Logg inn med Facebook eller Google!

Hjelp! Hvor skal vi reise?

Started by Bjørgen, 16. Jan 15, 11:24:24

Previous topic - Next topic

Bjørgen

 Har kikket meg grønn på all verdens reisesider for å finne passende ferie til sommeren. Vi er totalt 13 personer, to familier på hhv 5 og 8 personer, voksne og ungdommer/barn fra 12 til 55 år.

Problemet er pris for våre reisekamerater. Hotell og reise skal helst ikke overstige 60.000 (gjerne inkl frokost) eller 80.000 all/inclusive. Men det er søren meg ikke lett å finne et destinasjon og hotell til den prisen!

Vi må reise i juli, helst begynnelsen og vi reiser fra Bergen.

Kan dette nettstedet være løsningen på alle problemer, tro?  8)

Frynse

Du nevner ikke lengden på ferien, men antar at du snakker om 14 dager ?
Snakker du om 60000 for alle 13 eller kun for reisekameratene ?
Norwegian har brukbare priser nå om du bestiller innen 19.01.
Ellers kan du bruke søkemotoren på Finn.no.
Om du ikke til Hellas, kan du få mye sol og varme om du f.eks. reiser til Split i Kroatia.

Admirala

Jeg leste nylig at i høysesongen, dvs hele juli og første del av august, vil det som regel lønne seg å reise med rutefly og ordne hotell selv, iallfall om man ikke tør satse på restplasser, og det kan jo ikke dere.
Både Sas (mellomlanding i København) og KLM (mellomlanding i Amsterdam) går til Athen, og derfra har dere masse muligheter. Tenk gjerne fastlandet, f.eks Peloponnes, som er vel så vakkert som øyene.
Jeg arrangerte for noen år siden en tur til Nafplio for 17 stk., og da leide jeg buss pluss sjåfør til å frakte folk mellom flyplass og hotell (i Nafplio). Husker ikke prisen, men det var ikke dyrt. Når dere er så mange kan dere også ta kontakt med flere små pensjonater og forhandle pris, iallfall om dere er villige til å betale hele eller deler av beløpet på forhånd.
What is beautiful is good and who is good will soon be beautiful. (Sappho)

http://www.visitnafplio.net
http://godgreskmat.wordpress.com

polyanna

Fra Bergen kan et alternativ være Kos. Fly med Norwegian tur-retur for rundt 2500, - (hvis dere er raske med bestilling og fleksible mht. datoer i juli). Kos har ganske mye å by på, noe for en hver. Overnattingsmuligheter i alle prisklasser. Bussnettet er bra, lokalbussen tar en rundt til de fleste steder, enkelt og greit til svært billig pris. - Jeg ville selv valgt å bo i Kos by, men den lille landsbyen Mastichari er kanskje enda bedre for dere som reiser med barn. Fin strand, koselige tavernaer - og ev. dagstur over til livlige Pothia på Kalymnos med båt. Og vil dere på 'bytur' er jo bussen der.

Anders har en tråd på forumet som heter 'Dining With Dimitra' - flotte bilder fra Kos by.

:vinke:

Anders

Åja! Den, ja.... kanskje på tide å legge ut noen flere :-)  Har visst en liten bunke fortsatt..... :-)

Anders

Jeg "pleier" reise direkte Bergen-Santorini med Apollo, Bjørgen. Og kjøper "kun fly". Ordner resten selv. Hvis det er første besøk i Hellas, så er jo den øyen et greitt utgangspunkt for å bli "kjent" med folket og det rent praktiske? Plenty nok å se og oppleve. Og hvis hotell på stranden ikke er et "møst" så kan dere ordne dere selv.... og antagelig få gode avslag i prisen siden dere antagelig(?) trenger mange rom.
Selv har jeg bodd her  http://www.santorini.gr-santorini.com/hotels/babis/  noen ganger og fått aldeles utmerket service. Det er ikke lengre fra byen enn man går det som en rusletur :-)

Bjørgen

Tusen takk for alle svar!  Bare for å ordens skyld; tenker 14-dagers ferie. Maxsummen på 60.000 gjelder våre reisevenner, som er 8 personer.

