Logg inn med Facebook eller Google!

Fanari Beach rooms, pool etc., Antiparos

Started by Ole, 28. May 12, 13:48:36

Previous topic - Next topic

Ole

Er det noen som har noen opplysninger om Fanari? Tenker da på å bo der noen dager. Hvordan er rommene, poolen, service, restauranten, er det rent og pent etc. etc. Ser de har en hjemmeside, men syns den kunne vært litt mer informativ. http://www.fanaribeach.gr/

Kristian

Har ikke noen egentlige opplysninger bortsett fra at stedet er OK for en enkel lunsj når man er på bystrand 1 eller 2. Ligger mellom dem, så godt som på nr. 2.

Poolen tviler jeg på at du egentlig har bruk for. Går fra hageområdet rett ut på stranda.

Det springende punktet er vel om hva nærhet til saltvannssumpen bak strand nr. 1 betyr? Noe mygg er det alltids på Anti, men ????
Det er det med vær og vind (regn)

Kristian/Planer er til for å utsettes

Ole

Takk for info, Kristian! Det er akkurat bassenget som er grunnen til at jeg ser på Fanari. Guttungen vil elske det! Jeg er også bekymret for sumpen, men mygg er det overalt på Antiparos. Borte på Kouros ble vi oppspist for noen år siden, men godt mulig det er enda verre nær sumpen. Ikke det, når myggen først er i flygedyktig, så er det vel ingen grunn til at den skulle oppholde seg mer ved sumpen enn andre steder?

Kristian

Det er vel en nær kontinuerlig prosess, det med myggklekking, avhengig av fuktigheten.

SÅ lykken må være såpass med vind at de blåser avgårde.

Nå vil jeg vel si at stranda ved Fanari er en tanke bedre en "babybeach" ved Kouros, så det er ikke sikkert "junior" føler det samme behovet.

For 10-12 år siden var vi på Kreta med barnebarn og deres foreldre. Deres far hadde bestemt: Familieanlegg med basseng.
OK de første par dagene med nordavind, men da vinden snudde og løyet var det strand som gjaldt (forøvrig i begynnelsen av mai så vanntempen var så som så)



Kristian/Planer er til for å utsettes

Anders

Vi er alltid bortom Fanari for en lunsj eller fem, og har minst to år opplevd det der bassenget som grumsete og ikke rengjort (dvs var ikke i bruk)

Ole

Grumsete basseng høres ikke bra ut! Er det noen som har badet i det bassenget, eller bodd der (ikke i bassenget da).  8)

ingaberentine

ikke svar på hva du spør om, bare et forslag til et annet alternativ på Antiparos med svømmebasseng


http://www.antiparosgreece.com/



Svein~B

Quote from: Ole on 28. May 12, 14:25:37
Takk for info, Kristian! Det er akkurat bassenget som er grunnen til at jeg ser på Fanari. Guttungen vil elske det! Jeg er også bekymret for sumpen, men mygg er det overalt på Antiparos. Borte på Kouros ble vi oppspist for noen år siden, men godt mulig det er enda verre nær sumpen. Ikke det, når myggen først er i flygedyktig, så er det vel ingen grunn til at den skulle oppholde seg mer ved sumpen enn andre steder?


Det kan være store lokale forskjeller når det gjelder mygg. Vindretning kan ha noe å si, men jeg tror uansett av myggtettheten er størst nærmest sumpen.

Da min eks og jeg var på Antiparos i 2002 var vi først på visning på Antiparos Hotel. Deretter tok vi inn på et annet etablissement i den samme gata. Allerede første kvelden så vi at der kunne vi ikke bo på grunn av myggen, så vi betalte for den første natta og flyttet ned til havna. Der så vi knapt en mygg. Når vi var oppe i byen, så vi flere som var veldig hardt angrepet av myggen.

Et par år senere var vi i Agia Marina på Egina. Der bodde vi den første natta direkte på stranda og var veldig plaget av mygg. Deretter flyttet vi opp i høyden og der så vi ingen mygg.
Jeg er i Hellas flere ganger om dagen, i hodet mitt

Siste innlegg i forumet

Artikkel om buegangene i Ano Syros
by marjana | 24. Apr 24, 16:02:28
Her er en grundig artikkel om historien rundt alle...
Re: Hvor er dette? 1032
by Diddi | 22. Apr 24, 21:46:13
Ja, minner om de mektige fjella deromkring. ...
Re: Vårtur - 2018 - Kardamili
by Kabi | 22. Apr 24, 19:01:52
Så koselig å se deg her igjen, Katherina :) Da b...
Amorgos blir neste
by Diddi | 14. Apr 24, 11:44:17
Ja, neste reise for oss blir på juvelen Amorgos i...
Re: Bildeserie fra Kithnos
by Diddi | 14. Apr 24, 11:22:45
☀️...
Re: Foto fra Kea
by Diddi | 14. Apr 24, 11:01:11
:) ...
Re: Kea og Kythnos
by marjana | 11. Apr 24, 00:34:01
Fergene fra Lavrio har en rute tur/retur bare Lavr...
Re: Nye branner
by Kabi | 09. Apr 24, 09:52:33
Kreta er også rammet av branner,mennesker alvorli...
GRATULERER med dagen !
by Kabi | 25. Mar 24, 12:58:44
Gratulerer med dagen, Hellas !https://www.ekathime...
Re: Artikkel om alle trappene og buegangene i Ano Syros
by marjana | 17. Mar 24, 16:11:38
Ja, jeg har lagt ut mange bilder av hus og buegang...
Re: Hvor skal vi dra i sommer?! Kan dere hjelpe oss?
by Kabi | 14. Mar 24, 11:46:42
Anbefaler varmt den romantiske byen Nafplio på Pe...
Flyttelass til Hellas
by Phillip Lian | 10. Mar 24, 11:52:28
Jeg prøver å bli klok på tollregler, men blir i...
Re: Kalo mina!
by Kabi | 01. Mar 24, 11:06:42
Kalo mina, mars 2024 !167.JPGUtsikt til Poros....
Re: Testing testing ena-thio-tria HER KAN DU TESTE DET DU VIL!
by kaka | 29. Feb 24, 12:43:55
Da prøver jeg igjenFant ikke utav av hva "Us...
Re: Kreta chania by hotel nær strand
by hakon57 | 17. Feb 24, 13:52:10
Hei, noen anbefalinger Hotel nær strand chania by...