Logg inn med Facebook eller Google!

Monopol for Lilleput Reiser

Started by Roger, 04. Mar 12, 17:36:25

Previous topic - Next topic

Roger

Så har Lilleput Reiser fått monopol på Lesvos på reiser fra Norge. Det samme har de på naboøya Chios.  Både Apollo Norge og Sverige har trukket seg fra Lesvos  pga. liten interesse. Apollo hadde mest nordsiden av øya. De hadde visst bare fått ca.200-300 bestillinger for hele 2012!
Danskene klarer å opprettholde interessen for øya.
Merkelig at så få vil oppleve en så fin øy.
Vil man dra dit i år må man dra fra Danmark eller via fly til  Athen og båt/fly derfra.  :(
Roger

filhellener

Quote from: Roger on 04. Mar 12, 17:36:25
Så har Lilleput Reiser fått monopol på Lesvos på reiser fra Norge. Det samme har de på naboøya Chios.  Både Apollo Norge og Sverige har trukket seg fra Lesvos  pga. liten interesse. Apollo hadde mest nordsiden av øya. De hadde visst bare fått ca.200-300 bestillinger for hele 2012!
Danskene klarer å opprettholde interessen for øya.
Merkelig at så få vil oppleve en så fin øy.
Vil man dra dit i år må man dra fra Danmark eller via fly til  Athen og båt/fly derfra.  :(


V e l d i g  trist å høre :-(
Lesvos er virkelig ei fin øy! - Chios og !
I tillegg til alternativene du nevner, Roger, kan man fly fra Norge til Samos og ta båt videre.
Kari

Roger

Ops! Du har rett i det filhellener vedr. båt fra Samos. Man kan også reise til Chios og ta båten fra Chios by  til Lesvos . Mener å ha lest/ hørt at det tar ca.3 timer med den vanlige båten . Jeg vet ikke om det finnes noe hurtigbåt mellom.
Roger

filhellener

Quote from: Roger on 04. Mar 12, 18:56:16
Ops! Du har rett i det filhellener vedr. båt fra Samos. Man kan også reise til Chios og ta båten fra Chios by  til Lesvos . Mener å ha lest/ hørt at det tar ca.3 timer med den vanlige båten . Jeg vet ikke om det finnes noe hurtigbåt mellom.


Ja, det går an å reise fra Chios til Lesvos og, men siden du sier det kun er Lilleput som har Chios så kan man vel heller reise direkte til Lesvos med dem  :)  Vet ikke om Lilleput arr noen kombinasjonsreiser?   
Mellom Lesvos og Chios var det 3 timer da vi reiste strekningen med ferje for mange år siden :)

Kari

kaka

Quote from: Roger on 04. Mar 12, 17:36:25
Så har Lilleput Reiser fått monopol på Lesvos på reiser fra Norge. Det samme har de på naboøya Chios.  Både Apollo Norge og Sverige har trukket seg fra Lesvos  pga. liten interesse. Apollo hadde mest nordsiden av øya. De hadde visst bare fått ca.200-300 bestillinger for hele 2012!
Danskene klarer å opprettholde interessen for øya.
Merkelig at så få vil oppleve en så fin øy.
Vil man dra dit i år må man dra fra Danmark eller via fly til  Athen og båt/fly derfra.  :(


Det var leit. Jeg som tenkte på kanskje å ta en tur nordover på øya snart, siden jeg har vært i Plomari så ofte (-drar gjerne dit igjen også)
Bare 2-300 bestillinger var jo lite, da, og det skal jo lønne seg. Men, synd for øya at reisetilbudet reduseres nå! Da blir vel også innektene redusert, er jeg redd.
KariK

Roger

Man kan jo kjøpe flybillett til flyplassen på  Lesvos via Lilleput bl.a og evt. dra derfra til nordsiden av øya på egenhånd. Jeg vil ikke tro det vil være noe problem å finne bosted der. Det vil jo kanskje koste mer enn det smaker. :)
Roger

filhellener

Quote from: Roger on 05. Mar 12, 15:55:10
Man kan jo kjøpe flybillett til flyplassen på  Lesvos via Lilleput bl.a og evt. dra derfra til nordsiden av øya på egenhånd. Jeg vil ikke tro det vil være noe problem å finne bosted der. Det vil jo kanskje koste mer enn det smaker. :)


Å kjøpe kun fly billett med Lilleput vil nok koste mer enn det smaker, jeg har forsøkt et par ggr , men det har kostet mer å kjøpe kun fly med dem, enn å kjøpe m e d hotell med Apollo/Ving  :o
- nå finnes jo ikke d e t alternativet lenger til Lesvos så jeg tror en rimeligflybillett (feks med Norwegian) til Athen og innenriksfly derfra til Lesvos blir billigst. Å finne steder å bo nord på Lesvos til bra priser blir ikke vanskelig  :)
Kari

vce

Quote from: filhellener on 05. Mar 12, 17:43:50
Quote from: Roger on 05. Mar 12, 15:55:10
Man kan jo kjøpe flybillett til flyplassen på  Lesvos via Lilleput bl.a og evt. dra derfra til nordsiden av øya på egenhånd. Jeg vil ikke tro det vil være noe problem å finne bosted der. Det vil jo kanskje koste mer enn det smaker. :)


Å kjøpe kun fly billett med Lilleput vil nok koste mer enn det smaker, jeg har forsøkt et par ggr , men det har kostet mer å kjøpe kun fly med dem, enn å kjøpe m e d hotell med Apollo/Ving  :o
- nå finnes jo ikke d e t alternativet lenger til Lesvos så jeg tror en rimeligflybillett (feks med Norwegian) til Athen og innenriksfly derfra til Lesvos blir billigst. Å finne steder å bo nord på Lesvos til bra priser blir ikke vanskelig  :)


