Logg inn med Facebook eller Google!

Endelig tur til Mytilini!

Started by kaka, 07. Aug 10, 12:10:35

Previous topic - Next topic

Athina

Så flott å bli tatt med på tur til Mytilini :cheers:
Reisen dit i en av disse gode(?), gamle bussene må jo ha vært en opplevelse i seg selv :icon_smile:
Koselige tavernaer i sjøkanten, imponerende byggverk og sjarmerende sjapper (som på det siste bildet); tusen takk, kaka, for en herlig tråd :flower:
(Jeg aner heller ikke hva den gule \"maskinen\" er for noe, men kanskje noen som vet):-)
Den som kan se skjønnheten i de små detaljer, vil alltid finne noe å glede seg over.

kaka

Takk skal dere ha, begge to!

Ja, det var et vell av forskjellig butikker der. Mange av de hadde så fint dekorerte skilt. De har virkelig sansen for det der nede, virker det som.

- og tavernaer, Athina. Du skal \"få\" en skikkelig Lesvosgrønn etterhvert.
KariK

kaka

Jeg beveget meg bortover i disse gatene, med alle de \"frodige\" butikkene, og tok etterhvert retning mot borgen.

Plutselig var jeg ved noe bebyggelse som så riktig gammel ut,- og lurte på om borgområdet begynte allerede der? Det gjorde det nok ikke, men den gamle bygningen jeg var kommet til, ble jeg veldig nysjerrig på!
KariK

kaka

Jeg gikk rundt i kvartalet, og klarte ikke å dy meg for å klatre inn i en ganske gjengrodd hage på baksiden av det gamle bygget. (når først nysjerrigheten er vekket, så..)
Der så jeg bygget fra baksiden, - eller innsiden. Det så ut til å bli brukt, antakelig til kulturelle aktiviteter.
Og i den gjengrodde hagen lå noen \"gjengrodde\", små hus.
KariK

Tjorven

Flotte bilder av gammel bebyggelse  :)  Jeg har også sansen for slike bygg, fallerferdige eller ikke, det er en egen sjarm ved dem.
There are no strangers, only friends we haven't met.

bengalow

Så härliga motiv du hittar på dina vandringar! Det är precis sånt jag skulle vilja finna, men jag \"ser\" dom inte\". Skööönt!
Varför planera - när det ändå inte blir som man tror

Riitta

Vilken fin tur du hadde! jag tycker också om och åka med lokalbussarna. Det händer alltid mer saker när man åker med dom :bom:
Så mycket fina fotomotiv det fanns och finna också.
Tack för utflykten :flower:

Riitta

kaka

Så hyggelig at dere også liker det jeg så på min vandring gjennom byen!
Det er nok av motiver når jeg går slik, litt på må-få, og bare ser meg omkring. Rett før inngangen til \"bakhagen\" var det ganske frodig, på sitt vis. Jeg traff knapt en menneske i området her, men noen må ha vært der før meg.
KariK

Tjorven

Frodig og vakkert, kaka. Jeg blir alltid litt rørt når jeg ser slike godt bevarte minnealtere rundt omkring.
There are no strangers, only friends we haven't met.

kaka

Så frodig og fyllt som på det siste bildet tror jeg knapt jeg har sett andre steder. Det er nok noen med sterke minner som er knyttet til dette stedet, vil jeg tro.
KariK

kaka

Nå har jeg \"reist\" til andre mål i tankene i kveld, men vender tilbake til min lille tur i Mytilini, som var ett mål jeg ihvertfall klarte å gjennomføre etter å ha ønsket det i mange år.
Jeg beveget meg videre, fra et spennede området, og begynte å nærme meg borgen. Det tok litt tid før jeg fant inngangen til borgen, men til slutt...
KariK

MaFi

Ja, dette ser ut som et spennende sted med masse historie! Flott buegang... og artig med \"vokterbildet\"!

Siste innlegg i forumet

Artikkel om buegangene i Ano Syros
by marjana | 24. Apr 24, 16:02:28
Her er en grundig artikkel om historien rundt alle...
Re: Hvor er dette? 1032
by Diddi | 22. Apr 24, 21:46:13
Ja, minner om de mektige fjella deromkring. ...
Re: Vårtur - 2018 - Kardamili
by Kabi | 22. Apr 24, 19:01:52
Så koselig å se deg her igjen, Katherina :) Da b...
Amorgos blir neste
by Diddi | 14. Apr 24, 11:44:17
Ja, neste reise for oss blir på juvelen Amorgos i...
Re: Bildeserie fra Kithnos
by Diddi | 14. Apr 24, 11:22:45
☀️...
Re: Foto fra Kea
by Diddi | 14. Apr 24, 11:01:11
:) ...
Re: Kea og Kythnos
by marjana | 11. Apr 24, 00:34:01
Fergene fra Lavrio har en rute tur/retur bare Lavr...
Re: Nye branner
by Kabi | 09. Apr 24, 09:52:33
Kreta er også rammet av branner,mennesker alvorli...
GRATULERER med dagen !
by Kabi | 25. Mar 24, 12:58:44
Gratulerer med dagen, Hellas !https://www.ekathime...
Re: Artikkel om alle trappene og buegangene i Ano Syros
by marjana | 17. Mar 24, 16:11:38
Ja, jeg har lagt ut mange bilder av hus og buegang...
Re: Hvor skal vi dra i sommer?! Kan dere hjelpe oss?
by Kabi | 14. Mar 24, 11:46:42
Anbefaler varmt den romantiske byen Nafplio på Pe...
Flyttelass til Hellas
by Phillip Lian | 10. Mar 24, 11:52:28
Jeg prøver å bli klok på tollregler, men blir i...
Re: Kalo mina!
by Kabi | 01. Mar 24, 11:06:42
Kalo mina, mars 2024 !167.JPGUtsikt til Poros....
Re: Testing testing ena-thio-tria HER KAN DU TESTE DET DU VIL!
by kaka | 29. Feb 24, 12:43:55
Da prøver jeg igjenFant ikke utav av hva "Us...
Re: Kreta chania by hotel nær strand
by hakon57 | 17. Feb 24, 13:52:10
Hei, noen anbefalinger Hotel nær strand chania by...