28. Apr 24, 15:09:30


Logg inn med Facebook eller Google!

Gutterom

Started by Ole, 02. Feb 09, 14:56:53

Previous topic - Next topic

kaka

Hadde jeg bygget de husene sammen med min sønn da han var liten, hadde jeg scoret 10 av 10 mulige! De er helt herlige, med folk på balkongene og alt! En virkelig fantasiverden! Drømmefar, Ole!
KariK

Ole

16. Jun 09, 21:49:27 #73 Last Edit: 02. Aug 12, 22:56:54 by Ole
Takk Kaka! Guttungen er litt for liten ennå til å ha den store interessen for dette, men det kommer nok etterhvert.

I kveld festet jeg et kamera til en bil og kjørte noen runder. Kameraet var dessverre for stort til å komme seg under brua.


Turid

Dette var jo helt fantastisk, Ole! Det er virkelig beundringsverdig å klare gjøre vikelighet av slike planer og drømmer. Mange har sikkert tenkt tanken på å lage noe sånt med det blir jo vanligvis med tanken da.

Virkelig flott!   :wav:
Det er etter regn at fuglene synger!

kaka

Nå har jeg vært på biltur, full fart i svingene, - uten å bli bilsjuk. Dette var gøy!
(Har du ingen begrensninger, du, Ole? )
KariK

Anders

Vel er jeg ikke skåret for tungebåndet, men jeg har vært stum av beundring i lengre tid nå...

Ole

Takk, takk Turid, Kaka og Anders! :smile: Håper bare jeg får gjort banen helt ferdig. Det er slik med meg at når noe er nesten ferdig, så blir jeg litt lei. Det gjenstår litt på selve rommet også.....får håpe på regn i ferien, slik at det blir gjort! :cheers:

Tzasiki

Gubban, må si jeg er mektig imponert Ole!. Bilbanen, husene,trappene, vinduene, fargene, ja alt du har laget -slikt et rom skulle vi hatt her hjemme til sønnen vår og oss  også!!.Du må ha holdt på i mange,mange timer med dette... :notworthy:  Alle de detaljene som er med !!.., flott hobby!! Dette får dere masse glede av!! :cheers:

Tjorven

WOW!!! Her har det skjedd saker og ting siden sist. Hvilken kreativitet du har Ole. Du har jo laget en hel liten fantasiverden her, jo, og gjett om gutterommet kommer til å bli populært når poden din blir litt eldre :) Foreløbig får du kose deg med å ha kontrollen så lenge du kan ;)
HURRA for Ole, jeg er mektig imponert  :cheers:  :cheers:  :cheers:
There are no strangers, only friends we haven't met.

Ole

Takk for hyggelige kommentarer wasb og Tjorven! Ja, det har gått med noen seine kveldstimer ja. Enda gjenstår det noe....vet ikke når jeg får tatt det. Jeg må i alle fall få ordne et tidtakersystem, men vet ikke helt hvordan jeg skal gjøre det ennå.

Dørskilt er i alle fall ordnet!


For å få maksimalt ut av bilene lønner det seg i mange tilfeller å legge på litt ekstra vekt enkelte plasser. Litt vekt bake gjør at veigrepet blir bedre. Blir det for mye, fører det til at bilene lettere mister grepet framme. ca 20 g bly bake fungerer ofte bra.

Ole

Jeg sitter her med en smule sorg i hjertet. Bilbanen som jeg lagde i fjor er borte! I kveld har jeg brukt en og en halv time på å rive det jeg sikkert brukte 100 timer på å bygge! Og hvorfor har jeg gjort det? Banen var fin den, men den egnet seg dårlig for den yngre garde. Det ble for komplisert å kjøre på den rett og slett. Det siste året har den omtrent ikke vært brukt, også pga. familieforøkelsen i fjor sommer. Men ny bane blir det! Jeg skal nå lage en ultrabarnevennlig bane som også er kul og morsom for voksne. Planene er klare i hodet mitt, og lysten til å gjøre noe har kommet snikende de siste ukene.


Fortsettelse følger.................... :smile:

Tjorven

Å nei, hva har du gjort, Ole??? Kunne du ikke ha beholdt den (og utvida gutterommet istede, så du fikk plass til to baner ;) )
Syns bare det var så synd med alt arbeidet du har lagt ned, men skjønner jo problemet hvis ikke ungene kan bruke den...
Regner med at vi får være med på gutterommet utover, så vi får ta del i denne prosessen også  :cyclopsani:
Lykke til med nytt prosjekt   :compress:
There are no strangers, only friends we haven't met.

kaka

Føler med deg i sorgen, Ole!
Men, du virker på meg som en type som både kan bygge opp, og rive ned, - og skape nytt igjen. Tror du stadig går med planer i ditt hode, - om både baner og andre ting, - og du gjennomfører det ! (ihvertall mye)

Jeg er spent på den ultrabarnevennlige banen som også er kul for voksne :bounce:
KariK

Siste innlegg i forumet

Artikkel om buegangene i Ano Syros
by marjana | 24. Apr 24, 16:02:28
Her er en grundig artikkel om historien rundt alle...
Re: Hvor er dette? 1032
by Diddi | 22. Apr 24, 21:46:13
Ja, minner om de mektige fjella deromkring. ...
Re: Vårtur - 2018 - Kardamili
by Kabi | 22. Apr 24, 19:01:52
Så koselig å se deg her igjen, Katherina :) Da b...
Amorgos blir neste
by Diddi | 14. Apr 24, 11:44:17
Ja, neste reise for oss blir på juvelen Amorgos i...
Re: Bildeserie fra Kithnos
by Diddi | 14. Apr 24, 11:22:45
☀️...
Re: Foto fra Kea
by Diddi | 14. Apr 24, 11:01:11
:) ...
Re: Kea og Kythnos
by marjana | 11. Apr 24, 00:34:01
Fergene fra Lavrio har en rute tur/retur bare Lavr...
Re: Nye branner
by Kabi | 09. Apr 24, 09:52:33
Kreta er også rammet av branner,mennesker alvorli...
GRATULERER med dagen !
by Kabi | 25. Mar 24, 12:58:44
Gratulerer med dagen, Hellas !https://www.ekathime...
Re: Artikkel om alle trappene og buegangene i Ano Syros
by marjana | 17. Mar 24, 16:11:38
Ja, jeg har lagt ut mange bilder av hus og buegang...
Re: Hvor skal vi dra i sommer?! Kan dere hjelpe oss?
by Kabi | 14. Mar 24, 11:46:42
Anbefaler varmt den romantiske byen Nafplio på Pe...
Flyttelass til Hellas
by Phillip Lian | 10. Mar 24, 11:52:28
Jeg prøver å bli klok på tollregler, men blir i...
Re: Kalo mina!
by Kabi | 01. Mar 24, 11:06:42
Kalo mina, mars 2024 !167.JPGUtsikt til Poros....
Re: Testing testing ena-thio-tria HER KAN DU TESTE DET DU VIL!
by kaka | 29. Feb 24, 12:43:55
Da prøver jeg igjenFant ikke utav av hva "Us...
Re: Kreta chania by hotel nær strand
by hakon57 | 17. Feb 24, 13:52:10
Hei, noen anbefalinger Hotel nær strand chania by...