Logg inn med Facebook eller Google!

Avreise

Started by Svein~B, 30. Aug 14, 18:54:33

Previous topic - Next topic

Svein~B

Jeg vil anbefale at du ber verten om å skaffe skyss til kaien hvis det er for langt å gå eller det ikke går buss. I mange tilfeller vil verten skysse deres selv. De må jo gjerne til havna uansett for å finne nye gjester som kan overta rommet som du hadde. Du bør tilby deg å betale for transporten, men de vil som regel nekte å ta imot noe.

Hvis verten ikke kan eller vil skysse dere selv, vil han ringe etter en taxi for dere. Jeg vil si at det som regel er bedre at verten ringer enn at dere gjør det selv. Det minsker sannsynligheten for misforståelser.

Beregn god tid og ta sikte på å være på kaien senest 30 minutter før avgang. Hvis dere finner et serveringssted eller en strand med utsikt i den retningen som ferja kommer ifra, kan det være greit å ta livet med ro der og gå til kaien først når dere ser at ferja kommer. Hvis dere ser kaien fra der dere er, kan dere se etter bilen til havnepolitiet. Når den befinner seg på kaien, er det som regel like før ferja kommer.

Hvis du skal reise sent på dagen eller om kvelden, ønsker de som leier ut likevel at du sjekker ut om morgenen. På hoteller er det som regel frist klokka 12. Ønsker du å beholde rommet lenger, bør det avtales på forhånd og du bør tilby deg å betale for ei ekstra natt. Bostedet må som regel betale rengjøringspersonalet ekstra hvis de skal rengjøre rommet senere eller de må la det stå tomt til neste dag.

Hvis du ikke har behov for å beholde rommet, kan du som regel gjerne sjekke ut, men sette igjen bagasjen i resepsjonen hvis du bor på hotell. Reisebyråer som selger ferjebilletter er også som regel villige til å oppbevare bagasjen hvis du har kjøpt ferjebilletter hos dem. Spør om det før du kjøper billettene. Enda en mulighet er å gå til en taverna der du har spist før og spørre om å få sette igjen bagasjen der. Si at du vil komme igjen senere for å spise. Jeg har også god erfaring med bare å sette igjen sekken på kaien, men jeg har selvsagt ingenting verdifullt i sekken. Å dra på bagasjen hele dagen er i hvert fall helt unødvendig.
Jeg er i Hellas flere ganger om dagen, i hodet mitt

Siste innlegg i forumet

Artikkel om buegangene i Ano Syros
by marjana | 24. Apr 24, 16:02:28
Her er en grundig artikkel om historien rundt alle...
Re: Hvor er dette? 1032
by Diddi | 22. Apr 24, 21:46:13
Ja, minner om de mektige fjella deromkring. ...
Re: Vårtur - 2018 - Kardamili
by Kabi | 22. Apr 24, 19:01:52
Så koselig å se deg her igjen, Katherina :) Da b...
Amorgos blir neste
by Diddi | 14. Apr 24, 11:44:17
Ja, neste reise for oss blir på juvelen Amorgos i...
Re: Bildeserie fra Kithnos
by Diddi | 14. Apr 24, 11:22:45
☀️...
Re: Foto fra Kea
by Diddi | 14. Apr 24, 11:01:11
:) ...
Re: Kea og Kythnos
by marjana | 11. Apr 24, 00:34:01
Fergene fra Lavrio har en rute tur/retur bare Lavr...
Re: Nye branner
by Kabi | 09. Apr 24, 09:52:33
Kreta er også rammet av branner,mennesker alvorli...
GRATULERER med dagen !
by Kabi | 25. Mar 24, 12:58:44
Gratulerer med dagen, Hellas !https://www.ekathime...
Re: Artikkel om alle trappene og buegangene i Ano Syros
by marjana | 17. Mar 24, 16:11:38
Ja, jeg har lagt ut mange bilder av hus og buegang...
Re: Hvor skal vi dra i sommer?! Kan dere hjelpe oss?
by Kabi | 14. Mar 24, 11:46:42
Anbefaler varmt den romantiske byen Nafplio på Pe...
Flyttelass til Hellas
by Phillip Lian | 10. Mar 24, 11:52:28
Jeg prøver å bli klok på tollregler, men blir i...
Re: Kalo mina!
by Kabi | 01. Mar 24, 11:06:42
Kalo mina, mars 2024 !167.JPGUtsikt til Poros....
Re: Testing testing ena-thio-tria HER KAN DU TESTE DET DU VIL!
by kaka | 29. Feb 24, 12:43:55
Da prøver jeg igjenFant ikke utav av hva "Us...
Re: Kreta chania by hotel nær strand
by hakon57 | 17. Feb 24, 13:52:10
Hei, noen anbefalinger Hotel nær strand chania by...