Logg inn med Facebook eller Google!

Landsbyer på Mani

Started by Magnolia, 19. Feb 08, 16:10:20

Previous topic - Next topic

Athina

Det er bare SÅ lekkert, Magnolia :cheers:
Drømmer meg tilbake til Platsa mens jeg nyter alle disse flotte bildene. Takk for turen, håper du har bilder fra en ny landsby på lur til oss :iconbiggrin:
Den som kan se skjønnheten i de små detaljer, vil alltid finne noe å glede seg over.

Magnolia

Tusen takk Athina.
Nå har jeg vist bilder fra de landsbyene jeg er best kjent, men vi to har jo hatt mange utrolig flotte og morsomme turer rundt på Mani. Vi har vært innom mange landsbyer, så jeg skal grave litt i bildemappene, så finner jeg nok noen til i morgen også.  :)
Dagen i dag er morgendagen du drømte om i går.

Tjorven

Jeg blir aldeles lengtesyk av alle disse nydelige bildene dine, Magnolia. Men for en glede de har gitt og gir i vintermørket. Du har fått tida til å gå fortere enn vanlig, og takk for det :)
There are no strangers, only friends we haven't met.

Anne

For en tur det har vært så langt Magnolia. Det er så gøy og få oppleve andres drømmesteder igjennom bildene. Du fanger øyeblikk slik at jeg nesten kjenner lukten og hører lydene. De to siste bildene var bare HELT vakre. For noen farger. Tusen takk.
Anne
Gud drømte...malte...og så skapte han Skiathos!
Member of
The Boomerange Club of Skiathos
Ο φιλος τον φιλον εν κινδυνοις γιγνωσκει.

brit

Tuuuuusen takk! Jeg var litt på etterskudd og har kost meg veldig. For noen bilder og for noen farger. Det er vel ikke slutt ennå Magnolia? :flower:

Magnolia

Hva kan jeg si annnet enn tusen takk til dere alle. Det er dere som forgyller min hverdag med alle de gode kommenterene.
Denne virnteren har vært fylt av glede over å fordype seg i bilder fra Hellas. Jeg har gjenopplevd mange fantastiske turer, og dere har gledet meg langt ned i hjerterota med den interessen dere har vist. Det går jo ikke an å avslutte enda. :)
Dagen i dag er morgendagen du drømte om i går.

Frost

Gleden er gjensidig! Du forgyller også vår hverdag med alle perlene av noen bilder. :love5:

Nei du må absolutt ikke slutte.  :cheers:

Nå er det jo ikke lenge til du reiser. Har du startet nedtellingen?

Magnolia

Før vi drar videre til andre landsbyer, fant jeg ut at jeg har glemt å ta dere med et litt uvanlig sted i Platsa. Det er en bar som ligger i en gammel skolebygning. Kristos hadde fått lov å bruke den, og han hadde beholdt mye av det gamle skolemiljøet. Bl. a. hang det gamle kart på veggene. Sist jeg var der, var det stengt. Er ikke sikker på om stedet drives enda.



Nå er undervisning byttet ut med godt utvalg av drikkevarer.



Den gamle ovnen står fortsatt midt i rommet. Legg merke til røret som går opp til taket.



Enhver bar trenger et fjernsyn. Dette har blitt plassert på ei gammel krukke.



Ved årtusenskiftet ble det malt 2000 roser på den ene veggen.



Vårsola titter inn.
Dagen i dag er morgendagen du drømte om i går.

Torill

Så artig :cheese: Sikkert litt av en jobb å male 2000 roser  :cyclops: Men det har vel kanskje vært flere om jobben :flower: Synd hvis den er stengt.
Ingen kan alt - alle kan noe.

Barbro

En skikkelig original og stemningsfull bar :flower: .Herlig med den gamle ovnen :flower: .
Med sunn galskap og dårlig hukommelse blir livet en fantastisk reise..

Katherina

Hei!
Takk for mange nydlige og sjarmerende bilder. Jeg har vært i Kardamilli tre ganger og liker meg godt der. Når jeg ser bildene dine kjenner jeg lengselen og dragningen. Men nå er det ikke lenge igjen. 19 april pakker vi og drar. Gleder meg til å feire gresk påske. En drøm gjennom mange år. Første gangen jeg er der nede så tidelig på året. Har vært en gang på Lesvos i mai.  :cheers:

Magnolia

Ja Torill og Barbro, der var det en skikkelig koselig og annerledes stemning. Vi fornemmet forgangne tider.

Til Katherina. Vi to kommer til å reise med samme fly. Jeg skal også nedover for å feire påsken i Kardamili. Det blir visst en del gjengangere der i påsken, og det er jo hyggelig.

Det gleder meg at du liker bildene mine. :)
Dagen i dag er morgendagen du drømte om i går.

Siste innlegg i forumet

Amorgos blir neste
by Diddi | 14. Apr 24, 11:44:17
Ja, neste reise for oss blir på juvelen Amorgos i...
Re: Bildeserie fra Kithnos
by Diddi | 14. Apr 24, 11:22:45
☀️...
Re: Foto fra Kea
by Diddi | 14. Apr 24, 11:01:11
:) ...
Re: Kea og Kythnos
by marjana | 11. Apr 24, 00:34:01
Fergene fra Lavrio har en rute tur/retur bare Lavr...
Re: Nye branner
by Kabi | 09. Apr 24, 09:52:33
Kreta er også rammet av branner,mennesker alvorli...
Re: Vårtur - 2018 - Kardamili
by Kabi | 29. Mar 24, 09:48:51
Håper vi kan følge deg i Kardamili! Det er minst...
GRATULERER med dagen !
by Kabi | 25. Mar 24, 12:58:44
Gratulerer med dagen, Hellas !https://www.ekathime...
Re: Artikkel om alle trappene og buegangene i Ano Syros
by marjana | 17. Mar 24, 16:11:38
Ja, jeg har lagt ut mange bilder av hus og buegang...
Re: Hvor skal vi dra i sommer?! Kan dere hjelpe oss?
by Kabi | 14. Mar 24, 11:46:42
Anbefaler varmt den romantiske byen Nafplio på Pe...
Flyttelass til Hellas
by Phillip Lian | 10. Mar 24, 11:52:28
Jeg prøver å bli klok på tollregler, men blir i...
Re: Kalo mina!
by Kabi | 01. Mar 24, 11:06:42
Kalo mina, mars 2024 !167.JPGUtsikt til Poros....
Re: Testing testing ena-thio-tria HER KAN DU TESTE DET DU VIL!
by kaka | 29. Feb 24, 12:43:55
Da prøver jeg igjenFant ikke utav av hva "Us...
Re: Hvor er dette? 1032
by kaka | 27. Feb 24, 20:12:58
Så moro at jeg tok den :) Jeg har vært der i slu...
Re: Kreta chania by hotel nær strand
by hakon57 | 17. Feb 24, 13:52:10
Hei, noen anbefalinger Hotel nær strand chania by...
Re: Alonissos 2024
by Hellasfrelst | 16. Feb 24, 09:02:22
Jeg har heller ikke vært inne på Hellasforum på...