Logg inn med Facebook eller Google!

Mens vi venter...

Started by Ole, 22. Feb 21, 09:32:01

Previous topic - Next topic

marjana

Fem retningslinjer å følge for turisme i Hellas, som håper å åpne opp landet 14.mai:

https://news.gtp.gr/2021/04/05/greece-open-tourism-with-five-lines-defence-against-covid-19/
Glika i zoi

marjana

Hellas åpner 14.mai for turister, og Norge planlegger også å åpne opp - etter hvert. Det virker jo litt usikkert når vi får reise Norge - Hellas, med eller uten vaksinepass.
Men det virker som  om det er en del her i forumet som har planer om turer til Hellas i år, så hvordan ligger det an?

Er det mange som allerede har kjøpt billetter, og når og hvor drar dere? Og hvilket flyselskap, evt. charterselskap reiser dere med? Har dere avbestillingsmuligheter med billettene?





Glika i zoi

Svein~B

Jeg har kjøpt billetter med SAS til Athen 20. juni, men tror ikke det blir noen av turen. Det koster meg 650 kroner å avbestille.
Jeg er i Hellas flere ganger om dagen, i hodet mitt

kaka

Quote from: Svein~B on 09. Apr 21, 17:58:10Jeg har kjøpt billetter med SAS til Athen 20. juni, men tror ikke det blir noen av turen. Det koster meg 650 kroner å avbestille.
Kjedelig!
Det er jo aberet med den usikkerheten vi fortsatt har.
Jeg hadde bestilt pakkereise for høstferien, som ble kansellert av Apollo. Apollo hadde gode fordeler med fri avbestilling ganske nært opptil avreise, men når de kansellerer turer til reisemålet, hjelper jo ikke det særlig. Å bestille fly og innlosjering selv, blir nok fort dyrere ved evt avbestilling :(
KariK

mouche

Har billetter med Norwegian 29.mai, men har vel egentlig slått fra meg å reise da uansett. Neste tur blir da 17.august, og den håper og tror jeg vil bli noe av!

marjana

Quote from: kaka on 09. Apr 21, 18:19:09
Quote from: Svein~B on 09. Apr 21, 17:58:10Jeg har kjøpt billetter med SAS til Athen 20. juni, men tror ikke det blir noen av turen. Det koster meg 650 kroner å avbestille.
Kjedelig!
Det er jo aberet med den usikkerheten vi fortsatt har.
Jeg hadde bestilt pakkereise for høstferien, som ble kansellert av Apollo. Apollo hadde gode fordeler med fri avbestilling ganske nært opptil avreise, men når de kansellerer turer til reisemålet, hjelper jo ikke det særlig. Å bestille fly og innlosjering selv, blir nok fort dyrere ved evt avbestilling :(

Quote from: kaka on 09. Apr 21, 18:19:09
Quote from: Svein~B on 09. Apr 21, 17:58:10Jeg har kjøpt billetter med SAS til Athen 20. juni, men tror ikke det blir noen av turen. Det koster meg 650 kroner å avbestille.
Kjedelig!
Det er jo aberet med den usikkerheten vi fortsatt har.
Jeg hadde bestilt pakkereise for høstferien, som ble kansellert av Apollo. Apollo hadde gode fordeler med fri avbestilling ganske nært opptil avreise, men når de kansellerer turer til reisemålet, hjelper jo ikke det særlig. Å bestille fly og innlosjering selv, blir nok fort dyrere ved evt avbestilling :(

Men hvorfor kansellerer Apollo høstferien allerede nå i april? Hvis de ikke reiser i det hele tatt til reisemålet i år, så skjønner jeg at dette blir meldt fra til de reisende tidlig. Men fikk du refundert reisen da, kaka?
Glika i zoi

marjana

Quote from: mouche on 09. Apr 21, 18:20:47Har billetter med Norwegian 29.mai, men har vel egentlig slått fra meg å reise da uansett. Neste tur blir da 17.august, og den håper og tror jeg vil bli noe av!

