Logg inn med Facebook eller Google!

Alonissos 2014 og 2015. -av ambassadøren.

Started by Stigra, 06. Jan 14, 09:44:55

Previous topic - Next topic

Stigra

Quote from: hakon57 on 16. Jan 15, 22:20:11
Første gangen jeg var på Alonissos reiste jeg med Ving - var eneste norske som dro dit den uken i slutten av mai - og bodde på Hippocampus i Votsi. Stort fint rom og hyggelig vertinne. Stille og rolig, men litt langt til Patitiri for middag så jeg spiste alltid i Votsi eller i den ene åpne tavernaen i Roussom Gialos. Den tavernaen var forøvrig avviklet sist jeg var der - eieren startet opp i Skiathos by i stedet.
Andre gangen bodde jeg hos Nina Pension. Mener det kostet EUR 30i mai. Veldig trivelige rom og fin utsikt, men hørte noe støy fra tavernaer om natta og hver morgen startet hurtigbåten opp motoren 1 time før avgang og det lagde mye støy - syntes jeg da. Så neste gang sørget jeg for ikke å bo nær havnen og valgte Litsa studios i Kavos. Stort fint rom. Fin beliggenhet både ift stranden i Rousom og havnen i Patitiri. Kostet EUR 20-25 pr døgn i mai. Tenker jeg havner i Kavosområdet neste gang også.

Rousom er et fantastisk sted å ha lange stille dager på. En god bok i en av strand tavernaene ,,herlig...   Er det ikke herlig å være på et sted der du stopper og hilser nå du ser noen sitte å lese Dagbladet ?  Det var derfor jeg ikke snakket om/ skrev om øya de første 5 årene. Vi storkoste oss når vi så alle gikk av båten på Skopelos , og visste at juvelen hadde de ikke oppdaget.  Ikke før vertskapet spurte om jeg kunne fortelle om Alonissos på nettet. De ønsket flere skandinaver ut til øya.
StiGra

hakon57

Helt enig - har hatt mange timer og dager på Roussoum gialos med bøker og slaraffenliv - og med det flotte vannet. Veldig synd at den tavernaen som hadde oppe hele året er borte for da er det ikke noe tilbud for den som reiser tidlig eller sent på året. Har gått til Leftos gialos 2-3 ganger og der er det åpen taverna og strand med lite folk utenom høysesong - har aldri vært på øya i høysesong. KJøpte turboka til hundanske i Galleri 5 og hennes mann. Gikk mange av turene og fint med slike bøker, selv om den kunne vært oppdatert for "kartet stemmer ikke helt med terrenget" lenger.
Første gangen jeg var på Alonissos reiste jeg med Ving så det var et stort fly (200 passasjerer?) som landet på Skiathos. De fleste ble igjen på Skiathos, noen ble med til Skopelos og bare jeg dro videre til Alonissos - litt merkelig følelse, men veldig OK også. På mine tre turer dit har jeg møtt/hørt 5-8 norske, 4-5 svenske og omtrent like mange danske turister.

Hellasfrelst

Det spørs om du bodde på Nina Studios før havna ble bygd ut, Hakon57. Nå legger jo hurtigbåten til ytterst på kaia, så den hørte vi ikke i det hele tatt.
Hørte heller ikke noe fra tavernaene på natta. Kveldslivet var så rolig de gangene vi har vært der i juli, skjelden noen satt på tavernaene etter
klokka 12 på kvelden.

Og jeg skal vinke tilbake over bukta neste gang jeg er der, Stigra :D
i zoi ine tora - livet er nå

Stigra

Quote from: Hellasfrelst on 17. Jan 15, 17:30:07
Det spørs om du bodde på Nina Studios før havna ble bygd ut, Hakon57. Nå legger jo hurtigbåten til ytterst på kaia, så den hørte vi ikke i det hele tatt.
Hørte heller ikke noe fra tavernaene på natta. Kveldslivet var så rolig de gangene vi har vært der i juli, skjelden noen satt på tavernaene etter
klokka 12 på kvelden.

Og jeg skal vinke tilbake over bukta neste gang jeg er der, Stigra :D

Hakon har nok rett, for tidlig FlyingCat som går kl 06.00  starter opp motoren inne i havna en halv time før.  Største underholding før vi går å spiser om eftermiddagen er å se når denne båten kommer inn og legger til rett foran der vi sitter med en liten  ozo på tavernaen.
StiGra

Hellasfrelst

Da er det vi som har godt sovehjerte på morgenen.  :zzz
i zoi ine tora - livet er nå

Stigra

Og for å sette den rette stemningen her i fra et snøkledd land.


God arbeidsuke ! ;)
StiGra

kaka

KariK

Siste innlegg i forumet

Re: Kea og Kythnos
by marjana | 26. Mar 24, 21:43:02
Artemis går til/fra Lavrio, Kea, Kythnos, Syros, ...
GRATULERER med dagen !
by Kabi | 25. Mar 24, 12:58:44
Gratulerer med dagen, Hellas !https://www.ekathime...
Re: Artikkel om alle trappene og buegangene i Ano Syros
by marjana | 17. Mar 24, 16:11:38
Ja, jeg har lagt ut mange bilder av hus og buegang...
Re: Hvor skal vi dra i sommer?! Kan dere hjelpe oss?
by Kabi | 14. Mar 24, 11:46:42
Anbefaler varmt den romantiske byen Nafplio på Pe...
Flyttelass til Hellas
by Phillip Lian | 10. Mar 24, 11:52:28
Jeg prøver å bli klok på tollregler, men blir i...
Re: Kalo mina!
by Kabi | 01. Mar 24, 11:06:42
Kalo mina, mars 2024 !167.JPGUtsikt til Poros....
Re: Testing testing ena-thio-tria HER KAN DU TESTE DET DU VIL!
by kaka | 29. Feb 24, 12:43:55
Da prøver jeg igjenFant ikke utav av hva "Us...
Re: Hvor er dette? 1032
by kaka | 27. Feb 24, 20:12:58
Så moro at jeg tok den :) Jeg har vært der i slu...
Re: Kreta chania by hotel nær strand
by hakon57 | 17. Feb 24, 13:52:10
Hei, noen anbefalinger Hotel nær strand chania by...
Re: Alonissos 2024
by Hellasfrelst | 16. Feb 24, 09:02:22
Jeg har heller ikke vært inne på Hellasforum på...
Re: Magiske øyeblikk i Hellas
by fila | 14. Feb 24, 23:29:31
Agios Prokopios ligger 5,7 kilometer fra Naxos by....
Re: Hotel nær Athen International Airport
by Lavendel | 11. Feb 24, 16:33:09
Beklager for utrolig sent svar. Den ferien ble fyl...
Akropolis i Athens historie
by Kabi | 05. Feb 24, 18:58:56
Det er nylig kommet ut en bok som tar for seg Akr...
Re: Nedtellinger og annet småprat om Hellas-ferien
by kaka | 24. Jan 24, 16:06:27
Takk igjen, Kabi! Spennende! I går var jeg innom ...
Re: Godt Nytt År 2024 !
by Katta | 21. Jan 24, 21:34:43
Litt i seineste laget, men Godt Nytt År 2024 ...