Logg inn med Facebook eller Google!

Flybilletter 2016

Started by Runar Solvik, 20. Sep 15, 01:43:54

Previous topic - Next topic

Runar Solvik

Sitter i september som vanlig og prøver å orientere seg litt ang. flybilletter for neste sommer, og dette er bare forunderlig og begredelig!!! Er det flyselskapene som er sent ute, har det skjedd noen endringer i søkemotorene eller er det noe annet?? Det jeg finner av flybilletter er skrekkelig dårlig og skrekkelig dyrt i forhold til tidligere. Det jeg søker etter er rimelige billetter til enten Aten, Santorini eller Mykonos med max 1 mellomlanding fra enten verdens navle, Ålesund, eller pottittlandet Trøndelag med Værnes som asfaltert landingsplass. Det jeg finner er enten ingenting på mine reisedatoer nedover rundt St.Hans eller ugunstig lange flytider samt dyre billetter. Hva skjer?? Vi har alltid bestillt billetter i sept/okt og har aldri hatt noen problemer med det, men i år ser det ut som om alt er satt litt på vent. Greit at prisene har økt litt pga. av svakere krone, men at flytidene skal være så dårlig synes jeg er litt rart, og at ingen fly lander i Aten før langt ut på ettermiddagen/kvelden er merkverdig. Det har vi aldri opplevd før. Noen som har noen tanker om hva en rimelig oppegående Sunnmøring, på søkemotorer, har gått glipp av, eller har han gått glipp av noe i det hele tatt??

Kristian

Var inne og sjekket på SAS.
Siden jeg reiser i september som ikke var lat ut ennå fant jeg i august tur EN VEI begger veier til Santorini.

Funksjonen tur/retur virker ikke ser det ut som.

Dette i lavpriskalenderen
Kristian/Planer er til for å utsettes

Ikaros

Funker her, - men du kan ikke bestille en flyreise som er mere enn 11 måneder fram i tid! :)

JanBe

20. Sep 15, 08:59:24 #3 Last Edit: 20. Sep 15, 09:01:07 by JanBe
Min erfaring så langt er den samme, prisene er veldig høye i forhold til tidligere år. Jeg søker riktignok billetter for  strekningen Stavanger - Athen, men prisene som kommer opp til nå er dyre, gjerne nesten det dobble av hva de var når jeg søkte på omtrent samme tid i fjor. Jeg har riktignok kjøpt billetter til ok priser for turen til Hellas rundt påsketiden 2016, men vi måtte reise ned en dag tidligere enn tenkt og hjem en dag senere, men fikk da billetter med SAS til rundt 2150.- pr pers, tur/retur. Nå til sommeren ligger gjerne prisene på fra ca. 4000.- pr pers og langt oppover på samme strekning i juli 2016..............

Simon Tangen

Jeg snakket med apollo her på fredag, dem legger ut alt sitt 8 oktober. :)

Marit

Noen som har reist med SAS til Athen i 2015 som vet om avgangen kl 06.10 fra Oslo til Athen er den eneste avgangen? Jeg har planer om å reise til Athen i april 2016 og avgangen kl 06.10 er eneste avgang jeg får opp (en avgang med flybytte i København og en avgang med flybytte i Stockholm, men begge avgangene er altså kl 06.10).
It ain't no sin to be glad you're alive

If I should fall behind, wait for me

Kritios

De
Quote from: Marit on 20. Sep 15, 19:33:24
Noen som har reist med SAS til Athen i 2015 som vet om avgangen kl 06.10 fra Oslo til Athen er den eneste avgangen? Jeg har planer om å reise til Athen i april 2016 og avgangen kl 06.10 er eneste avgang jeg får opp (en avgang med flybytte i København og en avgang med flybytte i Stockholm, men begge avgangene er altså kl 06.10).

Dersom du søker på Aegean får du opp mange flere alternativer:
https://en.aegeanair.com/plan/book-a-flight/

Ønsker du et trivelig, stille og rolig feriested med panoramautsikt over Kretahavet ?
Velkommen til våre nyoppussede ferieleiligheter i Villa Marella i Tavronitis på Kreta:
http://www.villamarella.no
http://www.facebook.com/villamarella

Marit

Takk for info; sist jeg sjekket Aegean var ikke ruten for april lagt ut ennå. Skal reise med noen som absolutt ikke vil reise med Norwegian (og SAS er foretrukket flyselskap), men skal foreslå i alle fall Aegean fra Oslo til Athen. Er lenge siden jeg har reist fra Oslo til Athen så jeg har ikke oversikt over om avgangen med SAS til Athen kl 06.10 vil være det eneste alternativet med SAS.
It ain't no sin to be glad you're alive

If I should fall behind, wait for me

Frynse

Vi reiste 1210 fra Gardermoen med ankomst Aten 1655 i juli i år.

