Logg inn med Facebook eller Google!

Tjorven på Antiparos juni 2011 og 2012

Started by Tjorven, 29. Jul 12, 18:49:53

Previous topic - Next topic

Tjorven

Jeg hadde i utgangspunktet ikke tenkt det, men  jeg heiv meg på nok en båttur med Alexandros, sammen med nine engelske venner Carol og Bob. Det er så befriende deilig med en dag til sjøs  8)
Vi møttes i havna, og C&B hadde vært ute i godt tid og sikra oss godplasser på soldekket  ;)







There are no strangers, only friends we haven't met.

karri

Ja, det er godt å komme litt utpå vannet, Tjorven  :)  Det lufter så godt der ute, bare det ikke lufter FOR godt, da blir det fort ubehaglig :o  Det var godplassen sin det tenker jeg, full oversikt derfra?!  ;)
KARRI

Tjorven

Siden jeg skada meg skikkelig forrige gang, hadde jeg bestemt meg for å ta alle forholdsregler denne gang. Men det er ikke alt man kan sikre seg imot (eller for) Blant annet skvettenhet, som er et stort porblem hos meg. ( Ganske alvorlig faktisk, da jeg lider av PTSS, og noe jeg ikke kan kontrollere. Skal ikke gå innpå dette nærmere her, men høye, skarpe lyder reagerer jeg til tider voldsomt på, og er vanskelig for meg å kontrollere)
Vel, kaptein Antonis tuta som naturlig var i fløyta da vi la fra kai, og jeg hoppa selvfølgelig himmelhøyt på plassen foran styrhuset  :o  Råfestlig!
Så, med jevne mellomrom gjentok han "spøken", men etterhvert ble jeg heldigvis "kurert", siden jeg visste det kom  :-\  Jeg kunne slappe av og nyte de flotte klippeformasjonene ute i sjøen.

Antonis har full oversikt, bl.a over oss som sitter rett foran styrhuset



Fantastisk sjølandskap










There are no strangers, only friends we haven't met.

Tjorven

02. Aug 12, 00:07:34 #27 Last Edit: 02. Aug 12, 00:15:00 by Tjorven
Deilig med en badestopp i det klare turkise  vannet her



Mer klippelandskap



Mannskapet sanka ferske kråkeboller, og blekkspruten henger til tørk for vårt neste stopp





Vi går i land på ei deilig strand, spiser grillmat, bader og koser oss





Forretten klargjøres, namnam



En kar murer et steingjerde



Hittil var alt bare lutter liv og glede, det skulle plutselig ta en brå slutt......
There are no strangers, only friends we haven't met.

Tjorven

02. Aug 12, 00:54:33 #28 Last Edit: 02. Aug 12, 01:00:45 by Tjorven
Faren var ikke det at Antonis "prøvde" å true meg på livet med en kniv  ;D



Neida, uhellet skjedde like etter at dette bildet ble tatt, her på siste badestopp



Båtturen, været, formen og samholdet på båten, alt gjorde dette til en flott utflukt. Ingen skade skjedd, og jeg slappa av og var happy. Jeg sa til og med nei takk til ouzoen som ble tilbudt på tilbaketuren, her skulle alle forholdsregler tas. Men, jeg kunne ikke motsto fristelsen av et siste bad til sjøs. I siste liten hoppa jeg uti  :)   Mmm, deilig  :-*  Etter en forfriskende dukkert skjedde det  :(  Jeg var på vei oppover leideren, rolig og forsiktig så jeg ikke skulle glippe taket som forrige gang.... Da tuta Antonis i fløyta (helt nødvendig, for å varsle folk om å komme ombord igjen)  :o Men på meg kom det helt uforberedt, og lyden satte meg såpass ut at jeg nesten mista taket. Men bare med ei hånd. Et eller annet instinkt sa meg at jeg skulle tviholde med den ene hånda som fortsatt holdt rundt stigen. (Sist gang da jeg glapp, kræsja jeg med stigen så ribbeina knakk, så den opplevelsen var fortsatt friskt i minne to år etter)

Var visst ikke så lurt dette heller, for jeg virvla rundt etter den ene arma, (men ikke f om jeg skulle slippe) virvla tilbake og fikk tak med den andre, og kom meg ombord. Puh. DA overmanna smertene meg  :'(  Jeg klarte ikke å bevega hånda uten at smertene jog over meg, jeg ble svimmel og kvalm og måtte bare legge meg rett ned. Ei engelsk jente som var sykepleier, skjønte at her måtte førstehjelp til, og beordra isbiter som hun la på med håndkledet mitt rundt. Det gjorde om mulig enda vondere, men var jo nødvendig. DA ba jeg om en ouzo, som smertestillende  :P  og vi var dessuten nesten "hjemme". (Huff, jeg kan nesten kjenne smertene mens jeg skriver)

Tilbake på Antiparos, og her er sykepleieren min. Bortsett fra denne "typisk Tjorven-episoden" var det en deilig og fin dag til sjøs  8)
Men skaden fikk sine følger.... i neste kapittel.

