Logg inn med Facebook eller Google!

Om nytt forum...

Started by Anders, 28. Aug 11, 20:09:36

Previous topic - Next topic

Ole

MaFi: Som jeg har opplyst et par ganger tidligere, så blir det gamle billedgalleriet vist som et rent arkiv. Det er ikke lagt ut ennå, men det kommer. Du slipper å redigere noe.

Videoer: Så vidt jeg vet er det bare Anders og meg selv som har lagt ut videoer i forumet, og det er ikke store mengder det er snakk om. Litt jobb blir det å ta bort taggene, men sikkert overkommelig. Og selvsagt er det opp til hver enkelt om man vil gjøre det.

Anders

Funderte litt på det der med flere videoer i samme innlegg... hvis det er sånn at det bare går med "en om gangen" så tror jeg folk må bære over med at det vil dukke opp en hel masse nye innlegg i gamle tråder :-)  Og antagelig vil det bli litt forvirrende også (hvis ikke admin har mulighet for å flytte innlegg "oppover i køen"?)

Ole

Skal se på det....men først middag, lekser ++  :)

Ole

Quote from: Anders on 29. Aug 11, 16:49:25
Funderte litt på det der med flere videoer i samme innlegg... hvis det er sånn at det bare går med "en om gangen" så tror jeg folk må bære over med at det vil dukke opp en hel masse nye innlegg i gamle tråder :-)  Og antagelig vil det bli litt forvirrende også (hvis ikke admin har mulighet for å flytte innlegg "oppover i køen"?)


Det ser ut som det funker klart best med bare en video pr. innlegg. Om du lager nye innlegg, så takler nok folk at de kommer på toppen av "Siste innlegg"-listen. Det kan rett og slett bli et hyggelig gjensyn med gamle videoer.

Anders

Og der ble jeg sannelig sparket ut midt under redigeringen... ?

Det som antagelig blir "mest" forvirrende er at det kommer "gamle" videoer i nye innlegg på slutten av trådene.
Og har oppdaget at det ikke aksepteres linker til andre videoer i forumet heller, i samme innlegg som man har en egen video. Virker som om det helst er linken som da overtar styringen og hindrer visning av den andre?

Tommy

Ser trevligt ut detta nya opplägg av forumet  :) . Fast jag undrar varför det står About the author
is no longer a member with this community.
under veckans bild V.33 ???  ?
\"Det är aldrig försent att ge upp :-)\"

Ole

Author er jo meg selv, men jeg er fortsatt medlem. Jeg satte medlemsnr. til 0 og det er ikke noe medlem som er nr. 0.

Tommy

Quote from: Ole on 31. Aug 11, 21:48:22
Author er jo meg selv, men jeg er fortsatt medlem. Jeg satte medlemsnr. til 0 og det er ikke noe medlem som er nr. 0.


Oki doki  ;)
\"Det är aldrig försent att ge upp :-)\"

kaka

Jeg lurer litt på tillatt billedstørrelse. Er den blitt mindre i denne nye forumutgaven? Husker noe med max 800 fra forrige, og nå står det 400KB (skulle vel bli omtrent halvparten, det  ??? )
Lurer også på om flere enn meg ofte blir kastet ut hvis dere vil legge inn bilder rett fra harddisken/uten å bruke "Inline expanded thumbnail" (Som når vi fikk bildene i ramme tidligere)
Jeg hadde håpet det problemet ble borte i ny utgave.

Når jeg legger inn med "inline exp th" går det greit, men da kan vi ikke klikke for større bilde, virker det som.
(Gamle øyne ønsker større bilder i trådene)
KariK

Ole

800 står for pixler. Det er ingen grense for pixler nå.
400 er kilobyte, og har ingenting med pixler å gjøre. Hvis bildene dine har en bredde på ca. 800 pixler, så er det sjelden de overstiger 400 kb. Det skulle ikke være noe problem, men det er noe jeg kan øke. Hvor tunge bildene dine er i kilobyte (kb) kan du sjekke på egen pc. Høyreklikk på bildet og velg "Bildeegenskaper".

