Logg inn med Facebook eller Google!

Turné i Doddisene 2014

Started by Anders, 17. Jun 14, 19:26:59

Previous topic - Next topic

Anders

Det blir en september-turné i år også. Har et litt røfft bilde i hodet av ruten.... overkommelig etter min mening, men ønsker andre synspunkter og innspill. Regner med at det blir rutefly til Athen, fly samme dag ut til Rhodos og noen dager der, før man hopper videre via Symi, Tilos og Nissyros og tilslutt ender opp på Kos for fly derfra tilbake til Athen. Vi har tre uker til rådighet, så dette burde vel gå bra? Og vi kan jo kutte ut noe hvis noe annet er overveldende bra :-)
Hvordan smartest og mest komfortabelt reise mellom disse øyene? Noen gode forslag til overnattingsteder, eller ting&tang vi bør få med oss? Denne delen av Egeerhavet er som sagt den store hvite flekken på mitt reisekart.

Anders

Flybilletter i boks, iallfall. Rutefly Bg-Cph-Ath/retur, fly til Rhodos, fly fra Kos. Nesten tre uker med valgfrihet imellom er jo det beste :-) Avslutter med ettpar netter i Athen... en late night-cap på taket av Attalos med synet av Akropolis foran seg er vel ikke den verste avslutning på en bursdag?

filhellener

Quote from: Anders on 17. Jun 14, 21:48:36
Flybilletter i boks, iallfall. Rutefly Bg-Cph-Ath/retur, fly til Rhodos, fly fra Kos. Nesten tre uker med valgfrihet imellom er jo det beste :-) Avslutter med ettpar netter i Athen... en late night-cap på taket av Attalos med synet av Akropolis foran seg er vel ikke den verste avslutning på en bursdag?


Det går fort unna når du er i gang med planlegging, Anders  ;)
Siden du alt har bestilt Kos - Athen, er det ingen vits i å nevne Karpathos ;)

Men det er flotte øyer du h a r bestemt deg for, så det blir sikkert veldig bra  :)
Kari

Anders

Ja, det smalt bare til :-)  Reisefølget var på Kos for noen år siden, og trivdes med det, så jeg fikk skryt for den :-)  Men ser dårlig ut med båtforbindelser fra Symi videre mot Tilos, så kanskje det bare blir en liten dagstur over der. Uansett tror jeg dette skal bli bra :-)

Anders

Noen med gode forslag til bosted på Rhodos? Et studio i gamlebyen, eller noe sånt?

filhellener

Quote from: Anders on 19. Jun 14, 19:08:40
Noen med gode forslag til bosted på Rhodos? Et studio i gamlebyen, eller noe sånt?


Vi er mange som liker Kristina's Rooms, Google det og les/se bilder :-)
Sjarmerende sted med rolig, fin beliggenhet i Gamlebyen, 6 studios og bl a en felles terrasse med havutsikt :-) Trivelig Svensk/gresk eier:-)
[/quote]
Kari

Anders

Ikke noe ledig... leter fortsatt. Men det var da voldsomt til priser da? Billigere i Athen, nesten.

filhellener

Quote from: Anders on 22. Jun 14, 12:10:31
Ikke noe ledig... leter fortsatt. Men det var da voldsomt til priser da? Billigere i Athen, nesten.


Jeg er jo glad på Eier familien's vegne dersom Kristina's er fullbooket , men ville gjerne det skulle vært et ledig rom til deg, Anders  :)
Er det tidlig i September dere skal reise?

