Logg inn med Facebook eller Google!

Pita Hellas

Started by Ole, 24. Aug 12, 21:16:55

Previous topic - Next topic

Ole

En av gyrossjappene i Parikia heter Pita Hellas. Her serverer de utmerket gyros og diverse andre ting.


Pita Hellas ligger meget sentralt til i umiddelbar nærhet til havna i Parikia, 15 meter fra O Milos (tidl. Corner). Man kan enten sitte på den siden som vender mot havna eller på baksiden. Stolene på baksiden deles med tavernaen To Koutouki




Kommentarer er vel overflødig?




Semifinalen mellom Italia og.....ja hvem var det.....Tyskland (?) vises på storskjerm. De som sitter nærmest er fra Italia, og en av kelnerne på Pita Hellas er også fra Italia. Dermed ble stemningen uvanlig høy etterhvert!



Kristian

Avansert matsmak  :o
Kristian/Planer er til for å utsettes

Anders

Ikke ta den... Gyros er godt!

Ole

Quote from: Kristian on 24. Aug 12, 22:22:54
Avansert matsmak  :o


Vet ikke helt hva du vil fram til her.....men du liker kanskje ikke gyros? Jeg elsker gyros, og gyros er en viktig del av Hellas for meg, i tillegg til mye, mye annet!

Anders

Jeg setter aller mest pris på Gyros som "alene-i-verden"-mat... det å sitte mutters alene på en "havnebenk" i Naxos havn med en boks cola og en Jackpot-gyros og se solen gå ned over nordenden av Paros har gitt meg noen ubetalelige øyeblikk. Hvorvidt det er så fancy mat spiller ingen rolle... det er godt og mettende og det er ikke så mange steder i verden jeg kan få den samme følelsen...

Atle

Quote from: Anders on 24. Aug 12, 22:45:41
Jeg setter aller mest pris på Gyros som "alene-i-verden"-mat... det å sitte mutters alene på en "havnebenk" i Naxos havn med en boks cola og en Jackpot-gyros og se solen gå ned over nordenden av Paros har gitt meg noen ubetalelige øyeblikk. Hvorvidt det er så fancy mat spiller ingen rolle... det er godt og mettende og det er ikke så mange steder i verden jeg kan få den samme følelsen...


Mesten så eg fekk lyst te å passa på deg neste gang du reise ner hr.Anders, så har du iherfall ein skulde å kvilla på :)
Jeg har den unike evnen at jeg på under 15 minutter kan si om det er en rød eller hvit vin hvis det er bra lyst i lokalet.
Sitat: Torkjell Berulfsen

Kristian

Tja, avansert og avansert. Det kan være så mye det.

Kona fikk en grillet kylling på et respatexbordsted på Madeira som var noe av det av den sorten hun hadde smakt. At det tok sin tid var så sin sak med tanke på kaklingen bak kaffeen mens de jaktet på kyllingen  :) :'(

Forøvrig det enkle "avanserte" som en gyros eller en omelett  er greit å roe seg ned med etter all annen restaurantmat. :help:
Kristian/Planer er til for å utsettes

Atle

Quote from: Kristian on 25. Aug 12, 07:23:07
At det tok sin tid var så sin sak med tanke på kaklingen bak kaffeen mens de jaktet på kyllingen  :) :'(


Må ikje lytta på kokken veit du :)
Jeg har den unike evnen at jeg på under 15 minutter kan si om det er en rød eller hvit vin hvis det er bra lyst i lokalet.
Sitat: Torkjell Berulfsen

Ole

Er det forresten noen som har klart å lage god gyros hjemme?

Svein~B

Jeg prøver å variere kosten, men minst én gang i løpet av en hellasferie spiser jeg gyros. Jeg foretrekker gyrostallerken framfor den innpakkede versjonen. Det er de samme ingrediensene, bare litt mer av alt og at du får det på en tallerken og med kniv og gaffel til. Det er mye fordi jeg går mye i ferien og at måltidene også er mulighet til å hvile beina i tillegg til at det er påfyll av næring. Det er også i tilknytning til måltidene at jeg skriver postkort, skriver dagbok, leser guidebøker og lignende. Men hvis jeg hadde dårlig tid og skulle rekke ferja, hadde jeg nok tatt gyrosen i hånda på veien. Jeg har vel skrevet i minst et par tråder at jeg ikke anbefaler maten på ferjene. Sist jeg var på Paros var både første og siste måltid på Pita Hellas.
Jeg er i Hellas flere ganger om dagen, i hodet mitt

JohnS

Foretrekker også å spise gyros som tallerkenrett, men det er fordi vi vanligvis spiser mest småretter som deles av begge/alle, og det er litt enklere å spidde det man vil ha fra en tallerkenporsjon enn å sende rundt den innpakkede lefsa.   :D
At appellere til fornuften er verdens største slag i luften (Kumbel)

Tommy

Gyros me pita eller kebabrulle är samma sak å det käkar jag här hemma i varje gathörn om jag har lust på annan snabbmat än en burgare förexempel, å för all del också i Grekland då det faller sig  :) .
Men det är ingen mat jag ser framför mig som speciellt grekisk då jag suktar efter det som smaklökarna förknippar med en greklands-semester.
\"Det är aldrig försent att ge upp :-)\"

Siste innlegg i forumet

Artikkel om buegangene i Ano Syros
by marjana | 24. Apr 24, 16:02:28
Her er en grundig artikkel om historien rundt alle...
Re: Hvor er dette? 1032
by Diddi | 22. Apr 24, 21:46:13
Ja, minner om de mektige fjella deromkring. ...
Re: Vårtur - 2018 - Kardamili
by Kabi | 22. Apr 24, 19:01:52
Så koselig å se deg her igjen, Katherina :) Da b...
Amorgos blir neste
by Diddi | 14. Apr 24, 11:44:17
Ja, neste reise for oss blir på juvelen Amorgos i...
Re: Bildeserie fra Kithnos
by Diddi | 14. Apr 24, 11:22:45
☀️...
Re: Foto fra Kea
by Diddi | 14. Apr 24, 11:01:11
:) ...
Re: Kea og Kythnos
by marjana | 11. Apr 24, 00:34:01
Fergene fra Lavrio har en rute tur/retur bare Lavr...
Re: Nye branner
by Kabi | 09. Apr 24, 09:52:33
Kreta er også rammet av branner,mennesker alvorli...
GRATULERER med dagen !
by Kabi | 25. Mar 24, 12:58:44
Gratulerer med dagen, Hellas !https://www.ekathime...
Re: Artikkel om alle trappene og buegangene i Ano Syros
by marjana | 17. Mar 24, 16:11:38
Ja, jeg har lagt ut mange bilder av hus og buegang...
Re: Hvor skal vi dra i sommer?! Kan dere hjelpe oss?
by Kabi | 14. Mar 24, 11:46:42
Anbefaler varmt den romantiske byen Nafplio på Pe...
Flyttelass til Hellas
by Phillip Lian | 10. Mar 24, 11:52:28
Jeg prøver å bli klok på tollregler, men blir i...
Re: Kalo mina!
by Kabi | 01. Mar 24, 11:06:42
Kalo mina, mars 2024 !167.JPGUtsikt til Poros....
Re: Testing testing ena-thio-tria HER KAN DU TESTE DET DU VIL!
by kaka | 29. Feb 24, 12:43:55
Da prøver jeg igjenFant ikke utav av hva "Us...
Re: Kreta chania by hotel nær strand
by hakon57 | 17. Feb 24, 13:52:10
Hei, noen anbefalinger Hotel nær strand chania by...