Får du refusjon for disse billettene?
Glika i zoi

kaka

Marjana, Vi fikk meldingen for nøyaktig 1 mnd siden. Begrunnelsen for kansellering var at det var for lite bestillinger til reisemålet i sommer (samme i fjor). Der nede er nok vår og høst mest populært.
Depositumet er tilbakebetalt til min konto.
KariK

Svein~B

Apollo har visst nok kansellert alle reiser fra Norge til blant annet Karpathos og Skiathos på grunn av for lite påmelding. Jeg hadde også bestilt tur til Karpathos som jeg kunne avbestille vederlagsfritt innen 28. februar. Denne ble altså kansellert av Apollo.
Jeg er i Hellas flere ganger om dagen, i hodet mitt

kaka

Quote from: Svein~B on 10. Apr 21, 09:49:05Apollo har visst nok kansellert alle reiser fra Norge til blant annet Karpathos og Skiathos på grunn av for lite påmelding. Jeg hadde også bestilt tur til Karpathos som jeg kunne avbestille vederlagsfritt innen 28. februar. Denne ble altså kansellert av Apollo.
Da har vi samme situasjon :(
KariK

mouche

Quote from: marjana on 09. Apr 21, 19:05:15
Quote from: mouche on 09. Apr 21, 18:20:47Har billetter med Norwegian 29.mai, men har vel egentlig slått fra meg å reise da uansett. Neste tur blir da 17.august, og den håper og tror jeg vil bli noe av!

Får du refusjon for disse billettene?

Usikker, men de kan ikke byttes til andre datoer da de ble kjøpt i en periode hvor dette tilbudet ikke gjaldt. Hvis UD IKKE åpner opp for å reise 29.mai så vil jeg tro at jeg vil få refusjon, og muligens vil jo heller ikke flyet gå. Ingen katastrofe for betalte vel rundt 500 kroner for de billettene. Det hele er "litt" uoversiktlig, men tar det med ro og nyter våren her så lenge.

Marit

Jeg fikk to turer til Hellas i 2020 kansellert. Hadde håpet at turen i august skulle gå, men skjønte etterhvert at den turen også ville bli kansellert. Bestilte da en ny tur til august i år. Da jeg fikk telefon fra Apollo 4 dager før avgang om at avgangen var kansellert, ba jeg bare om at pengene jeg hadde betalt kunne overføres til den nye bookingen i år. Det ordnet de på samme dagen.

Innen august regner jeg med ha fått begge dosene av covid-vaksinen, og så lenge det fortsatt ikke er satt karantene-regler ved retur, håper jeg turen går som planlagt og jeg får min Hellas-dose i år.
It ain't no sin to be glad you're alive

If I should fall behind, wait for me

Siste innlegg i forumet

Re: Vårtur - 2018 - Kardamili
by vandrer | 28. Mar 24, 13:50:36
Nå bruker jeg denne tråden din som oppvarming fo...
Re: Kea og Kythnos
by marjana | 26. Mar 24, 21:43:02
Artemis går til/fra Lavrio, Kea, Kythnos, Syros, ...
GRATULERER med dagen !
by Kabi | 25. Mar 24, 12:58:44
Gratulerer med dagen, Hellas !https://www.ekathime...
Re: Artikkel om alle trappene og buegangene i Ano Syros
by marjana | 17. Mar 24, 16:11:38
Ja, jeg har lagt ut mange bilder av hus og buegang...
Re: Hvor skal vi dra i sommer?! Kan dere hjelpe oss?
by Kabi | 14. Mar 24, 11:46:42
Anbefaler varmt den romantiske byen Nafplio på Pe...
Flyttelass til Hellas
by Phillip Lian | 10. Mar 24, 11:52:28
Jeg prøver å bli klok på tollregler, men blir i...
Re: Kalo mina!
by Kabi | 01. Mar 24, 11:06:42
Kalo mina, mars 2024 !167.JPGUtsikt til Poros....
Re: Testing testing ena-thio-tria HER KAN DU TESTE DET DU VIL!
by kaka | 29. Feb 24, 12:43:55
Da prøver jeg igjenFant ikke utav av hva "Us...
Re: Hvor er dette? 1032
by kaka | 27. Feb 24, 20:12:58
Så moro at jeg tok den :) Jeg har vært der i slu...
Re: Kreta chania by hotel nær strand
by hakon57 | 17. Feb 24, 13:52:10
Hei, noen anbefalinger Hotel nær strand chania by...
Re: Alonissos 2024
by Hellasfrelst | 16. Feb 24, 09:02:22
Jeg har heller ikke vært inne på Hellasforum på...
Re: Magiske øyeblikk i Hellas
by fila | 14. Feb 24, 23:29:31
Agios Prokopios ligger 5,7 kilometer fra Naxos by....
Re: Hotel nær Athen International Airport
by Lavendel | 11. Feb 24, 16:33:09
Beklager for utrolig sent svar. Den ferien ble fyl...
Akropolis i Athens historie
by Kabi | 05. Feb 24, 18:58:56
Det er nylig kommet ut en bok som tar for seg Akr...
Re: Nedtellinger og annet småprat om Hellas-ferien
by kaka | 24. Jan 24, 16:06:27
Takk igjen, Kabi! Spennende! I går var jeg innom ...