Vegard

Hei :)

Det har skjedd noe med billettpriser de siste dagene. I det minste har Lufthansa senket prisene på den løsningen som går fra OSL 06.00 og lander i Athen 13.10 Via Frankfurt.
ca 50-60% (+) dyrere en i sommer, men omtrent halv pris av hva den var priset som her for en uke eller to siden. (Sammenligner med bagasje.)
Veldig trist at også Lufthansa har begynt med ekstrabetaling for innsjekking av stor koffert. Blir spennende og se om SAS henger på der eller om de holder stand med koffert i billettprisen.

Jeg fant også i dag billetter på Olympic innenriks i juni / juli. (Athen til Paros) Disse lå ikke ute i starten av forrige uke tror jeg. Da solgte de kun til og med mars.

Vegard

mouche

8. september utvider SAS sitt produkttilbud med SAS Go Light. Det nye tilbudet er komplementært til de eksisterende produktene SAS Go og SAS Plus, og kommer til å være tilgjengelig for reiser mellom Skandinavia og Europa. SAS Go Light retter seg mot de kundene som vil reise lett med kun håndbagasje, og som leter etter de laveste prisene, og innebærer dermed en større valgmulighet for SAS kunder.

http://www.sasgroup.net/en/sas-introduserer-sas-go-light-for-de-som-reiser-lett/

Dette er akkurat samme som om man må betale ekstra for koffert.

Ole

Sjekk KLM Ålesund-Amsterdam-Athen på KLM sine hjemmesider.

Ellers så har de fleste søkemotorer filtre der du kan redusere total reisetid.

Siste innlegg i forumet

Re: Vårtur - 2018 - Kardamili
by vandrer | 28. Mar 24, 13:50:36
Nå bruker jeg denne tråden din som oppvarming fo...
Re: Kea og Kythnos
by marjana | 26. Mar 24, 21:43:02
Artemis går til/fra Lavrio, Kea, Kythnos, Syros, ...
GRATULERER med dagen !
by Kabi | 25. Mar 24, 12:58:44
Gratulerer med dagen, Hellas !https://www.ekathime...
Re: Artikkel om alle trappene og buegangene i Ano Syros
by marjana | 17. Mar 24, 16:11:38
Ja, jeg har lagt ut mange bilder av hus og buegang...
Re: Hvor skal vi dra i sommer?! Kan dere hjelpe oss?
by Kabi | 14. Mar 24, 11:46:42
Anbefaler varmt den romantiske byen Nafplio på Pe...
Flyttelass til Hellas
by Phillip Lian | 10. Mar 24, 11:52:28
Jeg prøver å bli klok på tollregler, men blir i...
Re: Kalo mina!
by Kabi | 01. Mar 24, 11:06:42
Kalo mina, mars 2024 !167.JPGUtsikt til Poros....
Re: Testing testing ena-thio-tria HER KAN DU TESTE DET DU VIL!
by kaka | 29. Feb 24, 12:43:55
Da prøver jeg igjenFant ikke utav av hva "Us...
Re: Hvor er dette? 1032
by kaka | 27. Feb 24, 20:12:58
Så moro at jeg tok den :) Jeg har vært der i slu...
Re: Kreta chania by hotel nær strand
by hakon57 | 17. Feb 24, 13:52:10
Hei, noen anbefalinger Hotel nær strand chania by...
Re: Alonissos 2024
by Hellasfrelst | 16. Feb 24, 09:02:22
Jeg har heller ikke vært inne på Hellasforum på...
Re: Magiske øyeblikk i Hellas
by fila | 14. Feb 24, 23:29:31
Agios Prokopios ligger 5,7 kilometer fra Naxos by....
Re: Hotel nær Athen International Airport
by Lavendel | 11. Feb 24, 16:33:09
Beklager for utrolig sent svar. Den ferien ble fyl...
Akropolis i Athens historie
by Kabi | 05. Feb 24, 18:58:56
Det er nylig kommet ut en bok som tar for seg Akr...
Re: Nedtellinger og annet småprat om Hellas-ferien
by kaka | 24. Jan 24, 16:06:27
Takk igjen, Kabi! Spennende! I går var jeg innom ...