Logg inn med Facebook eller Google!

Tjorvens Fourni

Started by Tjorven, 18. Apr 10, 18:28:25

Previous topic - Next topic

Johanne

Det er fine bilder du viser Tjorven! Så flott också att din avstandsforelskelse for Fourni faktisk blev på \"riktigt\" når du kom dit i verkliga livet :). Synes du hade underbar utsikt fra din balkong!

Johanne :)

Tjorven

Takk for det, Anders og Johanne. Det var flere som likte seg på rommet mitt (og som kom inn balkongveien!) men mer om det siden ;)
There are no strangers, only friends we haven't met.

kaka

Deilige \"oversynsbilder\", Tjorven!
KariK

Tjorven

Takk, kaka :)  Ja, det var koselig å rusle rundt i byen når det ikke var badevær. Jeg traff ikke mye folk, for det var nok i mesimeri-tida.
Av og til blåste det noe forskrekkelig, så det var helt uråd å ligge på stranda. Jeg prøvde, men strandmatta og alt løsøre føyk til alle kanter, og jeg hadde min fulle hyre med å innhente det for hvert vindkast. (Tror nok de som så meg fra hotell Thoula fikk litt underholdning, der jeg baksa fram og tilbake og febrilsk prøvde å håndtere mine eiendeler i vill flukt ;)
There are no strangers, only friends we haven't met.

Tommy

Härligt o se dina bilder från Fourni Tjorven, och  \"shoppinggatan\" är bara ..........  :cheers:
\"Det är aldrig försent att ge upp :-)\"

Anita

Flotte bilder Tjorven av en idyllisk øy  :cheers:  :cheese:

Ser ut til å være en veldig liten by, kan ikke være så veldig mange turister der i sesongen.

Anita
med sunn galskap og dårlig hukommelse blir livet en fantastisk reise

Tjorven

Uten mat og drikke, duger helten ikke.... Kveldene tilbrakte jeg på koselige tavernaer, og favorittene ble Nikos i havna, og taverna nr to i hovedgata (husker ikke navnet) Hos disse følte jeg meg hjemme, og kosa meg selv om jeg spiste alene. På disse bildene har jeg imidlertid hyggelig selskap av andre ferierende jeg ble kjent med.
There are no strangers, only friends we haven't met.

Tjorven

Tusen takk, Tommy og Anita  :flower:
Jeg var der i august/september, og det var langt fra overbefolka, heldigvis  :lol:  Men jeg ble kjent med både grekere, engelskmenn, franskmenn, italienere og svensker, som også hadde funnet veien dit. Fourni ligger jo litt langt utenfor allfarvei, og er nok ei øy for den som søker ro og fred. Vakre omgivelser, den helt spesielle magien, og den ubeskrivelige nydelige solnedgangen får man på kjøpet   :cloud9:
There are no strangers, only friends we haven't met.

Tjorven

Da fortsetter jeg med med ei lita historie. Som jeg skrev tidligere, fikk jeg besøk via balkongen min, som lå i 2. etasje ;)
Jeg hadde lagt merke til en nydelig helgrå pus  :cat:  som holdt til i området. En dag jeg satt på balkongen og titta ned, så jeg at denne pusen satt helt rolig nede på bakken og titta opp på meg. Vi fikk øyekontakt, og jeg sa til henne: Du må bare komme på besøk. Og dagen etter var hun der, sannelig   :cyclopsani:

Jeg satt også da på balkongen, og plutselig ble jeg var noe som rørte seg på nabobalkongen. Den har adkomst via forsiden på huset, mens min balkong var den eneste på andre veggen, og kunne bare nås gjennom rommet mitt. For mennesker  :compress:  Men det stoppa ikke denne pusen. Det gikk en smal kant ved veggen mellom balkongene, og jeg holdt pusten mens hun balanserte bortover den for å komme til meg. Så var hun framme, satte seg foran meg, la hodet på skakke og så rett på meg som om hun ville si: Var jeg ikke flink nå?

Det var hun virkelig! Det var nemlig en kronnglete vei å finne fram helt fra bakken, inn porten, opp trappa, opp på utsiden av ene hus-siden, og så derfra over til meg   :idea:  Og selvfølgelig fikk hun belønning for strevet. Deretter var hun fast gjest hver dag.
Noen dager senere hadde hun med seg maken sin også (eller kanskje det var ei venninne)
There are no strangers, only friends we haven't met.

Tjorven

Jeg la etter hvert merke til at Gråpus hadde ganske store pupper, så jeg skjønte at hun hadde født ganske nylig. Jeg lurte på hvor hun gjemte ungene, og hvor mange de var.
Nest siste dagen av ferien min fikk jeg svar. Jeg satt og leste, og registrerte i øyekroken at hun var på vei bortover. Da jeg løfta blikket fikk jeg meg en liten overraskelse, for etter henne kom to små nøster diltende  :cat:  :cat:  Hælledussen, så skjønne de var!

