Logg inn med Facebook eller Google!

Hestene i Melinda

Started by kaka, 25. May 11, 22:35:12

Previous topic - Next topic

kaka

Jeg fikk litt sirkushestassosiasjone ifht den hvite hesten, men den hadde det altså ikke helt greit. Virket som noe plaget den. Men, den er vakker der den står.

Athina, du har jo noen bilder derfa du også, - for ikke å snakke om videoer!
Har du klart å finne noe ut av mulighet for å legge ut de? Det er jo så artig når musikken også kommer med!

Det var jo ikke bare dans oppå hesteryggene. Etterhvert begynte dansen på gulvet også .
KariK

kaka

Hestene måtte jo ha en liten pause, mellom turer og opptrinn.

Vi forsto, etterhvert at de tok seg noen runder videre bortover langs stranden, og til en liten kirke som heter Pangias Krifti. Det var vel kanskje det som er opprinnelsen til feiringen. Her er litt om dette: http://www.plomarinews.gr/?p=1256
Desverre fikk vi ikke vite om det før etterpå. Ellers ville vi kanskje forsøkt å komme oss dit en tur også.

Men, vi hadde nok både å se og høre på der vi satt.

Det var flere små sjarmører, \"under opplæring\"
KariK

Athina

Det var en herlig stemning i bildet ditt av den dansende gutten, kaka :grin:
Og nydelig det siste også, med føllet. Her er et par bilder til av den samme \"ekvipasjen\":
Den som kan se skjønnheten i de små detaljer, vil alltid finne noe å glede seg over.

Tjorven

Han ser ganske stolt ut rytteren også, av de flotte hestene sine. Og ekstra fine blir de jo med alle perlebåndene. Et vakkert skue  :)
There are no strangers, only friends we haven't met.

kaka

- det blir liksom litt tomt, når kommentaren til bilder plutselig står helt alene, øverst på siden.

- så da fyller jeg like godt på med litt flere bidelr fra denne spesielle dagen.
Aktiviteten inne på og rundt tavernaen vekslet med dans på hesterygg, dans på gulvet (Athina har noen flote videosnutter), og dans med stol (den videoen er virkelig artig!)

Det var ikke alle som fikk æren av å komme inn på tavrnaen. Det var tydelig noen som mente nei, - og andre som syntes de skulle slippe inn, men det ble ikke noe. Litt skuffet ble nok gutten, med sitt flotte \"westernutstyr\"
KariK

Athina

Quote from: \"kaka\"Det var ikke alle som fikk æren av å komme inn på tavrnaen. Det var tydelig noen som mente nei, - og andre som syntes de skulle slippe inn, men det ble ikke noe. Litt skuffet ble nok gutten, med sitt flotte \"westernutstyr\"

Ja, jeg husker godt den diskusjonen :shock:  :smile:
Her er et nærbilde av hesten og rytteren på det forrige bildet. Kaka og jeg hadde virkelig orkesterplass til begivenhetene fra der vi satt. Nesten litt skummelt for en som er litt redd sånne store dyr :???: , men fremfor alt veldig artig :grin:
Den som kan se skjønnheten i de små detaljer, vil alltid finne noe å glede seg over.

Athina

Har noen filmsnutter også fra denne dagen, men har ikke lært meg hvordan man legger dem ut på forumet :???:
Noen flere bilder imens:
Den som kan se skjønnheten i de små detaljer, vil alltid finne noe å glede seg over.

Athina

Noen bilder fra Marias taverna. Det første viser tavernaen sett fra veien ned mot sjøen. På det neste ser vi bordet kaka og jeg fikk tildelt i inngangspartiet :smile:
Den som kan se skjønnheten i de små detaljer, vil alltid finne noe å glede seg over.

kaka

Artige gjensyn, Athina.
Hestene kom ganske tett innpå oss på vei inn, ja.
KariK

kaka

En av filmsnuttene til Athina viser en av \"sjefskara\" som danser rundt, og på en stol. Stollen ligger med ryggen ned, og han klarer på merkelig vis å få den opp, ved å hoppe på bena. Sikkert noen som har sett det kunststykket andre steder.
Det var tett med folk under dansen, så jeg fikk med meg litt for mye bakhode, - og ingen stol.
KariK

Athina

Tøft bilde, kaka :grin:
Tar med to bilder til fra en uforglemmelig dag:
Den som kan se skjønnheten i de små detaljer, vil alltid finne noe å glede seg over.

kaka

Morsomt at du fikk med et skikkelig dansebilde, Athina.
Damen i rødt var jo en av de ivrigste. Lurer på om ikke hun var sjefen, - kanksje Maria?
KariK

Siste innlegg i forumet

Re: Vårtur - 2018 - Kardamili
by Kabi | Today at 09:48:51
Håper vi kan følge deg i Kardamili! Det er minst...
Re: Kea og Kythnos
by marjana | 26. Mar 24, 21:43:02
Artemis går til/fra Lavrio, Kea, Kythnos, Syros, ...
GRATULERER med dagen !
by Kabi | 25. Mar 24, 12:58:44
Gratulerer med dagen, Hellas !https://www.ekathime...
Re: Artikkel om alle trappene og buegangene i Ano Syros
by marjana | 17. Mar 24, 16:11:38
Ja, jeg har lagt ut mange bilder av hus og buegang...
Re: Hvor skal vi dra i sommer?! Kan dere hjelpe oss?
by Kabi | 14. Mar 24, 11:46:42
Anbefaler varmt den romantiske byen Nafplio på Pe...
Flyttelass til Hellas
by Phillip Lian | 10. Mar 24, 11:52:28
Jeg prøver å bli klok på tollregler, men blir i...
Re: Kalo mina!
by Kabi | 01. Mar 24, 11:06:42
Kalo mina, mars 2024 !167.JPGUtsikt til Poros....
Re: Testing testing ena-thio-tria HER KAN DU TESTE DET DU VIL!
by kaka | 29. Feb 24, 12:43:55
Da prøver jeg igjenFant ikke utav av hva "Us...
Re: Hvor er dette? 1032
by kaka | 27. Feb 24, 20:12:58
Så moro at jeg tok den :) Jeg har vært der i slu...
Re: Kreta chania by hotel nær strand
by hakon57 | 17. Feb 24, 13:52:10
Hei, noen anbefalinger Hotel nær strand chania by...
Re: Alonissos 2024
by Hellasfrelst | 16. Feb 24, 09:02:22
Jeg har heller ikke vært inne på Hellasforum på...
Re: Magiske øyeblikk i Hellas
by fila | 14. Feb 24, 23:29:31
Agios Prokopios ligger 5,7 kilometer fra Naxos by....
Re: Hotel nær Athen International Airport
by Lavendel | 11. Feb 24, 16:33:09
Beklager for utrolig sent svar. Den ferien ble fyl...
Akropolis i Athens historie
by Kabi | 05. Feb 24, 18:58:56
Det er nylig kommet ut en bok som tar for seg Akr...
Re: Nedtellinger og annet småprat om Hellas-ferien
by kaka | 24. Jan 24, 16:06:27
Takk igjen, Kabi! Spennende! I går var jeg innom ...