Logg inn med Facebook eller Google!

Tjorven på Antiparos juni 2011 og 2012

Started by Tjorven, 29. Jul 12, 18:49:53

Previous topic - Next topic

karri

HA HA! Søt og artig kattunge, men egen vilje skjønner jeg  :hjerte: :katt: :hjerte: 
KARRI

ingaberentine

Jeg har ikke godt av å lese og ikke minst se slike kjekke bilder fra AP, får så intenst lyst å reise ned igjen selv om det bare er 10 dager siden vi var der sist!!!

Tjorven

Quote from: ingaberentine on 30. Jul 12, 15:53:07
Jeg har ikke godt av å lese og ikke minst se slike kjekke bilder fra AP, får så intenst lyst å reise ned igjen selv om det bare er 10 dager siden vi var der sist!!!

Hehe, jeg skjønner lengselen din, spesielt  rett etter hjemkomsten derfra, men jeg håper du tar sjansen på å følge med videre likevel  ;)
There are no strangers, only friends we haven't met.

Tjorven

Jeg har presentert flere spisesteder i tidligere AP-tråder, og her kommer litt mer. Man finner seg jo sine favoritter etter hvert, men denne restauranten i havna hadde jeg ikke besøkt før. Dit var det mine irske og engelske venner som tok meg med en kveld, og maten var fortreffelig  :)  Husker ikke navnet, men mener det er den i underetasjen som til Mantalena Hotel. Kjennetegnet er iallfall det lyseblå interiøret  ;)



Pavlos' Place er ikke til å unngå for min del  ;D  Pavlos himself er litt av en figur, og etter hvert har jeg blitt godt kjent med han og resten av familien, som driver tavernen. Her har jeg opplevd litt av hvert av begivenheter og hyggelige stunder, alene og med venner  ;D  På dette bildet har jeg selskap av Carol, Bob og Nigel.



"Alt" kan skje på Pavlos  ;D men jeg ble ganske perpleks da denne kjempen plutselig sto ved bordet mitt en kveld  ;)



En annen kveld var jeg på vei FRA Pavlos etter å ha spist der. Utenfor kom jeg i snakk med noen sunnmøringer. De skulle inn for å ha en planleggingsprat med Pavlos for en kommende 60 årsdag de skulle feire der. Dermed ble jeg "kidnappa" inn igjen av denne trivelige gjengen  ;D  Tror de besto av 6-7 par, så med meg under arma bars det inn igjen! Der ble det satt sammen til langbord, og vin og ouzo kom på bordet. Et par av mennene hadde med seg gitar, og både Pavlos med sin flotte røst, og sønnen Benos (musikklærer og glimrende på alle strengeinstrument) deltok med sang og musikk. Trenger vel ikke si at det var en fornøyelig stemning rundt bordet, med allsang på både norsk og gresk  :)



Pavlos i midten



Benos i sving i midten



Siden jeg er trønder, vlle de også synge "Nidelven stille og vakker du er", og en av dem stilte seg opp og sang for meg. Da ble jeg rørt  :-*



Pavlos i slaget: Yamas!

There are no strangers, only friends we haven't met.

Tjorven

Takk tildere som følger med og "liker"  :) 
Etter et godt måltid "må" man liksom innom kafebar Babel for noe godt i glasset og treffe kjentfolk. Den ligger midt i Main Street, så her får man med seg folkelivet i gata. Babel er nok blitt stamstedet mitt fordi jeg nesten alltid treffer kjente her, og et sted det er lett å komme i kontakt med folk.






 
There are no strangers, only friends we haven't met.

Tjorven

Babel drives av ekteparet Eleni og Pavlos, og Eleni samler på troll  ;D  så jeg kjøpte med en norsk gubbe til henne. Da lo hun og utbrøt: We look alike  ;)

There are no strangers, only friends we haven't met.

ingaberentine

Eleni var gravid i 8 måned for 2 uker siden, så nå kan det ikke være lenge igjen til at deres datter kommer til verden........

Tjorven

Quote from: ingaberentine on 31. Jul 12, 16:08:07
Eleni var gravid i 8 måned for 2 uker siden, så nå kan det ikke være lenge igjen til at deres datter kommer til verden........



Jeg vet, de venter datteren Ioanna i månedskifte august/september, men her er vi ikke kommet lenger enn til juni 2011  ;) (tenkte å følge denne skildringa litt kronoligisk)
There are no strangers, only friends we haven't met.

