Logg inn med Facebook eller Google!

Bilder fra Monemvasia.

Started by Magnolia, 23. Nov 07, 15:43:05

Previous topic - Next topic

Magnolia

Torill: Jeg spurte en gang hvor mange som bor i Monemvasia og fikk til svar at det var 21 stk! Det var for to, tre år siden. Kanskje du kunne bli nr.22!
Det er mange turister der i løpet av dagen, men når alle dagsturistene har dratt, er det virkelig et lite eldorado. Da er det herlig å sitte og kose seg med litt drikke og la freden senke seg.
Her et bilde av hotellrommet vi hadde for noen år siden.

Dagen i dag er morgendagen du drømte om i går.

Torill

ÅÅÅÅ men jeg mener det Mangnolia. Skulle gjerne overlevd alle årstider på en sånn plass! Til og med jorskjelv :cyclops:
Ingen kan alt - alle kan noe.

Torill

Quote from: \"Magnolia\"Torill: Jeg spurte en gang hvor mange som bor i Monemvasia og fikk til svar at det var 21 stk! Det var for to, tre år siden. Kanskje du kunne bli nr.22!
Det er mange turister der i løpet av dagen, men når alle dagsturistene har dratt, er det virkelig et lite eldorado. Da er det herlig å sitte og kose seg med litt drikke og la freden senke seg.
Her et bilde av hotellrommet vi hadde for noen år siden.

Det blir vel 23,må jo ha med Per :flower: Blir helt matt jeg. Vil ha 9 liv som kattene jeg også. Skjønner ikke hvordan vi skal rekke alt jeg :cyclops: Hvorfor begynte vi ikke før!!!!?
Ingen kan alt - alle kan noe.

brit

Akkurat det har jeg også spurt meg om Torill...hvorfor begynte vi ikke før!!!! Jeg har en føllelse av at vvi begynte senere enn der også.

Torill

Quote from: \"brit\"Akkurat det har jeg også spurt meg om Torill...hvorfor begynte vi ikke før!!!! Jeg har en føllelse av at vvi begynte senere enn der også.
Akk ja Brit,men bedre sent enn aldri! Vet hvertfall hva jeg skal prioritere heretter!!!! Deilig når ungene blir store du :cheese:
Ingen kan alt - alle kan noe.

Magnolia

Vi får håpe på en lang og frisk pensjonistalder.
Monemvasia er i alle fall et sted jeg skal tilbake til mange ganger. Tenk å ha et feriehus der, helt nede ved sjøen, noe slik som dette. Det gir fred i sjela.



Det koster ikke noe å drømme. :compress:
Dagen i dag er morgendagen du drømte om i går.

Athina

Du store min, Magnolia, for en idyll  :flower:
Og du tar fantastiske bilder!
Den som kan se skjønnheten i de små detaljer, vil alltid finne noe å glede seg over.

Barbro

Helt fantastiske bilder,Magnolia,får jeg leve,så må jeg bare dit.Tror det er noe av det flotteste jeg har sett.
Med sunn galskap og dårlig hukommelse blir livet en fantastisk reise..

Magnolia

Ja, det er vakkert i Monemvasia.
Her kommer noen bilder til.







Dagen i dag er morgendagen du drømte om i går.

Athina

Ja, du kan friste du, Magnolia :cheers:
Håper å få tatt en tur til Monemvassia igjen neste år, det hadde virkelig  vært noe det :iconbiggrin:
Den som kan se skjønnheten i de små detaljer, vil alltid finne noe å glede seg over.

filhellener

Quote from: \"Magnolia\"Ja, det er vakkert i Monemvasia.
Her kommer noen bilder til.

Hvilken samling u t s ø k t vakre bilder du har å øse av, Magnolia  :flower:  :cheers:  :flower:

Det e r vakkert i Monemvasia, og våren e r vakker i Hellas/Monemvasia, men det deilige som blomstrer og pryder dine bilder er jo ikke i blomst enda om våren, så - når det er vakrest kan man jo spørre seg om ???

Mine bilder fra Monemvasia er \"spikret \" fast i album, det var før jeg fikk digitalkamera. Dessuten var det litt overskyet den dagen vi var oppe i Øvre Monemvasia,  gjett om jeg gjerne ønsket jeg hadde gått dit opp første dagen, da det var s o l.
Bodde dere også på Hotel Byzantino forresten?
Kari

Magnolia

Ja, vi bodde på Byzantono. Hadde et herlig rom der vi til og med kunne sitte i badekaret og nyte utsikte over havet.

Det blomster i Monemvasia fra tidlig vår til langt ut på høsten. Det som imponer meg at det alltid ser så friskt ut. Ofte om høsten ser vi mange visne blomster. Særlig på bougainvillea. Det har jeg ikke lagt merke til her. Selv langt ut i september blomster det friskt, selv om trærne ikke er så riktblomstrende.



Bougainvillea tatt i slutten av september.



Oleander i juli.



Jeg ser fram til å oppleve blomsterdekte marker oppe i overbyen. Mine bilder derfra er fra september, og da var det tørt.
Dagen i dag er morgendagen du drømte om i går.

Siste innlegg i forumet

Artikkel om buegangene i Ano Syros
by marjana | 24. Apr 24, 16:02:28
Her er en grundig artikkel om historien rundt alle...
Re: Hvor er dette? 1032
by Diddi | 22. Apr 24, 21:46:13
Ja, minner om de mektige fjella deromkring. ...
Re: Vårtur - 2018 - Kardamili
by Kabi | 22. Apr 24, 19:01:52
Så koselig å se deg her igjen, Katherina :) Da b...
Amorgos blir neste
by Diddi | 14. Apr 24, 11:44:17
Ja, neste reise for oss blir på juvelen Amorgos i...
Re: Bildeserie fra Kithnos
by Diddi | 14. Apr 24, 11:22:45
☀️...
Re: Foto fra Kea
by Diddi | 14. Apr 24, 11:01:11
:) ...
Re: Kea og Kythnos
by marjana | 11. Apr 24, 00:34:01
Fergene fra Lavrio har en rute tur/retur bare Lavr...
Re: Nye branner
by Kabi | 09. Apr 24, 09:52:33
Kreta er også rammet av branner,mennesker alvorli...
GRATULERER med dagen !
by Kabi | 25. Mar 24, 12:58:44
Gratulerer med dagen, Hellas !https://www.ekathime...
Re: Artikkel om alle trappene og buegangene i Ano Syros
by marjana | 17. Mar 24, 16:11:38
Ja, jeg har lagt ut mange bilder av hus og buegang...
Re: Hvor skal vi dra i sommer?! Kan dere hjelpe oss?
by Kabi | 14. Mar 24, 11:46:42
Anbefaler varmt den romantiske byen Nafplio på Pe...
Flyttelass til Hellas
by Phillip Lian | 10. Mar 24, 11:52:28
Jeg prøver å bli klok på tollregler, men blir i...
Re: Kalo mina!
by Kabi | 01. Mar 24, 11:06:42
Kalo mina, mars 2024 !167.JPGUtsikt til Poros....
Re: Testing testing ena-thio-tria HER KAN DU TESTE DET DU VIL!
by kaka | 29. Feb 24, 12:43:55
Da prøver jeg igjenFant ikke utav av hva "Us...
Re: Kreta chania by hotel nær strand
by hakon57 | 17. Feb 24, 13:52:10
Hei, noen anbefalinger Hotel nær strand chania by...