Det er billig å bo der i lavsesong og  lenge!
- vi betalte 350 euro inkl AC/wifi, hadde deres beste studio i en måned ! Den prisen gjelder perioden November - Mars  :)
Og, for å være ærlig, d e t er den perioden jeg l i k e r meg i Rhodos by ;)
Kari

Diddi

Vi bodde et sted i gamlebyen for et par år siden, men husker ikke navnet. Var mange som stod på kaien og tilbød rom, så vi ble med en hyggelig dame derfra ! Et helt ok rom for en natt !! Ellers går det kanskje ferge fra Rhodos til Tilos ? Vi tok i ihvertfall en liten båt den strekningen  :) Lykke til, Anders  ;)
Å undre seg er begynnelsen til større innsikt:)

Anders

Takker for lykkeønskninger :-)  Fruen ble litt satt ut her i sted da jeg ringte og opplyste om at jeg hadde bestilt rom i Arkangelsk.... etter litt lått ble vi enige om at stedet heter Archangelos.  Noen som kjenner det? Blir vel taxi fra flyplassen, men med rom til "gitt-vekk-pris" så får man vel stå i det.

Hellasfrelst

Om du skulle trenge flere bostedstips.....
På Symi bor vi alltid på Sevasti studios oppe i Chorio. Og på Tilos har vi bodd på Annas studios med flott utsikt ovenfor havna i Livadia. Begge steder er vi veldig fornøyd med.
På Rhodos har vi bodd på Kristinas rum i gamlebyen og på Hotel Athina Beach nesten ute på spissen av byen.
Også meget godkjent begge to.
i zoi ine tora - livet er nå

Anders

Symi og resten tar vi som det kommer :-) Men siden vi flyr til Rhodos er det greit å ha overnatting klar. Men takker for tips :-)

Siste innlegg i forumet

Re: Vårtur - 2018 - Kardamili
by vandrer | 28. Mar 24, 13:50:36
Nå bruker jeg denne tråden din som oppvarming fo...
Re: Kea og Kythnos
by marjana | 26. Mar 24, 21:43:02
Artemis går til/fra Lavrio, Kea, Kythnos, Syros, ...
GRATULERER med dagen !
by Kabi | 25. Mar 24, 12:58:44
Gratulerer med dagen, Hellas !https://www.ekathime...
Re: Artikkel om alle trappene og buegangene i Ano Syros
by marjana | 17. Mar 24, 16:11:38
Ja, jeg har lagt ut mange bilder av hus og buegang...
Re: Hvor skal vi dra i sommer?! Kan dere hjelpe oss?
by Kabi | 14. Mar 24, 11:46:42
Anbefaler varmt den romantiske byen Nafplio på Pe...
Flyttelass til Hellas
by Phillip Lian | 10. Mar 24, 11:52:28
Jeg prøver å bli klok på tollregler, men blir i...
Re: Kalo mina!
by Kabi | 01. Mar 24, 11:06:42
Kalo mina, mars 2024 !167.JPGUtsikt til Poros....
Re: Testing testing ena-thio-tria HER KAN DU TESTE DET DU VIL!
by kaka | 29. Feb 24, 12:43:55
Da prøver jeg igjenFant ikke utav av hva "Us...
Re: Hvor er dette? 1032
by kaka | 27. Feb 24, 20:12:58
Så moro at jeg tok den :) Jeg har vært der i slu...
Re: Kreta chania by hotel nær strand
by hakon57 | 17. Feb 24, 13:52:10
Hei, noen anbefalinger Hotel nær strand chania by...
Re: Alonissos 2024
by Hellasfrelst | 16. Feb 24, 09:02:22
Jeg har heller ikke vært inne på Hellasforum på...
Re: Magiske øyeblikk i Hellas
by fila | 14. Feb 24, 23:29:31
Agios Prokopios ligger 5,7 kilometer fra Naxos by....
Re: Hotel nær Athen International Airport
by Lavendel | 11. Feb 24, 16:33:09
Beklager for utrolig sent svar. Den ferien ble fyl...
Akropolis i Athens historie
by Kabi | 05. Feb 24, 18:58:56
Det er nylig kommet ut en bok som tar for seg Akr...
Re: Nedtellinger og annet småprat om Hellas-ferien
by kaka | 24. Jan 24, 16:06:27
Takk igjen, Kabi! Spennende! I går var jeg innom ...