Tjorven

31. Jul 12, 17:28:44 #20 Last Edit: 31. Jul 12, 17:32:30 by Tjorven
Da fortsetter jeg med litt kveldsliv.
Fram til ca midnatt er det i Main Street de fleste befinner seg og treffer kjente, eller sitter på et spisested eller bar og ser på folkelivet i gata. Etter den tid blir det plutselig ganske folketomt, da de fleste barer/spisesteder og butikker stenger. Men det betyr ikke nødvendigvis at kvelden er over  ;)
Man forflytter seg bare et par hakk lenger opp i byen, til området rundt "squeren". Den består av en stor åpen plass med stoler og bord hvor man kan slå seg ned, eller på en av barene som ligger rett ved. Mens det da er helt folketomt i Main Street, yrer det av liv her. Av en eller annen grunn har jeg ikke noen bilder fra selve squeeren, får vel rette opp det nå i august  ;)

Jeg har funnet min favorittbar her også, som er The Doors. Her treffes folk i alle aldre, og det danses til 70-tallsmusikk  ;D Baren har i alle år blitt drevet av Thanassis.
Her styrer Thanassis spakene, mens kona Lisa serverer. Et veldig hyggelig par.



Tilbake til Main Street som nå ligger folketomt og øde

Taverna Yorgis (vis a vis Babel) har stengt for kvelden, men er ellers alltid full, og et godt spot for "peoplewatching"







Skjønte at det ble noe kluss med bildene, så her kom Taverna Yorgis til slutt, og dobbelt opp av et annet, sorry...



There are no strangers, only friends we haven't met.

Tjorven

Det er visst på tide å tusle hjem igjen, og jeg passerer Klimataria som selvfølgelig er stengt, men hva er det jeg ser: Lillepusen har sneket seg ut i natta, og hilser med et lite mjau. Men, noe bilde forfra vil hun ikke gi meg denne gangen heller  :'(









Neste gang blir det båttur med skuta Alexandros. Forrige gang knakk jeg et par ribbein, hva skjer denne gangen mon tro  :o
There are no strangers, only friends we haven't met.

Anders

Skulle jo ha klikket "liker" for lenge siden her... :-)

kaka

Det er noe eget med slik nattstille gater også, da.
KariK

Siste innlegg i forumet

Artikkel om buegangene i Ano Syros
by marjana | 24. Apr 24, 16:02:28
Her er en grundig artikkel om historien rundt alle...
Re: Hvor er dette? 1032
by Diddi | 22. Apr 24, 21:46:13
Ja, minner om de mektige fjella deromkring. ...
Re: Vårtur - 2018 - Kardamili
by Kabi | 22. Apr 24, 19:01:52
Så koselig å se deg her igjen, Katherina :) Da b...
Amorgos blir neste
by Diddi | 14. Apr 24, 11:44:17
Ja, neste reise for oss blir på juvelen Amorgos i...
Re: Bildeserie fra Kithnos
by Diddi | 14. Apr 24, 11:22:45
☀️...
Re: Foto fra Kea
by Diddi | 14. Apr 24, 11:01:11
:) ...
Re: Kea og Kythnos
by marjana | 11. Apr 24, 00:34:01
Fergene fra Lavrio har en rute tur/retur bare Lavr...
Re: Nye branner
by Kabi | 09. Apr 24, 09:52:33
Kreta er også rammet av branner,mennesker alvorli...
GRATULERER med dagen !
by Kabi | 25. Mar 24, 12:58:44
Gratulerer med dagen, Hellas !https://www.ekathime...
Re: Artikkel om alle trappene og buegangene i Ano Syros
by marjana | 17. Mar 24, 16:11:38
Ja, jeg har lagt ut mange bilder av hus og buegang...
Re: Hvor skal vi dra i sommer?! Kan dere hjelpe oss?
by Kabi | 14. Mar 24, 11:46:42
Anbefaler varmt den romantiske byen Nafplio på Pe...
Flyttelass til Hellas
by Phillip Lian | 10. Mar 24, 11:52:28
Jeg prøver å bli klok på tollregler, men blir i...
Re: Kalo mina!
by Kabi | 01. Mar 24, 11:06:42
Kalo mina, mars 2024 !167.JPGUtsikt til Poros....
Re: Testing testing ena-thio-tria HER KAN DU TESTE DET DU VIL!
by kaka | 29. Feb 24, 12:43:55
Da prøver jeg igjenFant ikke utav av hva "Us...
Re: Kreta chania by hotel nær strand
by hakon57 | 17. Feb 24, 13:52:10
Hei, noen anbefalinger Hotel nær strand chania by...