Logg inn med Facebook eller Google!

Bosted Kardamili

Started by peja, 28. Jun 14, 09:33:11

Previous topic - Next topic

Muscat

Hei!
Jeg ser du skriver at du sparer mye ved å reise på egen hånd til Kardamili, dvs. ikke bestille en pakke fra Lilleput.
Jeg forstår også at du helst reiser utenom den ordinære sesongen og at du bor på Stella Rooms.
Tenkte å sende en mail til Stella men det er vel kanskje vanskelig å leie takleiligheten, for eksempel, spesielt i sesongen.
Det jeg lurer på er hvilket flyselskap dere benytter og om dere flyr til Kalamata via Athen eller om dere kjører buss/leier bil fra/i Athen.
Bestiller dere fly tur/retur?
mvh
Finn Bjørtuft

filhellener

Quote from: Muscat on 05. Apr 16, 18:26:34
Hei!
Jeg ser du skriver at du sparer mye ved å reise på egen hånd til Kardamili, dvs. ikke bestille en pakke fra Lilleput.
Jeg forstår også at du helst reiser utenom den ordinære sesongen og at du bor på Stella Rooms.
Tenkte å sende en mail til Stella men det er vel kanskje vanskelig å leie takleiligheten, for eksempel, spesielt i sesongen.
Det jeg lurer på er hvilket flyselskap dere benytter og om dere flyr til Kalamata via Athen eller om dere kjører buss/leier bil fra/i Athen.
Bestiller dere fly tur/retur?
mvh
Finn Bjørtuft


Ja, vi har spart mye på å reise "på egenhånd" i stedet for charter gjennom årene, til Kardamili har det vært i april og oktober, en gang har vi vært der så tidlig som midten av september.

I lavsesong har Norwegean brukt å være billigst, nå har Aegean Airlines og bra priser til Athen og øyene, SAS er aldri konkurransedyktige når jeg sjekker....

Med rutefly er det oftest billigst om man bestiller tidlig, jeg bruker endel tid på å følge med tilbudene.

Vi har reist til Athen, og videre til øyene i høysesong og. Med hele familien/ barn, svigerbarn, barnebarn og spart mye i fht charter, sist med Lufthansa 2 - 16.juli 2014, ca 1500 pr pers t/r.

Klart det er fint å fly til Kalamata, vi som flyr til Athen får jo en del timer på buss før vi er fremme, men har hatt "godt betalt" for det.

Vi reiser ganske mye, og varierer mellom enkelt reiser og t/r, i vår skal vi reise t/r med Norwegean for ca 1100.- kr pr pers.

- mens vi i Juni har enkel billett med Norwegian til Athen, derfra tar vi buss til Nafpaktos og etter noen dager reiser vi videre buss/båt til Kefalonia og har en billig retur med Norwegian derfra.

Men, det var jo reiser til Kardamili du spurte etter...

Aegean har hatt veldig billige billetter Stockholm - Kalamata, de flyr Oslo - Kalamata og (deler av sesongen?), den ruta skal jeg følge med på heretter.

Ja, vi bor hos Stella :)
- og du har rett takleiligheten er utleid hele "Lilleputsesongen", deres plassjef (mener han er det) har bodd i den de siste årene.
Ifjor var den ledig etter ca 20 sept! Vet ikke om den er ledig i slutten av september i år? - men den er allerede leid ut hele oktober og november ( langtidsleie).
Vi gleder oss til å ha den siste uka i april, etter det er den opptatt for sesongen.

Men Stella har andre fine leiligheter og hun, vi skal bo i en av dem et par dager før vi reiser videre :)

Så send gjerne en mail om du er interessert i andre leiligheter enn takleiligheten.
Stella er ei raus og veldig trivelig vertinne, hun byr stadig på "godbiter", både bakst og annet godt :)



Kari

Ikaros

Er det noe nytt at Aegean har rute Oslo - Kalamata?
Etter det jeg har sett må man komme seg enten til Stockholm eller København for å ta Aegean direkte til Kalamata!


filhellener

06. Apr 16, 08:42:53 #15 Last Edit: 06. Apr 16, 09:12:30 by filhellener
Quote from: Ikaros on 06. Apr 16, 00:16:44
Er det noe nytt at Aegean har rute Oslo - Kalamata?
Etter det jeg har sett må man komme seg enten til Stockholm eller København for å ta Aegean direkte til Kalamata!


Som jeg skrev "skal jeg sjekke det", i år tenkte jeg ikke på Aegean.
- og i fjor var vi ikke i Mani.

Jeg "har det" fra div linker, også en info fra " Luftfartsverket" i 2014, mener jeg å huske???
Den kom opp ved første søk i dag.., " Fra neste sommer..... to ggr pr uke O - Kalamata" sto det bl a.

Fikk ikke  limt inn, tok en screenshoot fra de linkene jeg fikk opp da jeg søkte, disse kom opp nå, så...?

Kari

Muscat

Hei,
og takk for utdypende og hyggelig svar!
Mye god informasjon her.
Vi får se hva jeg havner opp med. Har fått gode tilbakemeldinger fra Stella rooms.
Muscat

Siste innlegg i forumet

Re: Vårtur - 2018 - Kardamili
by vandrer | 28. Mar 24, 13:50:36
Nå bruker jeg denne tråden din som oppvarming fo...
Re: Kea og Kythnos
by marjana | 26. Mar 24, 21:43:02
Artemis går til/fra Lavrio, Kea, Kythnos, Syros, ...
GRATULERER med dagen !
by Kabi | 25. Mar 24, 12:58:44
Gratulerer med dagen, Hellas !https://www.ekathime...
Re: Artikkel om alle trappene og buegangene i Ano Syros
by marjana | 17. Mar 24, 16:11:38
Ja, jeg har lagt ut mange bilder av hus og buegang...
Re: Hvor skal vi dra i sommer?! Kan dere hjelpe oss?
by Kabi | 14. Mar 24, 11:46:42
Anbefaler varmt den romantiske byen Nafplio på Pe...
Flyttelass til Hellas
by Phillip Lian | 10. Mar 24, 11:52:28
Jeg prøver å bli klok på tollregler, men blir i...
Re: Kalo mina!
by Kabi | 01. Mar 24, 11:06:42
Kalo mina, mars 2024 !167.JPGUtsikt til Poros....
Re: Testing testing ena-thio-tria HER KAN DU TESTE DET DU VIL!
by kaka | 29. Feb 24, 12:43:55
Da prøver jeg igjenFant ikke utav av hva "Us...
Re: Hvor er dette? 1032
by kaka | 27. Feb 24, 20:12:58
Så moro at jeg tok den :) Jeg har vært der i slu...
Re: Kreta chania by hotel nær strand
by hakon57 | 17. Feb 24, 13:52:10
Hei, noen anbefalinger Hotel nær strand chania by...
Re: Alonissos 2024
by Hellasfrelst | 16. Feb 24, 09:02:22
Jeg har heller ikke vært inne på Hellasforum på...
Re: Magiske øyeblikk i Hellas
by fila | 14. Feb 24, 23:29:31
Agios Prokopios ligger 5,7 kilometer fra Naxos by....
Re: Hotel nær Athen International Airport
by Lavendel | 11. Feb 24, 16:33:09
Beklager for utrolig sent svar. Den ferien ble fyl...
Akropolis i Athens historie
by Kabi | 05. Feb 24, 18:58:56
Det er nylig kommet ut en bok som tar for seg Akr...
Re: Nedtellinger og annet småprat om Hellas-ferien
by kaka | 24. Jan 24, 16:06:27
Takk igjen, Kabi! Spennende! I går var jeg innom ...