Logg inn med Facebook eller Google!

Bilder fra Mani, Prosilio.

Started by Magnolia, 15. Oct 07, 23:38:59

Previous topic - Next topic

Tommy

Tänk så mycket vackert det finns att oppleva, och någon gång vill jag gärna se de vyer ni visat så fina bilder av här. Nästa år kanske, eller nästa ...... men någon ska det bli av att se lite av detta också, hoppas jag  :iconbiggrin:
\"Det är aldrig försent att ge upp :-)\"

Athina

Ja, de små fjell-landsbyene på Mani er noe helt for seg selv. Og det er like spennende hver gang en ny landsby skal \"utforskes\". Minnerike episoder har det blitt mange av etterhvert :biggrin:
Den som kan se skjønnheten i de små detaljer, vil alltid finne noe å glede seg over.

Magnolia

Ja, jeg kan virkelig anbefale en tur til Mani. :icon_smile:
Dagen i dag er morgendagen du drømte om i går.

brit

Så nydelige bilder Magnolia,Ninette og Athina........Fikk veldig lyst på en tur til Mani. Godt å høre at flere enn oss foretrekker taxi i Hellas Magnolia.......ellers bruker vi bena.

Magnolia

Quote from: \"brit\"Så nydelige bilder Magnolia,Ninette og Athina........Fikk veldig lyst på en tur til Mani. Godt å høre at flere enn oss foretrekker taxi i Hellas Magnolia.......ellers bruker vi bena.

Drosje er et flott framkomstmiddel ja.  :icon_smile:
De små byene ligger drysset rundt i terrenget, så det er mange som går fra by til by. Det er flotte merkede turløyper som går innom landsbyene. Da kan du kombinere en god fottur med et besøk på en ekte gresk taverna. Det synes jeg er noe av det koseligste som finnes. Disse tradisjonelle tavernaene som er svært så sparsommelig innredet, ikoner og pin-up bilder henger side om side på veggene og \"alle\" landsbyens originaler tilbringer flere timer.
Av og til overnatter vi i disse småbyene. Mange mangler hotell som Ninette skrev, men flere har små overnattingssteder.
Så moro at vi har vekket lysten til å reise til Mani. Det er et unikt område og jeg vil virkelig anbefale deg en tur dit.
Dagen i dag er morgendagen du drømte om i går.

gesse

Virker som et helt spesielt sted.

Skal huske det når jeg en gang i framtiden reiser til Peloponnes. :flower:

Magnolia

Quote from: \"gesse\"Virker som et helt spesielt sted.

Skal huske det når jeg en gang i framtiden reiser til Peloponnes. :flower:

Ja, jeg synes det er unikt. Det kan ikke sammenliknes med turistmaskiner mange andre steder. Det er et sted der en finner ro. En tar på den måte del i dagliglivet. Landsbyene er levende samfunn der det dukker opp en turist i ny og ne. Både fjell-landsbyene og de små landsbyene sørover langs kysten er unike perler.
Kanskje jeg kommer til å legge ut bilder fra andre landsbyer i tida framover.
Dagen i dag er morgendagen du drømte om i går.

bengalow

Kanske??  Kom nu igång, Magnolia! Jag har förstått att du har fotograferat  myckert, och tror gärna att du vill låta oss delta i dina utflykter!!
Det du har visat hitintills är förträffligt. Bara det inte vore för längtans skull - man vill tillbaka, snarast!!
Varför planera - när det ändå inte blir som man tror

Riitta

Ser jättehärligt ut! Tycker det liknar lite Norsk natur.Husen är ju annorlunda förstås :profileright:
Tänk så mycket det finns i Grekland som man inte har sett,men gärna skulle vilja se :profileleft:

Riitta

Magnolia

Quote from: \"bengalow\"Kanske??  Kom nu igång, Magnolia! Jag har förstått att du har fotograferat  myckert, och tror gärna att du vill låta oss delta i dina utflykter!!
Det du har visat hitintills är förträffligt. Bara det inte vore för längtans skull - man vill tillbaka, snarast!!