Vil det ikke fortsatt bli billigere å kjøpe en pakkereise fra Lilleput + egen overnattning enn å reise via Athen? Billigste jeg finner nå for August (Norwegian + Olympic) blir på ca 3500 kr pr person - hos Lilleput 3880 kr for 2 personer uspesifisert...

filhellener

Quote from: vce on 01. May 12, 22:40:58
Quote from: filhellener on 05. Mar 12, 17:43:50
Quote from: Roger on 05. Mar 12, 15:55:10
Man kan jo kjøpe flybillett til flyplassen på  Lesvos via Lilleput bl.a og evt. dra derfra til nordsiden av øya på egenhånd. Jeg vil ikke tro det vil være noe problem å finne bosted der. Det vil jo kanskje koste mer enn det smaker. :)


Å kjøpe kun fly billett med Lilleput vil nok koste mer enn det smaker, jeg har forsøkt et par ggr , men det har kostet mer å kjøpe kun fly med dem, enn å kjøpe m e d hotell med Apollo/Ving  :o
- nå finnes jo ikke d e t alternativet lenger til Lesvos så jeg tror en rimeligflybillett (feks med Norwegian) til Athen og innenriksfly derfra til Lesvos blir billigst. Å finne steder å bo nord på Lesvos til bra priser blir ikke vanskelig  :)


Vil det ikke fortsatt bli billigere å kjøpe en pakkereise fra Lilleput + egen overnattning enn å reise via Athen? Billigste jeg finner nå for August (Norwegian + Olympic) blir på ca 3500 kr pr person - hos Lilleput 3880 kr for 2 personer uspesifisert...


Jeg har sett at Lilleput har mange gode tilbud nå i v å r (men i  august???) som j e g ikke har registrert tidligere år  :)
- o m det skyldes endret policy, eller dårligere avsetning på reisene i år vet jeg ikke, men så det er sagt jeg har ingenting i mot Lilleput  :)  - men er veldig glad i å reise til Hellas (mange turer i året) og vil reise best mulig, billigst mulig, og d e gangene jeg har sammenlignet priser har Lilleput vært a l t f o r dyre for meg/oss.


Det er selvsagt ikke slik at Norwegian + innenriksfly alltid er billigst, men k a n være det.

-  det er en "halvdagsjobb" å orientere seg på nettet/ alle alternativene, og følge opp de hele tiden endrede prisene  ???  - men det kan lønne seg om man har tid og lyst  :) 

Og finner man en pris som man s e l v synes er akseptabel, så er det jo bare å slå til og la være å følge med videre på prisene  ;)
Vi liker b e s t å reise på "egenhånd" og har en onewaybillett og planer for noen uker sent på høsten  :)
Men tar en billig chartertur i ny og ne og  - har  f.t. to bookede 1 ukes charterturer med uspes hotell, de koster kun kr 998,- pr.stk. Det er utrolig billig, spesielt den jeg kunne bestille hele 2 mnd  før avreise  :) 
Billig, men jeg er redd det ikke er et sunnhetstegn, jeg er redd enda flere av de mindre destinasjonene kan forsvinne neste år  :'(  , men jeg h å p e r  jeg tar feil  :)

Kari

Siste innlegg i forumet

Re: Vårtur - 2018 - Kardamili
by vandrer | Today at 13:50:36
Nå bruker jeg denne tråden din som oppvarming fo...
Re: Kea og Kythnos
by marjana | 26. Mar 24, 21:43:02
Artemis går til/fra Lavrio, Kea, Kythnos, Syros, ...
GRATULERER med dagen !
by Kabi | 25. Mar 24, 12:58:44
Gratulerer med dagen, Hellas !https://www.ekathime...
Re: Artikkel om alle trappene og buegangene i Ano Syros
by marjana | 17. Mar 24, 16:11:38
Ja, jeg har lagt ut mange bilder av hus og buegang...
Re: Hvor skal vi dra i sommer?! Kan dere hjelpe oss?
by Kabi | 14. Mar 24, 11:46:42
Anbefaler varmt den romantiske byen Nafplio på Pe...
Flyttelass til Hellas
by Phillip Lian | 10. Mar 24, 11:52:28
Jeg prøver å bli klok på tollregler, men blir i...
Re: Kalo mina!
by Kabi | 01. Mar 24, 11:06:42
Kalo mina, mars 2024 !167.JPGUtsikt til Poros....
Re: Testing testing ena-thio-tria HER KAN DU TESTE DET DU VIL!
by kaka | 29. Feb 24, 12:43:55
Da prøver jeg igjenFant ikke utav av hva "Us...
Re: Hvor er dette? 1032
by kaka | 27. Feb 24, 20:12:58
Så moro at jeg tok den :) Jeg har vært der i slu...
Re: Kreta chania by hotel nær strand
by hakon57 | 17. Feb 24, 13:52:10
Hei, noen anbefalinger Hotel nær strand chania by...
Re: Alonissos 2024
by Hellasfrelst | 16. Feb 24, 09:02:22
Jeg har heller ikke vært inne på Hellasforum på...
Re: Magiske øyeblikk i Hellas
by fila | 14. Feb 24, 23:29:31
Agios Prokopios ligger 5,7 kilometer fra Naxos by....
Re: Hotel nær Athen International Airport
by Lavendel | 11. Feb 24, 16:33:09
Beklager for utrolig sent svar. Den ferien ble fyl...
Akropolis i Athens historie
by Kabi | 05. Feb 24, 18:58:56
Det er nylig kommet ut en bok som tar for seg Akr...
Re: Nedtellinger og annet småprat om Hellas-ferien
by kaka | 24. Jan 24, 16:06:27
Takk igjen, Kabi! Spennende! I går var jeg innom ...