Logg inn med Facebook eller Google!

Alene på impulstur til Nidri

Started by msw, 31. May 10, 20:35:13

Previous topic - Next topic

msw

Hei!

Etter topp erfaring med å konsultere Hellasforum før avreise til Kardamili ifjor, prøver jeg igjen.

Idag bestemte jeg meg for at jeg trengte et lite avbrekk, og visp, så hadde jeg bestilt og betalt en restplass til Nidri, avreise allerede på onsdag! Dette er første gangen jeg reiser alene på charterferie, så jeg må innrømme at jeg er litt smånervøs. Bestilte spesifisert siden det er første gangen jeg reiser til Hellas alene, og skal bo på Avra. Er ikke så nøye hvor jeg bor, bare jeg får eget bad og et relativt rent rom å sove/slappe av på, og sånn sett tror jeg jeg har valgt et greit sted.

Jeg lurer på om noen har noen fine tips til ting å se på, ting å gjøre, steder å spise, og kanskje noen supertips for suksess med alenetur?

Jeg er relativt enkel å ha med å gjøre, siden jeg elsker å bade, kose meg med musikk på iPhonen og lese. Er 28 år, jente, kulturinteressert journalist, spiser det meste, tar gjerne en mythos og målet med ferien er vel å bade, slappe av og ta det relativt rolig.

Alle tips tas imot med takk, men siden jeg reiser allerede onsdag morgen er det kanskje litt kort varsel?







JohnS

Vi bodde også på Avra da vi var i Nidri for noen år siden, og hotellet var helt OK.  For meg var det ganske ideelt, da jeg ikke er noe strandmenneske, og kunne sitte ved det nederste bordet med en kaffe, mens kona lå på sanden i sola 3 meter unna.

Nidri var et ganske merkelig sted for oss, på en måte var det bortimot det kjedeligste stedet man kan tenke seg, men av en eller annen grunn trivdes vi utrolig godt der.  Det hadde nok noe med menneskene å gjøre, enten det var den lille nette 75-åringen på \"kooperativen\" i tradisjonelle klær, som tok lette dansetrinn for oss og klaga over dattera som var altfor \"megalo\" (stor), eller den tilsynelatende meget reserverte tavernaverten Yiannis som plutselig dukka opp med ei vinflaske til oss da vi stod og venta på bussen hjem.

En båttur til Meganissi og Onassis\' øy Scorpio hører med, med bading på stranda der man kan late som Jaqueline og Christina har satt spor i sanden, og en tur til vannfallene, som riktignok er regnet for å være  ideelt for romantiske par.

Strendene på vestkysten er fantastiske, men man kan bli svett av de to bratte bakkene og 400 trappetrinn ned til Egremni-stranda, og enda svettere når man skal opp igjen på ettermiddagen med sola stående rett mot oppstigningen.

Ha en riktig god tur... jeg er faktisk litt misunnelig.
At appellere til fornuften er verdens største slag i luften (Kumbel)

Annlaug

God tur:))) Har kun vært på Zakynthos, som er lenger sør,så kan ikke gi deg noen råd annet enn å nyte det blåturkise vannet.

Mokkimokki

Jeg har reist alene til Hellas noen ganger, jeg fyller opp ipoden med lydbøker og musikk, tar med en bunke gode bøker og parkerer på stranden på dagtid :)

Ta med fotoapparat og gå på oppdagelsesferd med det, og reiser du charter så er det greit å ta noen av de organiserte utfluktene - mange av guidene er veldig flinke og du kommer deg rundt uten å stresse på egenhånd.

Sist hadde jeg med en minipc med noen filmer og serier på som jeg satt på verandaen på kvelden og kikket på mens jeg knasket på gode olivener, drakk vin og så på at solen gikk ned i havet.

msw

Jeg gleder meg stort nå, men må innrømme at sommerfuglbestanden flakser ivrig i magen.
Har vært mye i Hellas, og mest på de ioniske øyene, særlig Korfu og Kefalonia, så jeg er nok ganske så sikker på at det blir fint. Håper bare jeg finner noen å prate med, for jeg er relativt sosial av meg.







Siste innlegg i forumet

Artikkel om buegangene i Ano Syros
by marjana | 24. Apr 24, 16:02:28
Her er en grundig artikkel om historien rundt alle...
Re: Hvor er dette? 1032
by Diddi | 22. Apr 24, 21:46:13
Ja, minner om de mektige fjella deromkring. ...
Re: Vårtur - 2018 - Kardamili
by Kabi | 22. Apr 24, 19:01:52
Så koselig å se deg her igjen, Katherina :) Da b...
Amorgos blir neste
by Diddi | 14. Apr 24, 11:44:17
Ja, neste reise for oss blir på juvelen Amorgos i...
Re: Bildeserie fra Kithnos
by Diddi | 14. Apr 24, 11:22:45
☀️...
Re: Foto fra Kea
by Diddi | 14. Apr 24, 11:01:11
:) ...
Re: Kea og Kythnos
by marjana | 11. Apr 24, 00:34:01
Fergene fra Lavrio har en rute tur/retur bare Lavr...
Re: Nye branner
by Kabi | 09. Apr 24, 09:52:33
Kreta er også rammet av branner,mennesker alvorli...
GRATULERER med dagen !
by Kabi | 25. Mar 24, 12:58:44
Gratulerer med dagen, Hellas !https://www.ekathime...
Re: Artikkel om alle trappene og buegangene i Ano Syros
by marjana | 17. Mar 24, 16:11:38
Ja, jeg har lagt ut mange bilder av hus og buegang...
Re: Hvor skal vi dra i sommer?! Kan dere hjelpe oss?
by Kabi | 14. Mar 24, 11:46:42
Anbefaler varmt den romantiske byen Nafplio på Pe...
Flyttelass til Hellas
by Phillip Lian | 10. Mar 24, 11:52:28
Jeg prøver å bli klok på tollregler, men blir i...
Re: Kalo mina!
by Kabi | 01. Mar 24, 11:06:42
Kalo mina, mars 2024 !167.JPGUtsikt til Poros....
Re: Testing testing ena-thio-tria HER KAN DU TESTE DET DU VIL!
by kaka | 29. Feb 24, 12:43:55
Da prøver jeg igjenFant ikke utav av hva "Us...
Re: Kreta chania by hotel nær strand
by hakon57 | 17. Feb 24, 13:52:10
Hei, noen anbefalinger Hotel nær strand chania by...