Logg inn med Facebook eller Google!

Biltur på Peloponnes mai 2011

Started by Katherina, 18. Mar 12, 19:15:44

Previous topic - Next topic

Katherina

Det går en vakker kyststi ut til et lite kappel. Den var ryddet og fin. Mens vi gikk der traff vi en mann som klippet og ryddet i krattet langs stien.











kaka

Så grønt og fint! Katherina.
Koser meg med bilder og fortelling!
KariK

Tjorven

Så enig med kaka  :) Det er nesten "rart" å slik frodighet, for meg som stort sett er på mer karrige øyer.
There are no strangers, only friends we haven't met.

Katherina

  ;D Våren er vakker og frodig på Peloponnes og sist vinter og vår hadde vært nedbørsrik og litt kjølig. Noe vi også merket. Vi hadde flere regnbyger og noen hele dager med regn. 18. mai var en dag med mørke, truende skyer og en og annen styrtbygg, men pytt. Vi passet på å gå turer mellom bygene, koste oss med god mat og slappet av på hotellet.

;) Men tilbake til turen. Det var akkurat passe temperatur for en gåtur, det duftet av alle slags planter, deriblant urter og markblomstene lyste opp både her og der. Valmuene kom seg opp på de merkeligste steder og fargela naturen med sin vakre, røde topp.

Valmuen gjør den tristeste sti vakker








Å få med seg litt frisk timian hjem, er ikke å forrakte



Katherina

 ??? Vet ikke helt hva som hente, men det ene bildet kom 2 ganger. Det var jo slik det var, vi gikk jo stien både fram og tilbake.  ::)

;D vi fortsetter like godt litt videre. Vi liker veldig godt piknik og ble enige om å ta med oss mat på stranda.

Vel hjemme igjen kan fotoapparatet lukkes. Eller var det et bilde han tok?


Resultatet!
Men jeg tok også bilde!


Mitt resultat. Han var visst fornøyd og nå kan apparatet lukkes.


Hotellhagen


Tavernaen får nye forsyninger





kaka

Blomsterbildene og stien, med fjellene bakom, fikk meg virkelig til å lengte til Peloponnes! Misunner dere litt disse rundturene deres, men koser meg med at du vil dele inntrykkene med oss  :sol:
KariK

karri

22. Apr 12, 14:45:51 #30 Last Edit: 22. Apr 12, 16:16:02 by karri
Nok et knippe flotte bilder :goodjob:  Blomsten som insektet sitter å koser seg på, ser ut som den er krølla sammen, for så å bli rettet ut igjen :) :blomst:
KARRI

Tjorven

Kan nesten kjenne blomster- og krydderduftene  :-* Så mye vakker natur og farger, og insekt på blomst-bildet var et blinkskudd  ;D
There are no strangers, only friends we haven't met.

Katherina

 :hello:  :D Takk for hyggelige hilsner!  :) Før vi forlater Kyparisi, tar jeg dere med på en liten kveldstur. Legg merke til den fantastiske olivenblomstringen. Det var tett i tett med oliven blomstrer. Jeg koste meg med den nye macrolinsa og utfordret emg selv med å ta bilder av olivenblomstene, men lett var det ikke. Enten ble blomstene skarpe eller så var det bladene. Den lette brisen gjorde det ikke enklere, men gøy var det.


















kaka

Her blir det "sukk" ! fra meg  :)
Har aldri sett olivenblomster slik, katharina. den utfordringen tok du fint!
KariK

Tjorven

Nyyyydelig! Det blidet med porten ga meg assosiasjoner til ei boka "Den hemmelige hagen".
There are no strangers, only friends we haven't met.

Katherina

 :tovenner:  :juble:Tusen takk for veldig koselige tilbakemeldinger!  :D

:) Det gjelder å ta det med et smil også når vekkerklokka ringer før seks om morgenen (det var frivillig og min ide) i ferien. Veien ned hadde gjort meg litt betenkt på oppturen. Mange steder var det skikkelig trangt og den nærmeste landsbyen var bratt og veldig smal. Jeg hadde ikke så lyst til å treffe altfor mange stressede grekere på vei til jobb, så vi bestemte oss for å starte tidelig. Da fikk vi enda mer ut av dagen. Dessuten liker jeg veldig godt den følelsen av å oppleve at dagen gryer og livet våkner rundt meg.  :D

Etter et raskt måltid, satte vi oss i bilen.  ??? Hva hadde jeg grudd for? Veien var da ikke så ille! Vi var nok litt slitne da vi kjørte nedover,Dessuten visste vi hva som ventet oss nå. For en fantastisk morgenstemning! Sola farget landskapet vakkert. Alt var stille rundt oss og det var bare en og annen tidlig billist eller tohjuling.  :sol:

MORGENSTUND HAR GULL I MUNN!













Siste innlegg i forumet

Artikkel om buegangene i Ano Syros
by marjana | 24. Apr 24, 16:02:28
Her er en grundig artikkel om historien rundt alle...
Re: Hvor er dette? 1032
by Diddi | 22. Apr 24, 21:46:13
Ja, minner om de mektige fjella deromkring. ...
Re: Vårtur - 2018 - Kardamili
by Kabi | 22. Apr 24, 19:01:52
Så koselig å se deg her igjen, Katherina :) Da b...
Amorgos blir neste
by Diddi | 14. Apr 24, 11:44:17
Ja, neste reise for oss blir på juvelen Amorgos i...
Re: Bildeserie fra Kithnos
by Diddi | 14. Apr 24, 11:22:45
☀️...
Re: Foto fra Kea
by Diddi | 14. Apr 24, 11:01:11
:) ...
Re: Kea og Kythnos
by marjana | 11. Apr 24, 00:34:01
Fergene fra Lavrio har en rute tur/retur bare Lavr...
Re: Nye branner
by Kabi | 09. Apr 24, 09:52:33
Kreta er også rammet av branner,mennesker alvorli...
GRATULERER med dagen !
by Kabi | 25. Mar 24, 12:58:44
Gratulerer med dagen, Hellas !https://www.ekathime...
Re: Artikkel om alle trappene og buegangene i Ano Syros
by marjana | 17. Mar 24, 16:11:38
Ja, jeg har lagt ut mange bilder av hus og buegang...
Re: Hvor skal vi dra i sommer?! Kan dere hjelpe oss?
by Kabi | 14. Mar 24, 11:46:42
Anbefaler varmt den romantiske byen Nafplio på Pe...
Flyttelass til Hellas
by Phillip Lian | 10. Mar 24, 11:52:28
Jeg prøver å bli klok på tollregler, men blir i...
Re: Kalo mina!
by Kabi | 01. Mar 24, 11:06:42
Kalo mina, mars 2024 !167.JPGUtsikt til Poros....
Re: Testing testing ena-thio-tria HER KAN DU TESTE DET DU VIL!
by kaka | 29. Feb 24, 12:43:55
Da prøver jeg igjenFant ikke utav av hva "Us...
Re: Kreta chania by hotel nær strand
by hakon57 | 17. Feb 24, 13:52:10
Hei, noen anbefalinger Hotel nær strand chania by...