De var ikke sene om å gjøre seg kjent på rommet mitt heller, og fant fort noe å leke med. Remmene på sekken min var ganske interessante, og den ene fant en strømpe som den hoppa rundt og hadde \"kaste-og-fange-leken\" med. Så fikk de litt mat, og etter ei stund forsvant alle tre.

Siste kvelden kom, og jeg var hjemme i rimelig tid for å være uthvilt til båten tidlig neste morgen. Ikke lenge etter ankom også den lille kattefamilien. De holdt på som dagen før, men denne gangen hoppa de alle tre oppi senga mi. Her ble det vasking og mating, og etterpå la de seg til i fotenden, som den naturligste ting i verden.

Jeg antok at de ville fordufte etter hvert, men kattemor hadde helt andre planer. Her følte de seg trygge, og her skulle de være. Basta! Det hjalp ikke at jeg rigga meg til for kvelden, dro vekk lakenet under dem, og la meg til sengs. De lå pal alle tre, og jeg hadde rett og slett ikke hjerte til å kaste dem på dør   :colors:
Jeg syntes jeg skyldte dem den \"komforten\", etter at Gråpus så tydelig hadde vist meg den tilliten og tryggheten ved å ta med seg ungene sine hit.
Da jeg våkna i grålysningen neste morgen, lå de der fortsatt, men nå hadde jeg ikke annet valg enn å ta dem med ut. Jeg fortalte Yannis vert om dem, og at de sikkert ville komme tilbake, og han lovte å være på utkikk. Det føltes adskillig bedre når jeg nå visste at de ville bli fulgt opp  :flower:
There are no strangers, only friends we haven't met.

kaka

Nå har jeg kost meg med den søte katte-historien din, Tjorven.
Tydelig at kattemor oppfattet din kjærlighet til katter allerede ved første kontakt.
KariK

Tjorven

Så hyggelig, kaka :)  Ja, jeg tror vi forstod hverandre ganske godt. Og jeg fikk lov å kose med både mora og kattungene uten protester   :cat:   :love5:
There are no strangers, only friends we haven't met.

Siste innlegg i forumet

Re: Kea og Kythnos
by marjana | 26. Mar 24, 21:43:02
Artemis går til/fra Lavrio, Kea, Kythnos, Syros, ...
GRATULERER med dagen !
by Kabi | 25. Mar 24, 12:58:44
Gratulerer med dagen, Hellas !https://www.ekathime...
Re: Artikkel om alle trappene og buegangene i Ano Syros
by marjana | 17. Mar 24, 16:11:38
Ja, jeg har lagt ut mange bilder av hus og buegang...
Re: Hvor skal vi dra i sommer?! Kan dere hjelpe oss?
by Kabi | 14. Mar 24, 11:46:42
Anbefaler varmt den romantiske byen Nafplio på Pe...
Flyttelass til Hellas
by Phillip Lian | 10. Mar 24, 11:52:28
Jeg prøver å bli klok på tollregler, men blir i...
Re: Kalo mina!
by Kabi | 01. Mar 24, 11:06:42
Kalo mina, mars 2024 !167.JPGUtsikt til Poros....
Re: Testing testing ena-thio-tria HER KAN DU TESTE DET DU VIL!
by kaka | 29. Feb 24, 12:43:55
Da prøver jeg igjenFant ikke utav av hva "Us...
Re: Hvor er dette? 1032
by kaka | 27. Feb 24, 20:12:58
Så moro at jeg tok den :) Jeg har vært der i slu...
Re: Kreta chania by hotel nær strand
by hakon57 | 17. Feb 24, 13:52:10
Hei, noen anbefalinger Hotel nær strand chania by...
Re: Alonissos 2024
by Hellasfrelst | 16. Feb 24, 09:02:22
Jeg har heller ikke vært inne på Hellasforum på...
Re: Magiske øyeblikk i Hellas
by fila | 14. Feb 24, 23:29:31
Agios Prokopios ligger 5,7 kilometer fra Naxos by....
Re: Hotel nær Athen International Airport
by Lavendel | 11. Feb 24, 16:33:09
Beklager for utrolig sent svar. Den ferien ble fyl...
Akropolis i Athens historie
by Kabi | 05. Feb 24, 18:58:56
Det er nylig kommet ut en bok som tar for seg Akr...
Re: Nedtellinger og annet småprat om Hellas-ferien
by kaka | 24. Jan 24, 16:06:27
Takk igjen, Kabi! Spennende! I går var jeg innom ...
Re: Godt Nytt År 2024 !
by Katta | 21. Jan 24, 21:34:43
Litt i seineste laget, men Godt Nytt År 2024 ...