Når du logger inn kan du velge innloggingstid. Hvis du f.eks. velger 60 min, så blir du avlogget etter 60 min. Ellers så kan det selvfølgelig komme av en ustabil linje.

Man kan forstørre både bilder man legger inn på slutten og midt i et innlegg.
Testet her: http://hellasforum.net/index.php?topic=80.525
Du har fått det til i siste innlegg her: http://hellasforum.net/index.php?topic=6575.0

Håper jeg forsto størsmålene dine rett!  :)

kaka

Takk for svar, Ole.  :)
Jeg hadde på følelsen av at  det gjeldt forskjellige verdier, ja (KB og pixler)
Jeg sjekket på "properties" på bildene, men skjønte det ikke helt. Lærer hele tiden, - om enn langsomt.

At jeg blir kastet ut når jeg legger inn bilder på "gamlemåten", tror jeg ikke har med tid å gjøre. Får ofte sånn Negativ internett-melding når jeg vil legge til innlegget. Sleit fælt med det på slutten, før oppgradringen. (Kanskje jeg ikke har god nok programvare her)
KariK

Ole

Ikke godt å si hvorfor du blir kastet ut..... Skriver du et lengre innlegg kan det være lurt å kopiere det før du trykker "send". Kjedelig å måtte skrive på nytt!

Det med properties/egenskaper finner du helt sikkert ut av. Selv bruker jeg alltid "detalj"-visning av filene mine på PCen. Da lister de seg opp nedover, og jeg kan se størrelse, dato og annen nyttig info bak filnavnet uten å trykke på noe. Men andre liker det på en annen måte...  :)

Siste innlegg i forumet

Artikkel om buegangene i Ano Syros
by marjana | 24. Apr 24, 16:02:28
Her er en grundig artikkel om historien rundt alle...
Re: Hvor er dette? 1032
by Diddi | 22. Apr 24, 21:46:13
Ja, minner om de mektige fjella deromkring. ...
Re: Vårtur - 2018 - Kardamili
by Kabi | 22. Apr 24, 19:01:52
Så koselig å se deg her igjen, Katherina :) Da b...
Amorgos blir neste
by Diddi | 14. Apr 24, 11:44:17
Ja, neste reise for oss blir på juvelen Amorgos i...
Re: Bildeserie fra Kithnos
by Diddi | 14. Apr 24, 11:22:45
☀️...
Re: Foto fra Kea
by Diddi | 14. Apr 24, 11:01:11
:) ...
Re: Kea og Kythnos
by marjana | 11. Apr 24, 00:34:01
Fergene fra Lavrio har en rute tur/retur bare Lavr...
Re: Nye branner
by Kabi | 09. Apr 24, 09:52:33
Kreta er også rammet av branner,mennesker alvorli...
GRATULERER med dagen !
by Kabi | 25. Mar 24, 12:58:44
Gratulerer med dagen, Hellas !https://www.ekathime...
Re: Artikkel om alle trappene og buegangene i Ano Syros
by marjana | 17. Mar 24, 16:11:38
Ja, jeg har lagt ut mange bilder av hus og buegang...
Re: Hvor skal vi dra i sommer?! Kan dere hjelpe oss?
by Kabi | 14. Mar 24, 11:46:42
Anbefaler varmt den romantiske byen Nafplio på Pe...
Flyttelass til Hellas
by Phillip Lian | 10. Mar 24, 11:52:28
Jeg prøver å bli klok på tollregler, men blir i...
Re: Kalo mina!
by Kabi | 01. Mar 24, 11:06:42
Kalo mina, mars 2024 !167.JPGUtsikt til Poros....
Re: Testing testing ena-thio-tria HER KAN DU TESTE DET DU VIL!
by kaka | 29. Feb 24, 12:43:55
Da prøver jeg igjenFant ikke utav av hva "Us...
Re: Kreta chania by hotel nær strand
by hakon57 | 17. Feb 24, 13:52:10
Hei, noen anbefalinger Hotel nær strand chania by...