør den også :D Flotte bilder :hjerte: :juble: :hjerte:
KARRI

Tjorven

Så mye flott natur, (syns også granskogen så ganske norsk ut, ja  ;) ) og kjempefine portretter av geitene. Det så ut til at de likte å bli fotografert  ;D Jeg koser meg på tur med dere!
There are no strangers, only friends we haven't met.

Katherina

  :)Gythio ble siste stopp på denne bilturen. Vi har vært i Gythio mange ganger, men aldri gått opp på toppen eller inn i bakgatene. Så det ahdde vi lyst til denne gangen. Men først hadde vi lyst på noe søtt og godt: Skikkelig isdessert! Det skulle vise seg at heller ikke denne gangen ble det noen vandring rundt i bakgatene, for da vi var ferdig med isen kom det noen skikkelig mørke skyer innover bukta. Bilen ble det beste stedet å oppholde seg resten av dagen.

GYTHIO









Tjorven

Gubban, NÅ fikk jeg lyst på en sånn dessert. Nam  :P
There are no strangers, only friends we haven't met.

kaka

Synd dere ikke fikk gjennomført den "opp-og-ned-og-rundtomkring-turen" Jeg var spent på den.
Men jeg ser dere koste dere likevel, - i hvertfall før regnet kom :(
Ser ut som Sverre går i motvind, - eller er ganske oppgitt  :-[ Men kanskje han bare tenker  ::)

Takk for koselig tur med dere igjen  :blomst:
KariK

Katherina

  :) Det går ikke alltid som man ønsker eller planlegger, men i august ble det på vandring eller rettere trappevandring i Gythio. Byen ligger i en skråning og for å komme til tops må man gå trinn etter trinn i den ene trappa etter den andre. Til tops skulle vi og vi svetta oss opp og klarte det. Bakgatene var egentlig ikke så veldig spennende, men utsikten var verd strevet. Nå har vi endelig sett Gytjio bak strandpromenaden.  :)
















kaka

KariK

Tjorven

Det ser bratt ut ja, men nydelig utsikt når dere nådde toppen  :) Gythio ser ut til å være en koselig by.
There are no strangers, only friends we haven't met.

Siste innlegg i forumet

Re: Transport fra Athen lufthavn til Rafina
by Frynse | 03. May 24, 09:16:44
Det tar fort 30-45 minutter før du får bagasjen,...
Steingjerdene i Kykladene
by marjana | 29. Apr 24, 17:05:52
Her er en artikkel om de gamle steingjerdene i Kyk...
Re: Artikkel om buegangene i Ano Syros
by Kabi | 29. Apr 24, 10:27:08
Nok en gang har jeg ruslet gjennom Ano Syros buega...
Re: Hvor er dette? 1032
by Diddi | 22. Apr 24, 21:46:13
Ja, minner om de mektige fjella deromkring. ...
Re: Vårtur - 2018 - Kardamili
by Kabi | 22. Apr 24, 19:01:52
Så koselig å se deg her igjen, Katherina :) Da b...
Amorgos blir neste
by Diddi | 14. Apr 24, 11:44:17
Ja, neste reise for oss blir på juvelen Amorgos i...
Re: Bildeserie fra Kithnos
by Diddi | 14. Apr 24, 11:22:45
☀️...
Re: Foto fra Kea
by Diddi | 14. Apr 24, 11:01:11
:) ...
Re: Kea og Kythnos
by marjana | 11. Apr 24, 00:34:01
Fergene fra Lavrio har en rute tur/retur bare Lavr...
Re: Nye branner
by Kabi | 09. Apr 24, 09:52:33
Kreta er også rammet av branner,mennesker alvorli...
GRATULERER med dagen !
by Kabi | 25. Mar 24, 12:58:44
Gratulerer med dagen, Hellas !https://www.ekathime...
Re: Artikkel om alle trappene og buegangene i Ano Syros
by marjana | 17. Mar 24, 16:11:38
Ja, jeg har lagt ut mange bilder av hus og buegang...
Re: Hvor skal vi dra i sommer?! Kan dere hjelpe oss?
by Kabi | 14. Mar 24, 11:46:42
Anbefaler varmt den romantiske byen Nafplio på Pe...
Flyttelass til Hellas
by Phillip Lian | 10. Mar 24, 11:52:28
Jeg prøver å bli klok på tollregler, men blir i...
Re: Kalo mina!
by Kabi | 01. Mar 24, 11:06:42
Kalo mina, mars 2024 !167.JPGUtsikt til Poros....