Logg inn med Facebook eller Google!

Hilsen fra Kardamili

Started by Hellasfrelst, 03. Sep 17, 17:47:24

Previous topic - Next topic

kaka

Perlen begynner å bli nesten for godt kjent :)
KariK

Hellasfrelst

15. Sep 17, 08:05:57 #13 Last Edit: 18. Sep 17, 09:06:25 by Hellasfrelst
Etter noen dager begynte det som vanlig å krible i reisefoten, så vi leide bil for to dager. Målet første dag var Gytheon/Gytheion/Githeon/Githio (kjært barn har mange navn) og områdene rundt. Vi har hørt og lest mye pent om byen og brukte en del tid på å se oss om. Etterpå gikk vi ut på den lille øya Kranai like sør for byen med fyret, Tzannetakis tower og kirken Ag. Petros. Ferden videre gikk via Mavrovouni, Vathi, Kamares for en bedre lunch og bading, og Skoutari.
i zoi ine tora - livet er nå

Hellasfrelst

Glemte å legge med bildene av den originale takpynten på restauranten Barba Sideris i havna. For et originalt og arti sted. Der skulle jeg gjerne ha vært på kveldstid og spist et bedre måltid. Det får bli neste gang.
i zoi ine tora - livet er nå

Hellasfrelst

Og denne står utenfor inngangen.
i zoi ine tora - livet er nå

Hellasfrelst

Kamares var et meget lite og fredelig sted. Perfekte omgivelser for en god gresk lunch og etterfølgende soling og bading.
i zoi ine tora - livet er nå

Katherina

 :45fjj: Takk for herlige lengte bilder. Midt i blinken akkurat nå.  :winking:
Vi er så godt som ferdige med å pakke og klargjøre huset. Nå begynner kriblinga å melde seg.
Vi har vært i Skoutari og Gytheo mange ganger, men aldri tenkt på å kjøre innom Kamares.
Kanskje et besøk denne gangen? Så takk for tipset. Vi har bestemt oss for å være mer i ro i Kardamili denne gangen, men det kan jo tenkes at det begynner å ruske litt i reisefoten vår også.  :D

Hellasfrelst

Nesten tilbake i Kardamili etter bilturen kom vi på at det hadde vært morsomt å se det nybygde teater ved Platsa, og det var jo typisk, når vi hadde passert der på tur hjem. Så dag to med bil bestemte vi oss for å kjøre opp i fjellet og finne det. Like sør for Platsa var det skiltet ned til kirken Ag. Nikolaos, en nydelig gammel kirke. Men ikke noe teater å se.... før vi bøyde oss ut over kanten i enden av parkeringsplassen. Der lå det i all sin prakt. For meg som trives aller best høyt opp på toppene eller ytterst mot havet var dette et høydepunkt. For en beliggenhet, og for en utsikt!!!

Her er kirken.
i zoi ine tora - livet er nå

Hellasfrelst

Her er teateret. Jeg finner ingen informasjon om når det er bygd (men det vet kanskje noen av dere), og det benevnes som Open Theatre Mani, New Theatre Mani eller Platsa theatre. Ikke vet jeg hva det brukes til eller hva som er det riktige navnet. Uansett... det er virkelig flott!!
i zoi ine tora - livet er nå

Ikaros

Teateret er et nybygg som det enda ikke er gitt løyve til å bruke.  Årsaken skal visstnok være bl.a. toalettforhold og parkering. Det sies også at det er en uløst konflikt gående mellom utbygger og kommunen!

Hellasfrelst

18. Sep 17, 17:47:52 #21 Last Edit: 18. Sep 17, 17:55:14 by Hellasfrelst
Da er det kanskje derfor det ikke er skilt ved veien som viser at teateret ligger der, det er bare skiltet til kirken.
i zoi ine tora - livet er nå

Hellasfrelst

Etter besøket oppe ved kirken og teateret kjørte vi litt rundt omkring og endte på Pantazi-stranda sør for Agios Nikolaos for lunch og bading.
Stranda er ikke så flott, men det er fint å bade der. Og den har, ikke minst, en trivelig taverna. :D
Før vi dro "hjem" for å levere bilen til kvelds rusla vi en runde i Agios Nikolaos og mimra litt. Har ikke vært innom der på flere år.
Takk for følget alle sammen. :vinke:

i zoi ine tora - livet er nå

filhellener

Quote from: Diddi on 13. Sep 17, 20:47:23
Herlig stemning og fine bilder  :) Tiden tikker sakte mot Kardamili og ferie også for oss  :blomst3:


GOD FERIE, Diddi☀️🍀🇬🇷
Koselig om du vil hilse Stella, Kostas og Panagiotis😊- og gi Stella en klem fra meg❤️( Katerina)
Kari

Siste innlegg i forumet

Re: Vårtur - 2018 - Kardamili
by vandrer | Today at 13:50:36
Nå bruker jeg denne tråden din som oppvarming fo...
Re: Kea og Kythnos
by marjana | 26. Mar 24, 21:43:02
Artemis går til/fra Lavrio, Kea, Kythnos, Syros, ...
GRATULERER med dagen !
by Kabi | 25. Mar 24, 12:58:44
Gratulerer med dagen, Hellas !https://www.ekathime...
Re: Artikkel om alle trappene og buegangene i Ano Syros
by marjana | 17. Mar 24, 16:11:38
Ja, jeg har lagt ut mange bilder av hus og buegang...
Re: Hvor skal vi dra i sommer?! Kan dere hjelpe oss?
by Kabi | 14. Mar 24, 11:46:42
Anbefaler varmt den romantiske byen Nafplio på Pe...
Flyttelass til Hellas
by Phillip Lian | 10. Mar 24, 11:52:28
Jeg prøver å bli klok på tollregler, men blir i...
Re: Kalo mina!
by Kabi | 01. Mar 24, 11:06:42
Kalo mina, mars 2024 !167.JPGUtsikt til Poros....
Re: Testing testing ena-thio-tria HER KAN DU TESTE DET DU VIL!
by kaka | 29. Feb 24, 12:43:55
Da prøver jeg igjenFant ikke utav av hva "Us...
Re: Hvor er dette? 1032
by kaka | 27. Feb 24, 20:12:58
Så moro at jeg tok den :) Jeg har vært der i slu...
Re: Kreta chania by hotel nær strand
by hakon57 | 17. Feb 24, 13:52:10
Hei, noen anbefalinger Hotel nær strand chania by...
Re: Alonissos 2024
by Hellasfrelst | 16. Feb 24, 09:02:22
Jeg har heller ikke vært inne på Hellasforum på...
Re: Magiske øyeblikk i Hellas
by fila | 14. Feb 24, 23:29:31
Agios Prokopios ligger 5,7 kilometer fra Naxos by....
Re: Hotel nær Athen International Airport
by Lavendel | 11. Feb 24, 16:33:09
Beklager for utrolig sent svar. Den ferien ble fyl...
Akropolis i Athens historie
by Kabi | 05. Feb 24, 18:58:56
Det er nylig kommet ut en bok som tar for seg Akr...
Re: Nedtellinger og annet småprat om Hellas-ferien
by kaka | 24. Jan 24, 16:06:27
Takk igjen, Kabi! Spennende! I går var jeg innom ...