Logg inn med Facebook eller Google!

Tjorven på Antiparos - igjen - juni 2013

Started by Tjorven, 03. Aug 13, 01:40:36

Previous topic - Next topic

kaka

Det er koselig å følge deg rundt, Tjorven  :)
Det virker som du har fått mange kjente nedover gjennom dine mange besøk der.
KariK

Anders

Ser at jeg må legge inn en "Tjorven-bursdag" på neste års reiserute :-)
Kanskje feil av en mann å bruke slike ord, men det var "deilige" bilder... blir nok Anti neste år ja!
Og det museumet ligger "oppå" den der toppen inni Kastro...

Tjorven

Hyggelig å "ha deg med" til Antiparos, kaka, og ja jeg har fått endel venner der nede etter disse årene :D Godt når man er alenereisende.
  Og Anders, jeg hadde satt stor pris på ditt selskap på Anti neste gang, bursdag eller ei  ;D  Skal se etter det museet i høst.
Nå blir det et lite opphold i skildringa, reiser til Sisi i helga (den "annonserte" turen ble litt forsinka) Gleder meg til å se henne og endelig få se pusene mine som har vært der på ferie hele sommeren  :-* :-*
There are no strangers, only friends we haven't met.

Vegard

Hei
Morsom tråd og se på :)
Mange fine bilder! Jeg er selv dårlig på å ta bilder.
Den toppen i midten av borgen, jeg mener og ha lest / hørt at det opprinnerlig var for vanntårnet. Fra den tiden hvor byen i stor grad var begrenset til inne i borgen.

Vegard

Tjorven

Så fint at du koser deg med tråden min, Vegard  :)  Jeg har også hørt at den hvite "boksen" på toppen er/var en vanntank.
There are no strangers, only friends we haven't met.

karri

Enig med Anders, DEILIGE bilder! Alltid koselig å være med deg på tur. Lett og se at du trives her, Tjorven  :)
KARRI

Tjorven

Takk for hyggelige ord, karri  :)  Jeg har ikke blitt lei av Anti ennå, og nå er det sannelig ikke lenge før jeg er der igjen  ;)  Nå suser dagene avgårde (litt for fort syns jeg) det er så mye jeg skal rekke på tampen av høstens Kykladeloffing  :P  Får håpe jeg rekker å legge ut flere bilder før jeg drar, for denne ferien var ikke ferdig med dette....
There are no strangers, only friends we haven't met.

Tjorven

Det er vel på tide å gjøre seg ferdig med junituren min til Antiparos nå  ;)  I mellomtida har jo Sisi og jeg vært der i september også, men det blir dokumentert senere, med resten av høstens øyloffing)

I løpet av min andre uke, fikk jeg meg en uventa gledelig overraskelse  ;D  Jeg satt på Babel en kveld, da noen pirka meg på skuldera. Jeg snudde meg, og der sto Tromsøvennenna mi Cathrine og gliste lurt  ;) Jeg ble kjent med henne og familien første gang jeg var på Anti, og har truffet dem flere ganger senere, men dessverre har de ikke vært der de siste par åra. Jeg ante ikke at de ville komme i år, så jeg ble jo helt himmelfallen. Og veeeeeeldig glad  :-*  Vi kosa oss masse sammen de to ukene de var der, med gode måltider om kvelden og på en dagstur til sjøs med Alexandros  8) 

Her er vi, samt hyggelige Anne fra Trømsø som jeg også ble kjent med i juni, på Papagalos. Bildet er litt uskarpt, men viser vel litt av stemninga og den koselige tavernaen som ligger i Main Street. Får bare beklage billedkvaliteten på disse bildene, men enkelte ganger ville ikke kameraet mitt samarbeide  :(  og det skjedde dessverre her. Grmf...


En annen kveld spiste vi på en taverna i ei av gatene bak Squaren. Tidligere het stedet Stellas Garden, men nå har Dakos overtatt. Her er det rimelig og god mat, og i hagen er det like koselig.




Huspus


Elise lokker med en godbit, og Marie følger med fra sidelinja
There are no strangers, only friends we haven't met.

kaka

Veldig fin stemning du formidler der, Tjorven!
KariK

Tjorven

Takk for det kaka  :)
Neste gang drar vi på båttur, håper noen har lyst å være med  :D
There are no strangers, only friends we haven't met.

Frynse

Quote from: Tjorven on 06. Oct 13, 18:35:24En annen kveld spiste vi på en taverna i ei av gatene bak Squaren. Tidligere het stedet Stellas Garden, men nå har Dakos overtatt. Her er det rimelig og god mat, og i hagen er det like koselig.
Der hadde vi det beste og koseligste måltidet på årets tur.
Vi "oppdaget" ikke plassen før siste kvelden, ellers hadde det sikkert blitt flere ganger.

Anders

"Tromsøfolket" har jo jeg også møtt... først da jeg så bildet av jentene at det gikk opp for meg at det er fire år siden! Fine bilder med god Anti-stemning :-)

Siste innlegg i forumet

Artikkel om buegangene i Ano Syros
by marjana | 24. Apr 24, 16:02:28
Her er en grundig artikkel om historien rundt alle...
Re: Hvor er dette? 1032
by Diddi | 22. Apr 24, 21:46:13
Ja, minner om de mektige fjella deromkring. ...
Re: Vårtur - 2018 - Kardamili
by Kabi | 22. Apr 24, 19:01:52
Så koselig å se deg her igjen, Katherina :) Da b...
Amorgos blir neste
by Diddi | 14. Apr 24, 11:44:17
Ja, neste reise for oss blir på juvelen Amorgos i...
Re: Bildeserie fra Kithnos
by Diddi | 14. Apr 24, 11:22:45
☀️...
Re: Foto fra Kea
by Diddi | 14. Apr 24, 11:01:11
:) ...
Re: Kea og Kythnos
by marjana | 11. Apr 24, 00:34:01
Fergene fra Lavrio har en rute tur/retur bare Lavr...
Re: Nye branner
by Kabi | 09. Apr 24, 09:52:33
Kreta er også rammet av branner,mennesker alvorli...
GRATULERER med dagen !
by Kabi | 25. Mar 24, 12:58:44
Gratulerer med dagen, Hellas !https://www.ekathime...
Re: Artikkel om alle trappene og buegangene i Ano Syros
by marjana | 17. Mar 24, 16:11:38
Ja, jeg har lagt ut mange bilder av hus og buegang...
Re: Hvor skal vi dra i sommer?! Kan dere hjelpe oss?
by Kabi | 14. Mar 24, 11:46:42
Anbefaler varmt den romantiske byen Nafplio på Pe...
Flyttelass til Hellas
by Phillip Lian | 10. Mar 24, 11:52:28
Jeg prøver å bli klok på tollregler, men blir i...
Re: Kalo mina!
by Kabi | 01. Mar 24, 11:06:42
Kalo mina, mars 2024 !167.JPGUtsikt til Poros....
Re: Testing testing ena-thio-tria HER KAN DU TESTE DET DU VIL!
by kaka | 29. Feb 24, 12:43:55
Da prøver jeg igjenFant ikke utav av hva "Us...
Re: Kreta chania by hotel nær strand
by hakon57 | 17. Feb 24, 13:52:10
Hei, noen anbefalinger Hotel nær strand chania by...