Logg inn med Facebook eller Google!

NOEN SPØRSMÅL

Started by filhellener, 13. Jan 10, 20:44:33

Previous topic - Next topic

filhellener

Vi reiser til Kykladene med barnebarna i juni og er i gang med planleggingen  :flower:

Vi tenker Syros - Paros - Santorini, derfra flyr vi hjem med Norwegian.

Først , Norwegian flyr hjem på natten fra Santorini, jeg mener de gjorde det i fjor og.
Kan man regne med at de hotellene som tilbyr transport til flyplassen stiller opp midt på natta og?  Noen som \"testet\" det i fjor ?

På Syros kommer vi mest sannsynlig til å bo på Galissas Studios, fordi vi gjerne vil glede barnebarna med basseng, ellers er Kini vår favoritt på Syros.

På Paros er \"Villa Katerina\" i Parikia et rimelig alternativ, noen som har erfaring derfra?  Er det feks støy fra nabokinoen ?  

Jeg har bodd i Parikia kun en gang og føler \"Villa katerina\" ligger på \"feil\" side av byen, langt til stranda...eller e r den lille stranda på den siden av byen OK?

Jeg ønsker egentlig å bo i Naoussa, men rimelige steder, m/ basseng, er ikke lett å finne der. Noen tips?

Har kikket på \"Manis Inn\",  ser kjempefint ut og ligger rett på/ved stranda, og på Captein Dounas, som ligger lenger vekk fra stranda men ser fint ut!

Er det stor forskjell på de to bystrendene i Naoussa?

Vi har billige flybilletter så kanskje vi koster på oss å bo litt dyrere noen netter  :sunny:

Noen som har noen svar/tips/erfaringer?  :icon_smile:
Kari

Tjorven

Jeg sendte en forespørsel til Villa Katerina på Paros ifjor, før jeg bestemte meg for Antiparos, og fikk en hyggelig mail tilbake (fant den nettopp i mailboksen min) Syns også det var rimelig og med mange fasiliteter, samt transport til/fra bostedet. 150 m til stranda og 200 m til gamlebyen, og med både basseng og lekeplass skulle vel dette være ypperlig for barnebarna.
Så, det var alt jeg kunne bidra med dessverre, men syns det virka som et hyggelig vertskap om ikke annet ;)
There are no strangers, only friends we haven't met.

5ifamilien

Vi bodde på Villa Katarina for 2 år siden. Var litt langt å gå til badebåten for vår da 4 år gml. datter - men det gikk helt fint.  Stranden \"nedenfor\" hotellet er ikke noe spesielt fin... men det er en strand... Ellers er det kort vei til restauranter på kveldene. Mener å huske at hotellet lå rolig til - og at vi var ikke plaget av noe støy.
Bassenget ligger på andre siden av veien(ikke trafikkert) - med høyt gjerde rundt - det syns vi var litt synd. Men fikk godt personlig frokost her på morningen - tidlig oppe med små barn :-)
Alt i alt - helt ok... men ikke så fint at vi velger å bo her igjen.

Har aldri bodd i Naoussa - men skal visstnok være litt \"roligere\" enn Parikia. Det jeg har fått med meg er at det lønner seg å bo på \"høyre\" side av havnen (ser ut over havet) - stranden er finere og det er mye trafikk inn til Naoussa fra den andre kanten og ingen fortau + at det visstnok er lite lys om kveldene og \"skummelt\" å gå langs veien... ?
Ellers så er vi og på leting etter hotel i Naoussa.
Apollo har noe som heter Windmill - som skal være ok.
Captain Dounas har vi og mailet med - de er tilbake på mail i februar, fikk jeg beskjed om.

filhellener

Takk for info, Tjorven og 5ifamilien  :flower:
 - jeg tror nok vi velger, Naoussa  :icon_smile:
Kari

Siste innlegg i forumet

Artikkel om buegangene i Ano Syros
by marjana | 24. Apr 24, 16:02:28
Her er en grundig artikkel om historien rundt alle...
Re: Hvor er dette? 1032
by Diddi | 22. Apr 24, 21:46:13
Ja, minner om de mektige fjella deromkring. ...
Re: Vårtur - 2018 - Kardamili
by Kabi | 22. Apr 24, 19:01:52
Så koselig å se deg her igjen, Katherina :) Da b...
Amorgos blir neste
by Diddi | 14. Apr 24, 11:44:17
Ja, neste reise for oss blir på juvelen Amorgos i...
Re: Bildeserie fra Kithnos
by Diddi | 14. Apr 24, 11:22:45
☀️...
Re: Foto fra Kea
by Diddi | 14. Apr 24, 11:01:11
:) ...
Re: Kea og Kythnos
by marjana | 11. Apr 24, 00:34:01
Fergene fra Lavrio har en rute tur/retur bare Lavr...
Re: Nye branner
by Kabi | 09. Apr 24, 09:52:33
Kreta er også rammet av branner,mennesker alvorli...
GRATULERER med dagen !
by Kabi | 25. Mar 24, 12:58:44
Gratulerer med dagen, Hellas !https://www.ekathime...
Re: Artikkel om alle trappene og buegangene i Ano Syros
by marjana | 17. Mar 24, 16:11:38
Ja, jeg har lagt ut mange bilder av hus og buegang...
Re: Hvor skal vi dra i sommer?! Kan dere hjelpe oss?
by Kabi | 14. Mar 24, 11:46:42
Anbefaler varmt den romantiske byen Nafplio på Pe...
Flyttelass til Hellas
by Phillip Lian | 10. Mar 24, 11:52:28
Jeg prøver å bli klok på tollregler, men blir i...
Re: Kalo mina!
by Kabi | 01. Mar 24, 11:06:42
Kalo mina, mars 2024 !167.JPGUtsikt til Poros....
Re: Testing testing ena-thio-tria HER KAN DU TESTE DET DU VIL!
by kaka | 29. Feb 24, 12:43:55
Da prøver jeg igjenFant ikke utav av hva "Us...
Re: Kreta chania by hotel nær strand
by hakon57 | 17. Feb 24, 13:52:10
Hei, noen anbefalinger Hotel nær strand chania by...