There are no strangers, only friends we haven't met.

Solgry

Jamen er du uheldig da, Tjorven!!!! :-\

Men det så jo helt herlig ut på den båtturen, da, med god mat og herlig, azurblått badevann......! Lengte, lengte, lengte...... :)
Lodotter er englenes tøfler.....

karri

AU AU AU.... hørtes ikke noe godt ut det der!!! Men, ellers så turen fortreffelig ut  8)
KARRI

Ole

Herlig gjensyn med Antiparos, Tjorven! Båtturen så nydelig ut, men leit med ulykken! Ser fram til fortsettelsen!

Kristian

Tjorven skal være glad for at det ikke skjedde det som hendte da vi var med Antonis for noen år siden:  Da løsnet det en stein over hula  det ble svømt gjennom. Takk for at den ikke traff noen.

Kristian/Planer er til for å utsettes

kaka

Det så ut som en fantastisk flott og begivenhetsrik tur.
Bare synd at det skulle gå slik med deg (igjen) Tjorven!
KariK

Diddi

Uff,uff,Tjorven-kan det være mulig? Du må da snrt ha brukt opp hele kvoten din nå :'( :'(
MEN,vakre bilder kan du ta  ;D Veldig fristende bilder,utrolig glad vi skal reise om 4 1/2 uke 8) 8)
Å undre seg er begynnelsen til større innsikt:)

Tjorven

NÅ får jeg endelig si takk for gode ord og tilbakemeldinger til dere :D  (Har hatt problemer med å få kommet meg innpå idag) Fortsetter skildringa når forumet er blitt mer stabilt igjen, har hatt nok ergrelser for i dag  :(  Ikke får jeg opp noen smilefjes heller. Men, det ordner seg nok når alt er på stell igjen :D
There are no strangers, only friends we haven't met.

Siste innlegg i forumet

Artikkel om buegangene i Ano Syros
by marjana | 24. Apr 24, 16:02:28
Her er en grundig artikkel om historien rundt alle...
Re: Hvor er dette? 1032
by Diddi | 22. Apr 24, 21:46:13
Ja, minner om de mektige fjella deromkring. ...
Re: Vårtur - 2018 - Kardamili
by Kabi | 22. Apr 24, 19:01:52
Så koselig å se deg her igjen, Katherina :) Da b...
Amorgos blir neste
by Diddi | 14. Apr 24, 11:44:17
Ja, neste reise for oss blir på juvelen Amorgos i...
Re: Bildeserie fra Kithnos
by Diddi | 14. Apr 24, 11:22:45
☀️...
Re: Foto fra Kea
by Diddi | 14. Apr 24, 11:01:11
:) ...
Re: Kea og Kythnos
by marjana | 11. Apr 24, 00:34:01
Fergene fra Lavrio har en rute tur/retur bare Lavr...
Re: Nye branner
by Kabi | 09. Apr 24, 09:52:33
Kreta er også rammet av branner,mennesker alvorli...
GRATULERER med dagen !
by Kabi | 25. Mar 24, 12:58:44
Gratulerer med dagen, Hellas !https://www.ekathime...
Re: Artikkel om alle trappene og buegangene i Ano Syros
by marjana | 17. Mar 24, 16:11:38
Ja, jeg har lagt ut mange bilder av hus og buegang...
Re: Hvor skal vi dra i sommer?! Kan dere hjelpe oss?
by Kabi | 14. Mar 24, 11:46:42
Anbefaler varmt den romantiske byen Nafplio på Pe...
Flyttelass til Hellas
by Phillip Lian | 10. Mar 24, 11:52:28
Jeg prøver å bli klok på tollregler, men blir i...
Re: Kalo mina!
by Kabi | 01. Mar 24, 11:06:42
Kalo mina, mars 2024 !167.JPGUtsikt til Poros....
Re: Testing testing ena-thio-tria HER KAN DU TESTE DET DU VIL!
by kaka | 29. Feb 24, 12:43:55
Da prøver jeg igjenFant ikke utav av hva "Us...
Re: Kreta chania by hotel nær strand
by hakon57 | 17. Feb 24, 13:52:10
Hei, noen anbefalinger Hotel nær strand chania by...