Jada bengalow, det kommer nok mer. Vi nordmenn er ganske impulsive bare vi får tenkt oss om!
Jeg liker å fotografere, og tar mange bilder. Tanken er at jeg kan slette bildene som ikke blir så vellykket, men så er det likevel noe med dem som gjør at jeg ikke sletter dem. Derfor sitter jeg igjen med en haug bilder.
Siden jeg har vært så mange ganger i Kardamili, har jeg besøkt mange landsbyer rundt om på Mani. Mange steder har jeg fått gode venner.
Bare vent, det kommer nok mer fra meg!
Lengte, - ja det gjør jeg alltid når jeg tenker på Mani. Planlegger ny tur til den greske påsken.
Dagen i dag er morgendagen du drømte om i går.

Magnolia

Quote from: \"Riitta\"Tänk så mycket det finns i Grekland som man inte har sett,men gärna skulle vilja se :profileleft:

Riitta

Der sa du noe Ritta. Jeg har bare vært på Peloponnes når det gjelder Hellas. Har sett utallige flotte bilder fra øyene og skulle gjerne vært der, men Maniområdet har en magnetisk kraft på meg.
Dagen i dag er morgendagen du drømte om i går.

eijukka

Hej!
Jag har besökt Mani för några år sen men tyvärr inte byn Prosilio, som ser härlig ut. Besökte du ,Magnolia, byn nu på hösten, efter dessa hemska skogsbränder, som gjorde svåra skador också på Mani området? Jag ville absolut resa till dessa trakter igen, men vågar inte att göra det förrän naturen och omgivningen repar sig ens lite ztweeeeeeeee !
När jag tittade på bilderna av Prosilio, kändes det liksom jag vore i Theologos, min favoritby på Thassos. Visserligen kan man inte se havet därifrån, då byn ligger där oppe mellan bergen, men just likadana stenhus och smala gator!
Tack för era fina bilder!

Eija

Siste innlegg i forumet

Artikkel om buegangene i Ano Syros
by marjana | 24. Apr 24, 16:02:28
Her er en grundig artikkel om historien rundt alle...
Re: Hvor er dette? 1032
by Diddi | 22. Apr 24, 21:46:13
Ja, minner om de mektige fjella deromkring. ...
Re: Vårtur - 2018 - Kardamili
by Kabi | 22. Apr 24, 19:01:52
Så koselig å se deg her igjen, Katherina :) Da b...
Amorgos blir neste
by Diddi | 14. Apr 24, 11:44:17
Ja, neste reise for oss blir på juvelen Amorgos i...
Re: Bildeserie fra Kithnos
by Diddi | 14. Apr 24, 11:22:45
☀️...
Re: Foto fra Kea
by Diddi | 14. Apr 24, 11:01:11
:) ...
Re: Kea og Kythnos
by marjana | 11. Apr 24, 00:34:01
Fergene fra Lavrio har en rute tur/retur bare Lavr...
Re: Nye branner
by Kabi | 09. Apr 24, 09:52:33
Kreta er også rammet av branner,mennesker alvorli...
GRATULERER med dagen !
by Kabi | 25. Mar 24, 12:58:44
Gratulerer med dagen, Hellas !https://www.ekathime...
Re: Artikkel om alle trappene og buegangene i Ano Syros
by marjana | 17. Mar 24, 16:11:38
Ja, jeg har lagt ut mange bilder av hus og buegang...
Re: Hvor skal vi dra i sommer?! Kan dere hjelpe oss?
by Kabi | 14. Mar 24, 11:46:42
Anbefaler varmt den romantiske byen Nafplio på Pe...
Flyttelass til Hellas
by Phillip Lian | 10. Mar 24, 11:52:28
Jeg prøver å bli klok på tollregler, men blir i...
Re: Kalo mina!
by Kabi | 01. Mar 24, 11:06:42
Kalo mina, mars 2024 !167.JPGUtsikt til Poros....
Re: Testing testing ena-thio-tria HER KAN DU TESTE DET DU VIL!
by kaka | 29. Feb 24, 12:43:55
Da prøver jeg igjenFant ikke utav av hva "Us...
Re: Kreta chania by hotel nær strand
by hakon57 | 17. Feb 24, 13:52:10
Hei, noen anbefalinger Hotel nær strand chania by...