Logg inn med Facebook eller Google!

Hellasfrelst på Amorgos

Started by Hellasfrelst, 31. Aug 10, 11:29:36

Previous topic - Next topic

Ingrid

Hva er det med Amorgos som virker så tiltrekkende på mange av oss?  :love10:
Etter å ha lest din fortelling og sett bildene dine Hellasfrelst,  blir jeg bare enda mer fristet til å besøke øya  :love1:

Tjorven

Quote from: \"Ingrid\"Hva er det med Amorgos som virker så tiltrekkende på mange av oss?  :love10:
Etter å ha lest din fortelling og sett bildene dine Hellasfrelst,  blir jeg bare enda mer fristet til å besøke øya  :love1:

Jeg har også falt kraftig for Amorgos, såpass at jeg tror Tilos må vike neste sommer. (Det har absolutt ingen ting med de flotte Tilosbildene dine å gjøre altså, Ingrid  ;)  )

Så bare kom igjen med flere Amorgosbilder, Hellasfrelst   :flower:
There are no strangers, only friends we haven't met.

5ifamilien

Amorgos er herved bestemt for 2011 :-) Men, hvor skal man bo? Trenger studios for 4/5, sentralt, gjerne litt utsikt - men ikke basseng. Noen som har noen forslag?

Hellasfrelst

Tja, jeg har bare bodd på Eleni rooms og The Big Blue.
Det er nok flere her som har andre gode forslag til bosted.

Eleni rooms har to studio ved siden av hverandre med felles balkong, tror det var i 2.etasje, med flott utsikt (men litt vindutsatt). Det er jo en mulighet. Der betalte vi 55 euro for et studio for to i juli.

The Big Blue ligger høyt oppe og har også flott utsikt. Vet ikke hvor store leiligheter/studio de har, men det var ivertfall noen som var større enn for to personer. Vi betalte 40 euro for et studio for to i juli der. Veldig trivelig eier.

Så er det det hotellet vi kontaktet før vi reiste til Amorgos, men som ikke hadde ledig. Og det er Pension Titika som ligger i svingen like før Xilokeratidi. Det ligger også veldig fint til.

www.titika-pension.gr
i zoi ine tora - livet er nå

Athina

Hellasfrelst, har kost meg med dine flotte bilder og fortelling fra Amorgos som er en av øyene jeg har på min ønskeliste :flower:
Håper du har flere bilder å vise oss :icon_smile:
Den som kan se skjønnheten i de små detaljer, vil alltid finne noe å glede seg over.

Hellasfrelst

OK, da skal jeg prøve å få lagt ut noen bilder fra Amorgos. Jeg er ingen fotograf, men noen bilder ble det da.
i zoi ine tora - livet er nå

5ifamilien

Hvordan er bystranden på Katapola? Får et inntrykk av at den ikke er noe spesiell... Er det flere hotell i Aegiali pga stranden tror dere?

Hellasfrelst

Har visst ikke noe godt bilde av bystranda i Katapola. Men den er av litt grå sand og det er helt greit å bade der. Det står noen få parasoller av siv litt bortpå stranda som det er fint å ligge ved. Vi var der et par ganger, men ellers gikk vi eller tok badebåt til Maltezi når vi var i ro.
Stranda i Egiali er finere enn i Katapola, men der er det heller ikke solsenger å leie for de som vil ha det.
i zoi ine tora - livet er nå

5ifamilien

Hvordan er \"livet\" i de to byene - og båtforbindelsene, er det nogenlunde likt?

Riitta

Jag hittade en bild som jag tog på bystranden på kvällen. Det var helt ok och bada där. Sedan går det badbåtar till ett par stränder lite längre bort. Dom började gå ung. i mitten av juni.

Det är lite mer liv och rörelse i Katapola. Jag skulle nog välja Egiali om barnen är små, för den fina strandens skull. Men med barn i skolåldern skulle jag välja Katapola. Jag tyckte båda byarna var fina på sitt sätt :bom:

Jag har ju lagt in en del bilder som du hittar under \"Amorgos\" om du vill ta en titt :bom:



Riitta

Hellasfrelst

Det er nok litt mere liv i Katapola, selv om det der også foregår i ganske rolige former. I juli var det en god blanding av alle aldersgrupper ute på kveldene. Og det er nok av spisesteder og barer.
Båtforbindelsene: SuperJet`n som gikk fra Athen til Milos, Folegandros, Santorini, Naxos, Koufonissi og så til Amorgos før retur var bare innom i Katapola. Ellers er det ferjer som er innom både Egiali og Katapola. Men det er sikkert noen som vet mer enn meg om det.
i zoi ine tora - livet er nå

5ifamilien

Takk Hellasfrelst og Riitta :-)
Vi reiser med 4 tenåringer (14år) så da er valget tatt!

Eleni var dessverre fullbooket, men har sett oss ut Le Grand Bleu... Noen som kjenner til stedet?

Siste innlegg i forumet

Amorgos blir neste
by Diddi | 14. Apr 24, 11:44:17
Ja, neste reise for oss blir på juvelen Amorgos i...
Re: Bildeserie fra Kithnos
by Diddi | 14. Apr 24, 11:22:45
☀️...
Re: Foto fra Kea
by Diddi | 14. Apr 24, 11:01:11
:) ...
Re: Kea og Kythnos
by marjana | 11. Apr 24, 00:34:01
Fergene fra Lavrio har en rute tur/retur bare Lavr...
Re: Nye branner
by Kabi | 09. Apr 24, 09:52:33
Kreta er også rammet av branner,mennesker alvorli...
Re: Vårtur - 2018 - Kardamili
by Kabi | 29. Mar 24, 09:48:51
Håper vi kan følge deg i Kardamili! Det er minst...
GRATULERER med dagen !
by Kabi | 25. Mar 24, 12:58:44
Gratulerer med dagen, Hellas !https://www.ekathime...
Re: Artikkel om alle trappene og buegangene i Ano Syros
by marjana | 17. Mar 24, 16:11:38
Ja, jeg har lagt ut mange bilder av hus og buegang...
Re: Hvor skal vi dra i sommer?! Kan dere hjelpe oss?
by Kabi | 14. Mar 24, 11:46:42
Anbefaler varmt den romantiske byen Nafplio på Pe...
Flyttelass til Hellas
by Phillip Lian | 10. Mar 24, 11:52:28
Jeg prøver å bli klok på tollregler, men blir i...
Re: Kalo mina!
by Kabi | 01. Mar 24, 11:06:42
Kalo mina, mars 2024 !167.JPGUtsikt til Poros....
Re: Testing testing ena-thio-tria HER KAN DU TESTE DET DU VIL!
by kaka | 29. Feb 24, 12:43:55
Da prøver jeg igjenFant ikke utav av hva "Us...
Re: Hvor er dette? 1032
by kaka | 27. Feb 24, 20:12:58
Så moro at jeg tok den :) Jeg har vært der i slu...
Re: Kreta chania by hotel nær strand
by hakon57 | 17. Feb 24, 13:52:10
Hei, noen anbefalinger Hotel nær strand chania by...
Re: Alonissos 2024
by Hellasfrelst | 16. Feb 24, 09:02:22
Jeg har heller ikke vært inne på Hellasforum på...