Frynse

17. Jan 15, 13:25:10 #7 Last Edit: 17. Jan 15, 13:45:16 by Frynse
Da blir det 7500 pr. hode.
Ser at du får reise Bergen-Athen t/r 2-16 juli for ca. 3100 pr. voksen (Aegean) om du bestiller nå.
Mulighet til å rekke ettermiddagsbåten ut til øyene er det også om du spanderer drosje til Pireus.
Regner vi da 2 leiligheter/studios til 80-100 euro pr. stk. pr. dag blir det 20-25000 til sammen, eller ca. 2500-3000 pr hode for hele ferien.
Du kan kanskje få det litt billigere også, men i fellesferien pleier det å være såpass.
Til sammen med reise ca. 5500-6000 pr. hode.
Så må du regne med båtbilletter for rundt 600 pr. snute.
Alt i alt skal det altså la seg gjøre å komme innenfor budsjett.
De billigste billettene går naturligvis først, så her er det bare å hive seg rundt.


Edit, Konkret forslag:
Reis ned 02.07, ta taxi til Pireus, 1730-båten til Paros, buss til Pounta og ferga over til Antiparos.
Bli der noen dager for å senke skuldrene skikkelig.
Ta ferga fra Paros til Naxos og bli der til du reiser i land 15.07.
Overnatt på Peris Hotel ved flyplassen (han henter og bringer t/r flyplassen) og fly hjem 16.07.
Evt. reis direkte til Naxos og bli der hele ferien.
Da sparer man i tillegg fergebilletten mellom Paros og Naxos.
Reiser du i land et par dager før du skal hjem, og overnatter i Athen, rekker du en tur på Akropolis i tillegg.

Siste innlegg i forumet

Re: Transport fra Athen lufthavn til Rafina
by Frynse | 03. May 24, 09:16:44
Det tar fort 30-45 minutter før du får bagasjen,...
Steingjerdene i Kykladene
by marjana | 29. Apr 24, 17:05:52
Her er en artikkel om de gamle steingjerdene i Kyk...
Re: Artikkel om buegangene i Ano Syros
by Kabi | 29. Apr 24, 10:27:08
Nok en gang har jeg ruslet gjennom Ano Syros buega...
Re: Hvor er dette? 1032
by Diddi | 22. Apr 24, 21:46:13
Ja, minner om de mektige fjella deromkring. ...
Re: Vårtur - 2018 - Kardamili
by Kabi | 22. Apr 24, 19:01:52
Så koselig å se deg her igjen, Katherina :) Da b...
Amorgos blir neste
by Diddi | 14. Apr 24, 11:44:17
Ja, neste reise for oss blir på juvelen Amorgos i...
Re: Bildeserie fra Kithnos
by Diddi | 14. Apr 24, 11:22:45
☀️...
Re: Foto fra Kea
by Diddi | 14. Apr 24, 11:01:11
:) ...
Re: Kea og Kythnos
by marjana | 11. Apr 24, 00:34:01
Fergene fra Lavrio har en rute tur/retur bare Lavr...
Re: Nye branner
by Kabi | 09. Apr 24, 09:52:33
Kreta er også rammet av branner,mennesker alvorli...
GRATULERER med dagen !
by Kabi | 25. Mar 24, 12:58:44
Gratulerer med dagen, Hellas !https://www.ekathime...
Re: Artikkel om alle trappene og buegangene i Ano Syros
by marjana | 17. Mar 24, 16:11:38
Ja, jeg har lagt ut mange bilder av hus og buegang...
Re: Hvor skal vi dra i sommer?! Kan dere hjelpe oss?
by Kabi | 14. Mar 24, 11:46:42
Anbefaler varmt den romantiske byen Nafplio på Pe...
Flyttelass til Hellas
by Phillip Lian | 10. Mar 24, 11:52:28
Jeg prøver å bli klok på tollregler, men blir i...
Re: Kalo mina!
by Kabi | 01. Mar 24, 11:06:42
Kalo mina, mars 2024 !167.JPGUtsikt til Poros....