Logg inn med Facebook eller Google!

Reisenettsteder

Started by Marit, 19. Oct 10, 11:43:09

Previous topic - Next topic

Marit

Vg har en omtale over De beste reisenettstedene.

Jeg kjenner kun til Tripadvisor som jeg ikke har brukt så mye, men som jeg av og til har kommet over når jeg har søkt etter hoteller.
It ain't no sin to be glad you're alive

If I should fall behind, wait for me

xristina

Jeg har brukt booking.com både for hoteller i Athen, på Naxos, i Berlin og her i Norge, og er storfornøyd med det. Synes nettstedet er veldig bra, og man må ha gjennomført oppholdet før man får skrive anbefalinger.

Marit

Har selv brukt Hotels.com noen ganger, og det har vært bra. Måtte en gang avbestille et opphold, og fikk pengene igjen ganske fort (mulig det var et avbestillingsgebyr, men det var ikke mye tror jeg).

Ellers sjekker jeg gjerne hotellenes egne hjemmesider etter tilbud før jeg ev. bestiller via et annet nettsted.
It ain't no sin to be glad you're alive

If I should fall behind, wait for me

xristina

Fordelen med Booking.com er at man ikke forhåndsbetaler noe som helst. Og man kan avbestille inntil dagen i forveien. Altså ikke noe styr med penger tilbake...

Jeg sjekker også hotellets egne sider før jeg evt bestiller. Og har til og med erfart at hotellet selv har sagt at det lønner seg for meg å bestille via booking.com.

Anne

http://www.travelstart.no/fly-og-hotell

Jeg har brukt denne på bestilling av fly og hotell og har vært fornøyd frem til nå. Her har jeg fått gode priser og en ryddig bestilling.
Anne
Gud drømte...malte...og så skapte han Skiathos!
Member of
The Boomerange Club of Skiathos
Ο φιλος τον φιλον εν κινδυνοις γιγνωσκει.

Tjorven

Jeg syns Flybilligst.com er et greit sted å sjekke flypriser, fordi de har en graf som viser når det er billigst, både tur og retur.
Når det gjelder hotell (i Hellas) er jeg innom en drøss nettsteder  ;) Der blir både booking.com hotels.com for snevert mht utvalget. Finner gjerne fram til stedet/øyas egne nettsteder og videre til bostedets webside.
Ellers er jeg ofte innom greeka.com, greekhotel.com, vacation-greece.com og tripadviser.
There are no strangers, only friends we haven't met.

JohnS

Jeg bruker tripadvisor ofte og mye, både til å lese andres vurderinger av hoteller og steder, og til å stille spørsmål i et av de mange fora der når jeg vurderer å reise til andre steder enn Hellas.

Ellers bruker jeg finn.no en god del, jeg har bestilt turer på travellink.no, og jeg surfer ofte på et drøss andre nettsteder.

Når jeg begynner å sirkle meg inn mot et sted eller et hotell, er det oftest google som er neste step, for å finne hotellets egen hjemmeside, eller detaljert lokal informasjon om steder jeg vil vite mer om.
At appellere til fornuften er verdens største slag i luften (Kumbel)

Marit

Jeg har også brukt Venere.com for å søke etter hoteller.

Liker her kartoversikten hvor alle hotellene er markert. Er kjekt å finne et hotell som ligger i nærheten av et sted man vil bo (fotballbane, severdighet, konserthall etc).
It ain't no sin to be glad you're alive

If I should fall behind, wait for me

filhellener

Quote from: \"xristina\"Fordelen med Booking.com er at man ikke forhåndsbetaler noe som helst. Og man kan avbestille inntil dagen i forveien. Altså ikke noe styr med penger tilbake...

Jeg sjekker også hotellets egne sider før jeg evt bestiller. Og har til og med erfart at hotellet selv har sagt at det lønner seg for meg å bestille via booking.com.


Jeg er, som deg, veldig godt fornøyd med booking.com, xristina  :cheese:

Men vil bare \"presisere\" litt det med frist for avbestilling.
Min erfaring etter e n d e l reservasjoner er at man må avbestille 2 døgn før, feks senest kl 23.59 i kveld om bookingen gjelder fra og med tirsdag.

Det er heller ikke så uvanlig at man må avbestille senest en uke før, eller 3 uker før heller, jeg har sett begge deler.
Men å avbestille dagen før har ikke j e g sett på de bookingene jeg har gjort på booking.com.

De har  også ekstra \"gode priser\" på rom på mange hoteller , de er i k k e  refunderbare, det kan være stor forskjell på prisen på samme rom.
Man kan spare ganske mye om man er helt sikker på at man skal reise
/vil bo der  :cheese:
Kari

xristina

Alle de hotellene jeg har bestilt har det vært avbestilling på et døgn i forveien. Så lenge man avbestiller før det, så betaler man ingenting. Mulig at det er kl 23.59 to dager før... Har aldri måttet avbestille så nært opptil avreise.

En gang har jeg blitt feilaktig trukket for et rom, hvor beløpet bare skulle reserveres, men de pengene kom tilbake på konto før jeg rakk å merke det.

Siste innlegg i forumet

Re: Hvor er dette? 1032
by Diddi | 22. Apr 24, 21:46:13
Ja, minner om de mektige fjella deromkring. ...
Re: Vårtur - 2018 - Kardamili
by Kabi | 22. Apr 24, 19:01:52
Så koselig å se deg her igjen, Katherina :) Da b...
Amorgos blir neste
by Diddi | 14. Apr 24, 11:44:17
Ja, neste reise for oss blir på juvelen Amorgos i...
Re: Bildeserie fra Kithnos
by Diddi | 14. Apr 24, 11:22:45
☀️...
Re: Foto fra Kea
by Diddi | 14. Apr 24, 11:01:11
:) ...
Re: Kea og Kythnos
by marjana | 11. Apr 24, 00:34:01
Fergene fra Lavrio har en rute tur/retur bare Lavr...
Re: Nye branner
by Kabi | 09. Apr 24, 09:52:33
Kreta er også rammet av branner,mennesker alvorli...
GRATULERER med dagen !
by Kabi | 25. Mar 24, 12:58:44
Gratulerer med dagen, Hellas !https://www.ekathime...
Re: Artikkel om alle trappene og buegangene i Ano Syros
by marjana | 17. Mar 24, 16:11:38
Ja, jeg har lagt ut mange bilder av hus og buegang...
Re: Hvor skal vi dra i sommer?! Kan dere hjelpe oss?
by Kabi | 14. Mar 24, 11:46:42
Anbefaler varmt den romantiske byen Nafplio på Pe...
Flyttelass til Hellas
by Phillip Lian | 10. Mar 24, 11:52:28
Jeg prøver å bli klok på tollregler, men blir i...
Re: Kalo mina!
by Kabi | 01. Mar 24, 11:06:42
Kalo mina, mars 2024 !167.JPGUtsikt til Poros....
Re: Testing testing ena-thio-tria HER KAN DU TESTE DET DU VIL!
by kaka | 29. Feb 24, 12:43:55
Da prøver jeg igjenFant ikke utav av hva "Us...
Re: Kreta chania by hotel nær strand
by hakon57 | 17. Feb 24, 13:52:10
Hei, noen anbefalinger Hotel nær strand chania by...
Re: Alonissos 2024
by Hellasfrelst | 16. Feb 24, 09:02:22
Jeg har heller ikke vært inne på Hellasforum på...