Logg inn med Facebook eller Google!

Ny resa bokad...

Started by bengalow, 19. Jun 13, 19:58:19

Previous topic - Next topic

bengalow

I flera månader har det varit tänkt, att vi skulle till Sydafrika på en "drömresa" till bl.a. Victoriafallen, med Rovos Rail (se annan resebeskrivelse), Botswana med Chobe och till Mala Malla  på safari. Nu blev det inte så som vi tänkt...

I stället skall vi på en kryssning i Sydostasien, med utgångspunkt från Singapore, vidare till Komodo (Anita vill så gärna se sina släktingar!), Bali, Kuala Lumpur, Phuket och Georgetown. Det är sagt at resan börjar i mitten av januari, och jag ser redan fram emot den! Men först gäller Uzbekistan, med Samarkand och Bokhara i oktober...

Eventuellt sticker vi ned någon knapp vecka  till Cinque Terra i Italien under sommarmånaderna. Vi har hört så mycket fint om detta område. Någon som kan rekommendera hotell eller liknande??
Varför planera - när det ändå inte blir som man tror

kari

Vow, så masse du har å glede deg til. Herlig å reise.....

Apropos Cinque Terre så kan jeg virkelig anbefale en tur dit. Vi var der i september i fjor. Har dessverre ingen hotell eller overnatting å anbefale, vi var der bare på dagstur. Men du kan glede deg til et flott område.



Snille jenter kommer til himmelen, slemme jenter får det som de vil.

kaka

- men det er visst veldig tett med turister der om sommeren, Bengalow (i Cinque terra). Ellers er det en tur jeg har drømt om i mange år.
Jeg hørte om noe ganske rimelig, privat utleie, men husker jo verken navn eller hvilken av byene, nå .
KariK

bengalow

Vår vän jobbar på detta med boende. Vi måste inte bo i någon av byarna, eftersom vi har hyrbil. Är det något förutom dessa som är sevärt runt omkring området?
Varför planera - när det ändå inte blir som man tror

Mikke

19. Jun 13, 22:30:19 #4 Last Edit: 19. Jun 13, 22:52:51 by Mikke
Det blir nog en häärrlig resa, Bengalow!
...det finns (kanske) ett annat sätt att hitta nåt/några ställen att bo, nämligen om man blifver medlem i den illustra föreningen www.hospitalityclub.org. Och hvad är deau detta för nåt, säger vän av ordning.... Jo, det är en global sammanslutning av snälla männscher som har plats över för männischer som reser... Måhända det finns en och annan medlem dit ni ska....Kolla de,vettja.... ;D ;D ;D
Jag är medlem sen några år, men tyvärr haver jag ännu icke fått nån förfrågan.....
Mvh,
Mikke
P.s det ska äfvenseau finnas ytterligare nåt liknande på Nätet som heter nåt på Couchsurfing, men den hittas nog med hjälp av Google...d.s
..jag kikade själv nyss och det finns 249 medlemmar i Uzbekistan.... ;) ;) ;)
...dagen idag är en underbar sak,
evighet fram och evighet bak....
(Alf Henriksson)

Utan tvivel är man inte klok....
(Tage Danielsson)

Sjøløve

Cinque Terre er et fantastisk område - det bare må oppleves.  Vi drar ned dit for tredje gang til høsten.  De to første gangene bodde vi i Levanto, en hyggelig by med italiensk hverdagsliv rett rundt odden for Monterosso. 
Hotel Garden kan anbefales, hyggelig sentralt beliggende hotell til en rimelig penge
http://www.nuovogarden.com/en/home.aspx
Hvordan det er med parkering akkurat rundt hotellet vet jeg ikke, men parkering er jo generelt et problem i mange italienske byer (vi var nettopp i Amalfi, var sjeleglad vi ikke hadde leiebil - DER var det trangt om plassene for å få satt fra seg bilen)

Andre gangen leide vi en leilighet i Levanto gjennom http://www.in-italia.dk/italien/ligurien/cinque-terre/

Nå til høsten har vi leid en leilighet i Monterosso gjennom http://www.homelidays.co.uk/EN-Holidays-Rental/it_liguria_it/list_r2.asp, adskillig rimeligere enn å bo på hotell , vi er 5 stk.

Jeg kunne skrive side opp og side ned om Cinque Terre, men må jo begrense meg.  Forsøk å gå en eller flere av vandrestiene mellom byene, fantastisk flott. Turen fra Corniglia til Vernazza må nevnes spesielt.  Å komme rundt svingene oppe i fjellsiden og se Vernazza ligge der nede er et syn som ikke kan beskrives.
Byene må også sees fra sjøsiden, ta gjerne båten helt ned til Portovenere, skjønn by med vakker beliggenhet. 

Livet må leves forfra, men kan kun forståes bagfra.

Søren Kierkegaard

Siste innlegg i forumet

Artikkel om buegangene i Ano Syros
by marjana | 24. Apr 24, 16:02:28
Her er en grundig artikkel om historien rundt alle...
Re: Hvor er dette? 1032
by Diddi | 22. Apr 24, 21:46:13
Ja, minner om de mektige fjella deromkring. ...
Re: Vårtur - 2018 - Kardamili
by Kabi | 22. Apr 24, 19:01:52
Så koselig å se deg her igjen, Katherina :) Da b...
Amorgos blir neste
by Diddi | 14. Apr 24, 11:44:17
Ja, neste reise for oss blir på juvelen Amorgos i...
Re: Bildeserie fra Kithnos
by Diddi | 14. Apr 24, 11:22:45
☀️...
Re: Foto fra Kea
by Diddi | 14. Apr 24, 11:01:11
:) ...
Re: Kea og Kythnos
by marjana | 11. Apr 24, 00:34:01
Fergene fra Lavrio har en rute tur/retur bare Lavr...
Re: Nye branner
by Kabi | 09. Apr 24, 09:52:33
Kreta er også rammet av branner,mennesker alvorli...
GRATULERER med dagen !
by Kabi | 25. Mar 24, 12:58:44
Gratulerer med dagen, Hellas !https://www.ekathime...
Re: Artikkel om alle trappene og buegangene i Ano Syros
by marjana | 17. Mar 24, 16:11:38
Ja, jeg har lagt ut mange bilder av hus og buegang...
Re: Hvor skal vi dra i sommer?! Kan dere hjelpe oss?
by Kabi | 14. Mar 24, 11:46:42
Anbefaler varmt den romantiske byen Nafplio på Pe...
Flyttelass til Hellas
by Phillip Lian | 10. Mar 24, 11:52:28
Jeg prøver å bli klok på tollregler, men blir i...
Re: Kalo mina!
by Kabi | 01. Mar 24, 11:06:42
Kalo mina, mars 2024 !167.JPGUtsikt til Poros....
Re: Testing testing ena-thio-tria HER KAN DU TESTE DET DU VIL!
by kaka | 29. Feb 24, 12:43:55
Da prøver jeg igjenFant ikke utav av hva "Us...
Re: Kreta chania by hotel nær strand
by hakon57 | 17. Feb 24, 13:52:10
Hei, noen anbefalinger Hotel nær strand chania by...