Logg inn med Facebook eller Google!

Vinglete morgentur på gresk damesykkel

Started by Ole, 26. Aug 12, 22:57:02

Previous topic - Next topic

Ole

Som jeg skrev i Hilsen fra Hellas-tråden mens jeg var på Paros, så fikk jeg låne sykkelen til husverten for å ta meg en sykkeltur!  :help:

Nøklene ble utlevert kvelden før, og så var det bare å sette vekkerklokka på 7! :help:



Tidlig opp, og opp på sykkelsetet! Ned igjen fra sykkelsetet, for det var alt for lavt. Men setet lot seg ikke rikke, så da var det bare å begynne turen. Fra Marioly trillet jeg ned bakken til veien som går innover i Parikiabukta. Det var lite folk å se, og få biler. Heldigvis! :help: Jeg syklet forbi Livadia-stranda og over på andre siden av Parikiabukta. På veien møtte jeg på noen bratte oppoverbakker, og da var det bare å gå av sykkelen. Ingen grunn til å slite seg ut!

Livadia "langt der nede".


Omtrent midt på bildet under ligger Marioly, der vi bodde. Til venstre i bildet ligger tavernaen til Hotel Livadia som jeg omtalte i denne tråden: http://hellasforum.net/index.php?topic=7436.0


Jeg fortsetter sykkelturen, og utsikten over Parikia og Parikiabukta er perfekt. På bildet under ser vi Antiparos i det fjerne.


Snur vi oss andre veien ser vi innover dalen som går i retning Naoussa.


Parikia og Parikiabukta.


Herfra kan man zoome inn og få bilder av Parikia fra en vinkel som man ikke har så ofte.




Bystranda.


Jeg fortsetter sykkelturen, og nå er det heldigvis ikke flere oppoverbakker! Imidlertid går det nedover, så da er spørsmålet hvor langt jeg skal sykle, for jeg skal jo tilbake samme veien, og da blir nedoverbakke til oppoverbakke! :help:


Utsikt i retning strendene Krios og Martselo.


Jeg tok, som dere ser, en del bilder på denne sykkelturen. Men jeg ville jo ha bilde av meg selv på sykkelen også! Det var ikke et menneske i sikte, så da fant jeg noen søppelcontainere og plasserte kamera på en av dem.


Så vare det å sette på selvutløseren, sykle fort bort fra kamera, snu og sykle mot kamera for å bli foreviget på damesykkelen! :help:




Dette var min første sykkeltur i Hellas, og det anbefales på det varmeste! Man ser ting man ikke ser fra bil, og man kan nyte stillheten og naturen på en glimrende måte!  :)





marjana

Herlig, Ole!
Jeg fikk også låne en sykkel i vår da jeg var på Syros. Den var litt liten og litt gammel. Den hadde fått mye ny olje i girene og på kjeden, så jeg syklet rundt i solnedgangene ofte.


Glika i zoi

Solgry

Den "selvutløser-seansen" skulle kanskje vært filmet, for tenker du gjorde "et par" forsøk, før du fikk så fine bilder?

Vi leier jo alltid moped, og selvom det ikke er like stille og fredelig som å sykle, så kjenner vi følelsen og duftene av Hellas. Herlig! :D
Lodotter er englenes tøfler.....

kaka

 
Stil og eleganse, - minst 20 i stil, i hvert fall  ;D
KariK

Ole


Solgry: Jeg tok 10 bilder med selvutløseren på rappen, og det ble heldigvis et par brukbare..

Kaka: Jeg tror du kommer til å revurdere stilkarakteren når du får se filmen!  ;D

Ole

Ikke på nivå med Kon-Tiki, men likevel........



karri

Quote from: Ole on 27. Aug 12, 22:09:20
Ikke på nivå med Kon-Tiki, men likevel........


Du hadde vel ikke million-budsjett heller  :D :D  Artig at du ser i kamera når du er på vei opp, men når du kommer ned igjen ser du rett fram  ;) ;)
KARRI

kaka

KariK

Tjorven

Hehe, vet ikke om jeg er helt enig med kaka hva stilkarakteren angår, men herlig filmsnutt  ;D ;D  Ramla du av på slutten der, eller laga du en "not so happy ending" for underholdningas skyld?  ;)  Du fikk iallfall tatt noen kjempeflotte Parosbilder fra turen  ;)
There are no strangers, only friends we haven't met.

Ole

Det ble ikke noe knall og fall. Den merkelige filmingen på slutten er fordi jeg løfta opp kameraet for å skru det av.  :)

Siste innlegg i forumet

Artikkel om buegangene i Ano Syros
by marjana | 24. Apr 24, 16:02:28
Her er en grundig artikkel om historien rundt alle...
Re: Hvor er dette? 1032
by Diddi | 22. Apr 24, 21:46:13
Ja, minner om de mektige fjella deromkring. ...
Re: Vårtur - 2018 - Kardamili
by Kabi | 22. Apr 24, 19:01:52
Så koselig å se deg her igjen, Katherina :) Da b...
Amorgos blir neste
by Diddi | 14. Apr 24, 11:44:17
Ja, neste reise for oss blir på juvelen Amorgos i...
Re: Bildeserie fra Kithnos
by Diddi | 14. Apr 24, 11:22:45
☀️...
Re: Foto fra Kea
by Diddi | 14. Apr 24, 11:01:11
:) ...
Re: Kea og Kythnos
by marjana | 11. Apr 24, 00:34:01
Fergene fra Lavrio har en rute tur/retur bare Lavr...
Re: Nye branner
by Kabi | 09. Apr 24, 09:52:33
Kreta er også rammet av branner,mennesker alvorli...
GRATULERER med dagen !
by Kabi | 25. Mar 24, 12:58:44
Gratulerer med dagen, Hellas !https://www.ekathime...
Re: Artikkel om alle trappene og buegangene i Ano Syros
by marjana | 17. Mar 24, 16:11:38
Ja, jeg har lagt ut mange bilder av hus og buegang...
Re: Hvor skal vi dra i sommer?! Kan dere hjelpe oss?
by Kabi | 14. Mar 24, 11:46:42
Anbefaler varmt den romantiske byen Nafplio på Pe...
Flyttelass til Hellas
by Phillip Lian | 10. Mar 24, 11:52:28
Jeg prøver å bli klok på tollregler, men blir i...
Re: Kalo mina!
by Kabi | 01. Mar 24, 11:06:42
Kalo mina, mars 2024 !167.JPGUtsikt til Poros....
Re: Testing testing ena-thio-tria HER KAN DU TESTE DET DU VIL!
by kaka | 29. Feb 24, 12:43:55
Da prøver jeg igjenFant ikke utav av hva "Us...
Re: Kreta chania by hotel nær strand
by hakon57 | 17. Feb 24, 13:52:10
Hei, noen anbefalinger Hotel nær strand chania by...